Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-09, 07:18
  #1417
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Goding, en liten fylld chokladbit i grönt papper, finns den ännu ?
Undrade just detsamma och tänkte skriva om det, men tog först en sökning i tråden för att se om det fanns likasinnade med samma goda smak. Och se där...

Finns den än?
Vilka tillverkar/tillverkade Goding?

Det är ju inte så lätt att googla på ett namn som goding. Man hittar ju vad som helst.

Nickel var en höjdare också. Var tog den vägen?
Citera
2011-02-09, 14:11
  #1418
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygvinkel
Kommer inte ihåg vad den hette, men en glass som var typ 30 cm lång och med en basketbollspelare på..
Det var vanilj med chokladöverdrag och innuti var det karamell, jävlar vad god den var

Edit; varför säger Flashback att jag postade 08:42 när klockan är 09:42?

Den hette Mister Long och hade en svart spelare på..den sexuella anspelningen flög en förbi när man var liten. Men god var den.
Citera
2011-02-09, 14:12
  #1419
Medlem
Någon som vet vad som hände med dom legendariska - Krokodiltårarna? - någon som har sett dessa rackare någonstans?
Citera
2011-02-09, 17:46
  #1420
Medlem
mangawomans avatar
AKO-kolorna,och drakeld!!!!!
Finns dock enlakrisaffär på Sveavägen,mitt imot Gymgrossisten... Där säljer dom en massa gamla lakrits-godingar
Citera
2011-02-09, 19:19
  #1421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangawoman
AKO-kolorna,och drakeld!!!!! p

Just Ako-kola och Drakeld är några av de sorter som jag saknar allra mest!

Akos fruktkola var ju helt galen, helsyntetiska smaker som inte påminde om något annat. Smaker som banne mig inte finns kvar alls nu. Mintkolan var inte heller dum!

Drakeld saknas också, gillade verkligen den flytande fyllningen! Öht tycker jag att salt/surt-utbudet är sämre nu än på 80-talet.
Citera
2011-02-09, 23:25
  #1422
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Sånahär Diamantringar där diamanten var gjord av godis som man sög på fanns b,la i Colasmak verkar ha försvunnit. Varför
Citera
2011-02-09, 23:42
  #1423
Medlem
T51-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un-named
någon som kommer ihåg dom här delfin godisarna? vita under, blåa över. Dom är ju borta
Åååh... De var min favorit... Vad hände med dem?
Citera
2011-02-11, 01:13
  #1424
Medlem
Opilus5500s avatar
Minns en Glass i GB som var gul vill minnas otroligt god och själva strutpinnen kunde man sedan äta upp för de var ett tuggummi 80talet som bäst haha..
Citera
2011-02-11, 06:34
  #1425
Medlem
Jag såg att det var någon mer som saknade tutti frutti-klubbor. Ååh, de var ju så goda! Tablettasken duger väl, men den är inte alls samma sak tyvärr.
Citera
2011-02-11, 07:28
  #1426
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
strutpinnen
Förlåt frågan, men vad i hela fridens namn är en strutpinne? En glass är väl en strut eller har pinne. Jag har aldrig sett en strut med pinne, eller är det något specialfall jag missar.

Annars lär det vara lollipop du menar:
http://www.gb.se/nostalgi_show_card.html?1984



Sprang på en blogg (som länkar hit dessutom) där det finns mycket gammalt och gott att längta tillbaka till:
http://blogg.passagen.se/oscarwolf/e...ann_hittar_du1
__________________
Senast redigerad av tempeZZt 2011-02-11 kl. 07:30.
Citera
2011-02-12, 12:36
  #1427
Medlem
cykelolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Minns en Glass i GB som var gul vill minnas otroligt god och själva strutpinnen kunde man sedan äta upp för de var ett tuggummi 80talet som bäst haha..

BubbelPop hette den, och den kostade 6 kr. 1987
http://www.gb.se/nostalgi_year.asp?year=1987#
Citera
2011-02-12, 13:40
  #1428
Medlem
Fan vad deppig jag blir av att läsa denna tråd. Jag är av den uppfattningen att allt var bättre förr. 80-talet var lätt min lyckligaste tid. Bara för det ska jag idag åka och köpa godis som bara fanns då och som fortafarande finns. Det får bli:
Double´dip
Hockeypulver
ett kinderägg
någon tomteklubba
och något annat kul

Ett litet tips. Det finns cylinderformade, brungrå salmiakklubbor att köpa. Dessa är i en genomskinlig plast. Köp och doppa i hockeypulver. Påminner tillsammans rätt mycket om fantomenklubban. I alla fall tillräckligt för att gråta en skvätt över sin förlorade barndom..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback