Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
...
Men nu skall jag sluta lovprisa mig själv och komma till trådens fråga... Har ni också märkt att vissa människor passar i allt, medan andra måste välja omsorgsfullt för att inte råka stämplas p.g.a. klädseln?? Hur är det med er själva, era kompisar, partners, etc??
Skall försöka mig på ett seriöst svar på topic..
Jag tror det har att göra med självförtroende (eller är det galanskap...? ) som manifesteras i en viss nonchalans.
Den person vi pratar om köper inte hela kittet för att "säkert" passa in. Inte heller fegar han/hon. Det handlar om att ta på sig det man själv gillar utan ängsliga blickar åt sidan. Men, även om det tagit tid framför spegeln och halva garderoben provats igenom så skall detta inte märkas. "glamour is effortless", eller skall i alla fall uppfattas så.
En hemlighet är att balansera på gränsen tror jag - att BARA vara sexig funkar inte, för mig i alla fall. Lack och läder från topp till tå blir bara tråkigt. Typ, jag har hyrt min kostym på Buttericks (skämtbutik i Sthlm som hyr ut maskeradkläder). I det sexiga skall finnas lite oskuld, i det serlösa något lite busigt etc. Annars blir det platt och kliché.
Har ju inte sett dig live och kan inte döma endast utifrån dessa bilder, men tycker det verkar svårt att se cool ut i bandana. Om du går i land med det skall du ha en eloge!