2007-08-16, 23:08
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurK
Det värsta som försvunnit är ju den ljusblå påsen turkisk peppar

finns att köpa på lidl för 12 kronor för 300g. kanske inte smakar exakt lika dant då det är nåt okänt märke. men mycket billigare.
Citera
2007-08-17, 15:36
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
jag frågade också efter dessa i denna tråd. de finns att köpa men jag minns inte var, det var för långt bort för mig.

vattnas i munnen varje gång jag tänker på dom.

jag vill cokså veta... så sjukt goda.

En tanke är att de kan finnas på det dära godislagret i sala. Har de inte typ 1000 sorter där.
Citera
2007-08-17, 23:45
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundrasextioen
Är det kloakrör du menar? Dom fanns kvar på godisaffären i Hummelsta sist jag var där. Var kanske för något år sedan

Nu har jag letat i över en halvtimme efter detta. så nu får ni fan åka dit och handla det åt mig
Citera
2007-08-18, 00:34
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Jag kan inte hitta orangea bumlingar längre, bara blå och vita. Nån som vet var de finns att få tag på?
Citera
2007-08-18, 01:13
Medlem
Sotiss avatar
Hälsan för halsen... Bronzol! Ja, det var ett tag sen, hehe..
Citera
2007-08-18, 16:53
Medlem
machetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Dumle mint har jag inte sett på evigheter och lakrits-dumble är hyfsat svårt att få tag i likaså vit toblerone och tic tac som mest säljs på båtar.

Nä Dumle Mint verkar ha försvunnit från svenska hyllor. Synd ! Möjligen att dom finns i Finland där Fazer är mycket större. Nåväl, jag har upptäckt att om man först äter Fazers mintchoklad (dom med silverpapper) och sen plockar in en Dumle Oldstyle i munnen, smakar det precis som Dumle Mint!
Citera
2007-08-19, 06:58
Medlem
Mint i godis = bad combo
Citera
2007-08-22, 00:20
Bannlyst
Citat:
finns att köpa på lidl för 12 kronor för 300g. kanske inte smakar exakt lika dant då det är nåt okänt märke. men mycket billigare.

vilket märke är det? Menar du verkar Fazer med fruktsmak? nej det tror jag inte.

vilka smaker är det på karamellerna?
Citera
2007-08-22, 01:15
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
vilket märke är det? Menar du verkar Fazer med fruktsmak? nej det tror jag inte.

vilka smaker är det på karamellerna?

jag pratar om turkisk peber-kopian
Citera
2007-08-22, 01:27
Bannlyst
Citat:
jag pratar om turkisk peber-kopian

bild?
Citera
2007-08-22, 07:12
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Dumle mint har jag inte sett på evigheter och lakrits-dumble är hyfsat svårt att få tag i likaså vit toblerone och tic tac som mest säljs på båtar.

Går det att få tag på Dumle Lakrits alls (de styckförpackade alltså, inte de chokladkakeaktiga)? I så fall var?
Citera
2007-08-22, 16:33
Medlem
soptippsbosses avatar
Drakulaklubbor

Hallå,

Det fanns i min ungdom en typ av lakritsklubba med plast runt om och på det det var ett drakulamotiv, (svart och rött) tror jag. Själva klubban var naturligtvis svart med lakritssmak, platt, oval och ytan var att jämföra med en svart pianolack.

Någon som kommer ihåg vad den heter eller till och med den finns att köpa? Jag har ett vagt minne av att den kan hetat något med "bloody" i namnet.
Jag skänker 100:- och min eviga respekt i min signatur till den personen som tar mig 15 år tillbaka i tiden och gör att jag ännu en gång får suga på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in