2022-09-15, 07:46
Medlem
Djuuulias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlvedonArsle
Menar du violpistoler? Köpte såna relativt nyligen (några år sen) men vet inte om de fortfarande säljs. Skulle inte förvåna mig nån grupp hysteriska moralrunkare tjurat över att det är olämpligt och krävt att de slutar säljas.
Nja viol har jag inget minne av men det kan mycket väl ha varit en smak av flera! De var ganska stora, nästan i riktiga pistolmått mätta! Men o andra sidan hade man ju mycket mindre händer back then, så mitt minne kan svika. De hade oftast två smaker! Har ännu inte lyckats hitta dem
Citera
2022-09-16, 03:52
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuuulia
This might be a long shot meen jag minns en godissort som såldes som styckgodis, inte plockgodis, och såg ut som pistoler. Du kunde men barnahand hålla i dem som en riktig pistol, men de var platta på bredden och hade alltid två smaker. Den jag minns var halvt mörkbrun och övergick i gult. Är det någon som känner igen detta??

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom finns fortfarande. Platta som du säger, och släta på baksidan och lite mönster på framsidan. Är ofta röda istället för gula.

Hitta en bild var lättare sagt än gjort.
Ja jävlar vilka minnen! Jag tror inte originalet tillverkas mer då jag inte har sett dem på 20+ år. Jag misstänker att det är dessa som BigFatCone menar?
https://www.tights.no/butikk/sukkerf...-pistoler-1kg/

Originalet var som sagt i två färger, blekare och stelare än de i länken och ca 10cm långa. Såldes aldrig bland lösgodiset utan de kostade några kronor styck. Helt omöjligt att hitta bild på dem dock
Citera
2022-09-16, 11:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Ja jävlar vilka minnen! Jag tror inte originalet tillverkas mer då jag inte har sett dem på 20+ år. Jag misstänker att det är dessa som BigFatCone menar?
https://www.tights.no/butikk/sukkerf...-pistoler-1kg/

Originalet var som sagt i två färger, blekare och stelare än de i länken och ca 10cm långa. Såldes aldrig bland lösgodiset utan de kostade några kronor styck. Helt omöjligt att hitta bild på dem dock
Yes, du tänker på precis samma som jag tänker på.

Har för övrigt inte sett pistoler i lösvikten igen, jag kan ha drömt eller så var det helt enkelt någon annanstans än mitt ICA.
Citera
2022-10-05, 22:07
Medlem
Trebcrews avatar
Gammalt snack

Minns att jag i min ungdom i början av detta millennium köpte en snackspåse som hade två olika sorters snacks inuti sig. En sort som var formade som pommes frites, och en sort som var formade som kycklinglår. Tror att pommes-chipsen var ihåliga. Detta är i stort sett det enda jag kommer ihåg, antagligen så var det någon av de två stora chipstillverkarna som gjorde denna men kan inte svära på min mamma att så var fallet.
Åt dessa endast två-tre gånger under en kort period, vips så fanns dom inte längre.

Någon mer som kommer ihåg dessa? Kanske nån som sitter på en oöppnad påse?
Citera
2022-10-05, 22:31
Medlem
Fummys avatar
Ja jag kommer ihåg dom.
Har dock för mig det var en påse som var typ "dinner" med någon mix, men kanske var 2 stycken olika påsar.
Citera
2022-10-06, 05:34
Moderator
Ancistruss avatar
Tråd infogad.

/Mod
Citera
2022-10-06, 20:16
Medlem
Någon som kommer ihåg tablettaskrna med SMURFARNA?

En polare sade att han sett dom har gjort comeback nyligen.

Någon som kan bekräfta?
Citera
2022-10-06, 20:45
Medlem
fearreapers avatar
Kan bekräfta på rusta butiker finns de. De är importerade dock från Norge,

Citat:
Ursprungligen postat av 666Handendara666
Någon som kommer ihåg tablettaskrna med SMURFARNA?

En polare sade att han sett dom har gjort comeback nyligen.

Någon som kan bekräfta?
Citera
2022-10-06, 22:36
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Kan bekräfta på rusta butiker finns de. De är importerade dock från Norge,

Ohh helvete! Men är det samma goodiis som vi hade back in the day?
Citera
2022-10-07, 00:32
Medlem
fearreapers avatar
Det tror jag nog, De smakar då lika gott.

Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Citera
2022-10-07, 00:34
Medlem
fearreapers avatar
https://norwegianfoodstore.com/produ...3-pack-61-gram

Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Citera
2022-10-07, 00:57
Bloody Jasper- klubban var en favorit men har nog inte sett den sen 80talet? Salt lakrits med bloddrypande omslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in