Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag håller med om att det inte är något negativt, men du påstår dig vara anonym mot stereotyper och så visar du upp att du redan är en klockren sådan.
En som verkligen är rockare poserar inte så inihelvete utan skiter i hur han klär sig.
Det där kan jag inte hålla med om... Så länge man inte tar det hela så gravallvarligt anser jag att det är hur kul som helst att klä ut sig och posera... Visst, man är mogen om man inte beter sig barnsligt, men man är ännu mognare om man helt enkelt inte bryr sig om man är barnslig utan gör vad man känner för... I min mening handlar rock n roll om att ta fram barnet inom sig och inte vara rädd för att skämma ut sig...
Jag skulle inte kalla mig för någon klockren stereotyp, eftersom en sådan gör allt för att leva upp till en image som han inte alls ser humorn i... Går jag på exempelvis på ett gig med ett heavy metal-festival så klär jag mer en gärna upp mig, det är liksom en maskerad med tillhörande musik... Jag ser det helt enkelt som en kul grej, och vad är mer rock n roll än att ha kul??
Och det gäller väl inte bara rock n roll, utan alla värderingar värda att eftersträva handlar väl om att njuta... Jag kan vid ett annat tillfälle gå på en psykedelisk konsert och klä upp mig på ett helt annat sätt inför den... Och till vardags klär jag mig i såna kläder som är billiga, bekväma och snygga... Ibland kör jag med någon välkänd stil, ibland kombinerar jag bara kläder som jag tycker matchar på ett harmoniskt sätt...
Men hur jag än klär mig så har jag mitt eget distinkta utseende som grund och botten, så jag är fortfarnade alltid mig själv... Därför tycker jag att jag passar i en massa olika stilar utan att det känns tillgjort på ett obekvämt sätt...
Och med dessa ord sagda, kommer ni på andra människor (eller möjligtvis er själva) i er omgivning som har ett flexibelt utseende som gör att de passar i en massa olika klädstilar utan att det ser ut som om de anstränger sig för att vara någon annan än de egentligen är... Och om ni inte kommer på någon sådan människa, känner ni någon som hela tiden försöker köpa sig olika stilar och identiteter som de ändå inte passar i??