Citat:
Ursprungligen postat av
AndreasXPS
Var och hämtade ut min Takamura Hana på posten precis! Köpte med mig en obligatorisk tomat som första test och det är vansinnigt vad vass och tunt bladet är
http://youtu.be/OKHU0Zq5WyU
Fantastisk kniv! Var på Cleancut och köpte en likadan för ett par veckor sedan. Kunde inte låta bli att köpa den lilla skalkniven (13cm) med. Har ingen större erfarenhet av knivar men efter att ha känt på det mesta i butiken så var dessa de skönaste. Grymt vassa!
Tyvärr köpte jag en strigel med och som med allt annat så kan man inte låta bli.. Varför gnida på en redan supervass kniv! Har fått för mig att den den blev slöare nu men osäker. Överväger starkt att köpa Santokun med så jag kan jämföra
Det farliga är att man blir helt tagen.. Har spenderat alldeles för mycket tid på nätet sedan dess. Har funderat på att köpa slipprylar men försöker låta bli. Jag vet hur det blir... Kommer att stå där och gnida... Kanske köpte för "bra" knivar svårt att se hur jag skall kunna slipa dem bättre!
Någon kanske vet.. Kan man göra något på dessa, ta ner vinklar etc.. Har inte en blekaste vad de är i dag förutom att de är 50/50 slipade. Har inte tillräckligt med tid så antagligen en blir det en Sharpmaker med alla tillbehör.