2014-08-18, 06:36
Medlem
Lakritsråttan
Citera
2014-08-18, 10:11
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Papper med aluminiumklädd insida?

Chokladkakor och kitkat hade aluminiumfolie runt och sen papper utanpå.

Det var tider det, av någon anledning kändes det mycket mer lyxigt än nu när det bara är omslagspappret runt.
Citera
2014-08-18, 13:57
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Inte så bra, har inte fått svar från den affären däremot från Fazer angående Palle Kuling:

"Palle Kluing i tablettask tillverkas inet mer, det var kanske 5-6 år sedan
den togs bort. Sedan fanns det lösvikt ett tag efter det men den produkten
finns tyvärr inte heller längre. Det är mycket godis som kommer och går,
mycket beror förstås på efterfrågan och att man förändrar sortiment och det
är butikskedjan som i slutänden bestämmer om sortiment. . Sen kan produkter
komma åter men tyvärr hittar du inte Palle Kuling i dagsläget.

Vänligen

Lars
Konsumentkontakt
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fazer Konfektyr Sverige"

Tyvärr finns de alltså inte att köpa längre heller som lösviktsgodis.

De små, röda, gula och gröna kulorna?
De köpte jag i lösvikt senast igår här uppe i Boden. Mums!
Citera
2014-08-18, 18:42
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiery
De små, röda, gula och gröna kulorna?
De köpte jag i lösvikt senast igår här uppe i Boden. Mums!
Intressant. Tyvärr har jag 100 mil till Boden så det är lite långt. I vilken affär, då? För det står ju klart och tydligt att de inte finns mer.
Citera
2014-08-18, 19:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var tider det, av någon anledning kändes det mycket mer lyxigt än nu när det bara är omslagspappret runt.
Godis/chips/kakor/snask över huvudtaget smakade mycket bättre förr, kvalité fick kosta och det va inte en vardagsgrej som idag.

Att aluminiumfolie och papper inte används idag är en kostnadsfråga, går så otroligt snabbt att förpacka i plast, en maskin kan lätt ta 10 chokladkakor i sekunden.
https://c1.staticflickr.com/7/6055/6...83fe725f_z.jpg
Citera
2014-08-19, 01:08
Medlem
mbois avatar
Citat:
Godis/chips/kakor/snask över huvudtaget smakade mycket bättre förr, kvalité fick kosta och det va inte en vardagsgrej som idag.

Att aluminiumfolie och papper inte används idag är en kostnadsfråga, går så otroligt snabbt att förpacka i plast, en maskin kan lätt ta 10 chokladkakor i sekunden.
Synd att de inte har kvar så mycket aluminium folie runt chokladen numera. Av nån anledning känns det godare då, att smaken var mer som du säger. Men jag köpte Coop xtras billiga mjölkchoklad och det var aluminium folie runt den.
Citera
2014-08-19, 10:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Ja tyvärr är kostnaden allt, men undrar vad skillnaden hade blivit. Man åt betydligt mindre godis förr ja, det märks ju, därav var det godare när man väl fick det med. Jag saknar mestadels lyxkänslan av godis som infann sig när man var liten, idag är det ju vardagsmat att det finns godis överallt...
Citera
2014-08-19, 12:50
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Intressant. Tyvärr har jag 100 mil till Boden så det är lite långt. I vilken affär, då? För det står ju klart och tydligt att de inte finns mer.

Godisarenan heter affären. Lösviktslådorna brukar vara försedda med en liten lapp som talar om innehållet och vem som tillverkat dem, men jag kollade aldrig vad det stod. Ska försöka komma ihåg att kika nästa gång jag passerar där.
Citera
2014-08-19, 19:33
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Godisarenan heter affären. Lösviktslådorna brukar vara försedda med en liten lapp som talar om innehållet och vem som tillverkat dem, men jag kollade aldrig vad det stod. Ska försöka komma ihåg att kika nästa gång jag passerar där.
Härligt, tack! Fick svar från Gottis-butiken angående Palle Kuling:

"Hej! Vi har inte Palle Kuling som lösgodis (tror att vi hade för länge sedan).

Det finns många butiker som heter Gottis i Sverige och vår butik finns i Lidköping, inte Linköping så det kanske är någon annan butik de menar i forumet. Jag kollade med min leveratör och de har inte kvar Palle Kuling som lösgodis. Gå in till godisbutiken där du bor så kanske de kan beställa hem till dig om den finns kvar. Jag sökte på Fazers hemsida men hittade inte Palle Kuling där....."
Citera
2014-08-19, 22:30
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Härligt, tack! Fick svar från Gottis-butiken angående Palle Kuling:

"Hej! Vi har inte Palle Kuling som lösgodis (tror att vi hade för länge sedan).

Det finns många butiker som heter Gottis i Sverige och vår butik finns i Lidköping, inte Linköping så det kanske är någon annan butik de menar i forumet. Jag kollade med min leveratör och de har inte kvar Palle Kuling som lösgodis. Gå in till godisbutiken där du bor så kanske de kan beställa hem till dig om den finns kvar. Jag sökte på Fazers hemsida men hittade inte Palle Kuling där....."

Jag svängde förbi Godisarenan idsg bara för att kika om jag kunde hitta någon info. På plocklådan stod det att de numera heter "Frukttoppar" och kommer kommer från Candy People. Hittade t o m en webadress på lådan: www.candypeople.se
Citera
2014-08-20, 17:46
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Jag svängde förbi Godisarenan idsg bara för att kika om jag kunde hitta någon info. På plocklådan stod det att de numera heter "Frukttoppar" och kommer kommer från Candy People. Hittade t o m en webadress på lådan: www.candypeople.se
Fan vad schyst att du gjorde det, tack så mycket. Ser nu att det är pärlorna som menas men jag menar tablettasken.
Citera
2014-08-31, 15:18
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Efter att ha läst lite i tråden kom jag att tänka på klubban man kunde doppa i något pulver som fanns i Fantomengodispåsen. Någon som kommer ihåg/känner igen detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in