• 1
  • 2
2006-11-17, 15:42
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag har kommit fram till att mitt utseende är väldigt ostereotypiskt, och att jag därför passar i många plagg som annars skulle räknas som "tacky" och white trash"...
  • Jag kan klä mig i keps, bomberjacka eller väst utan att se ut som en lantis eller nazi
  • Jag kan klä mig i tjejjeans och lång, utsvängd skjorta utan att se ut som en Pride-aktivist, brat eller kille som tvingats klä sig feminint av sin estetflickvän
  • Jag kan klä mig i huvtröja och löst sittande byxor (dock ej hiphopbaggypants!) utan att se ut som en gangsterrapparunge från förorten
  • Jag kan klä mig i bandana och bikerjacka utan att se ut som en wannabe-badboy
  • Jag kan klä mig i loafers utan att se ut som en gubbe eller yuppie
  • Jag kan klä mig i psykedeliska kläder utan att se ut som en Cyber Acid-fjortis som just börjat testa RC från internet och lyssna på Infected Mushroom
Låter kanske lite skrytaktigt, men jag tycker faktiskt att det är så... Min teori till orsaken att jag inte blir stereotypisk är att jag har så långt hår (går ner till bältet)... Eftersom det tar många år att låta håret bli så långt så syns det tydligt att mitt utseende inte påverkas av de nyckfulla modetrenderna... Brukar inte köpa märkesplagg utan jag väljer det snyggaste plagget till det billigaste priset, och har aldrig brytt mig om att följa det senaste modet, och på så sätt ser mitt utseende ganska tidlöst ut...

Men nu skall jag sluta lovprisa mig själv och komma till trådens fråga... Har ni också märkt att vissa människor passar i allt, medan andra måste välja omsorgsfullt för att inte råka stämplas p.g.a. klädseln?? Hur är det med er själva, era kompisar, partners, etc??
Citera
2006-11-17, 16:02
Medlem
Hard To Beats avatar
Ja, precis som ens kuk ser större ut än vad den egentligen är när man tittar på den genom spegeln.
Sorry mannen, men jag tror knappast att du ser bra ut i allt de där och särskilt inte om du har långt hår.
Citera
2006-11-17, 16:17
Bannlyst
Tyvärr, Nemesis. Långt hår går fetbort, som ungdomen säger. En riktig karl har aldrig längre hår än tre-fyra centimeter.

// Roger P.
Citera
2006-11-17, 16:25
Bannlyst
varför klär du dig i långthår samt tjej-jeans?
Citera
2006-11-17, 16:37
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Tyvärr, Nemesis. Långt hår går fetbort, som ungdomen säger. En riktig karl har aldrig längre hår än tre-fyra centimeter.

// Roger P.
Citat:
Ursprungligen postat av Desertör
varför klär du dig i långthår samt tjej-jeans?
Det där med att män har kort hår och kvinnor långt kommer ju från tiden då män gjorde en massa kroppsarbete, och att det därför var opraktiskt att låta det bli långt... Själv är jag dock starkt allergisk mot jobbigt arbete, så jag har inga problem med att ha långt hår, och det är ju dessutom lättare att ta hand om än dagens korta frisyrer (som kräver hårfärg, gelé & månatliga barberarbesök)... Sen så är det ju mäktigt med ett långt hårsvall...

Har ett par tjejjeans för att jag har svårt att hitta killjeans som passar, då jag har smala ben... Är alltså inte nån transagrej eller något, råkar bara vara på mode att dambyxor är åtsittande och herrbyxor hängiga... Annars ser man ju ingen skillnad, på exempelvis 70- och 80-talet skulle samma byxor ha varit en herrmodell...
Citera
2006-11-17, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
så jag har inga problem med att ha långt hår, och det är ju dessutom lättare att ta hand om än dagens korta frisyrer (som kräver hårfärg, gelé & månatliga barberarbesök)...
Jag har verkligen inga problem med mitt hår, en trimmer för ett par hundralappar klipper ner det till sandpappersnivå. Ingen gelé, ingen kam och inget långt blött hår som tar tre timmar på sig att torka efter duschen. Dessutom slipper jag att håret blir flottigt och fett. Blir skulten blank så torkar jag bara av den med en handduk.

Citat:
Sen så är det ju mäktigt med ett långt hårsvall...
Nu tror jag bestämt att Du halkar lite på svenskan, så finne Du är. Det heter inte "mäktigt", det heter "fjolligt".

// Roger P.
Citera
2006-11-17, 16:56
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag har verkligen inga problem med mitt hår, en trimmer för ett par hundralappar klipper ner det till sandpappersnivå. Ingen gelé, ingen kam och inget långt blött hår som tar tre timmar på sig att torka efter duschen. Dessutom slipper jag att håret blir flottigt och fett. Blir skulten blank så torkar jag bara av den med en handduk.
Tyvärr måste jag berätta för dig att rakat huvud är något som bara fattiga fabriksarbetare under industrialiseringen hade... Kommunister med andra ord... Alla viskar nog bakom ryggen på dig att du är en commie... ;D

Sen så passar jag ju i alla utseenden, även i flottigt och fett hår, då jag inte orkar duscha/torka håret...
Citera
2006-11-17, 17:03
Bannlyst
Citat:
Tyvärr måste jag berätta för dig att rakat huvud är något som bara fattiga fabriksarbetare under industrialiseringen hade... Kommunister med andra ord... Alla viskar nog bakom ryggen på dig att du är en commie... ;D
Icke då. Numera kan även belevade män med stil och god smak ikläda sig en kortklippt frisyr utan att behöva misstänkas för udda politiska åsikter eller svår fattigdom. Det rakade huvudet är här för att stanna.

// Roger P.
Citera
2006-11-17, 17:23
Medlem
Ofrisks avatar
Det är nog bara du själv som tycker du passar i allt det där, tyvär

"Jag kan klä mig i tjejjeans och lång, utsvängd skjorta utan att se ut som en Pride-aktivist" ....
Citera
2006-11-17, 17:27
Bannlyst
Jag skulle nästan vilja se en bild, kanske när man visualiserar det hela blir det väldigt fel?
Citera
2006-11-17, 17:30
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofrisk
Det är nog bara du själv som tycker du passar i allt det där, tyvär

"Jag kan klä mig i tjejjeans och lång, utsvängd skjorta utan att se ut som en Pride-aktivist" ....
Då jag kör med den stilen ser jag ut visserligen lite androgyn ut, men jag gör det inte på ett "gayigt" sätt, utan ser mer ut som en glammig rockstjärna...

Men nu skulle det passa bra om någon svarade på topicen istället för att ifrågasätta hur bra jag passar i de olika utseendena jag listade...
Citera
2006-11-17, 17:37
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertör
Jag skulle nästan vilja se en bild, kanske när man visualiserar det hela blir det väldigt fel?
Har inte så många bilder uppe på internet, men jag hittade åtminstone två... På dessa har jag just det där typiska glammiga utseendet där jag leker rockstjärna:

http://www.netikka.net/kammonen/camb...s/IMG_9496.JPG
http://www.netikka.net/kammonen/cambria/13.jpg

Förövrigt drar jag förstås inte i mig riktigt knark på den första, det är bara strösocker som jag strött ut för att leka tuff... Och på den andra bilden dricker jag inte heller whiskey, för alla riktiga whisk(e)ykännare tycker att Jack Daniel's bara är barnsaft... Så jag varken knarkar eller super!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in