2018-01-17, 23:45
Bannlyst
Nu börjar valåret...

Tro inte ett ord vad hon säger...
Citera
2018-01-17, 23:53
Medlem
Att det är valår är nog den närmaste förklaringen. Sossarna har väl ringt upp och berättat deras strategi för valet så att Aftonbladet kan hjälpa till.

En annan möjlighet är förstås att våldet börjar komma närmare journalistreservaten och att man plötsligt inser att man själv är i skottgluggen.
Citera
2018-01-17, 23:58
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Lena Melin kräver plötsligt ansvar för misslyckad integrationspolitik av både S och M.

Eftersom ingen kan ge en förklaring på vad integration innebär i praktiken så är det vanligt att journalister och politiker skyller på integrationen när invandring skapar kaos i samhället.
Citera
2018-01-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Stämmer detta verkligen? Helt absurt men förklarar faktiskt en hel del om vad som pågår bakom kulisserna. För det visar ju bara på att Löfven är en nickedocka som tar order från någon vi inte kan se, som kontrollerar och styr Löfven (Sveriges "mäktigaste" politiker). Löfven styrs inte av ideologi utan av oligarker från Bilderbergklubben.
Jag tror också att han bara är andras nickedocka.
Citera
2018-01-18, 00:03
Medlem
Kan det vara kanariefåglarna som utövar sin makt? Juden Adam Cwejman har i entricistiska ordalag utropat judarna som kanariefågeln i kolgruvan.

Vilka har makt över Socialdemokraterna och Aftonbladet?

Jo, det har kanariefåglarna.

Varför vill kanariefåglarna tvärvända på klacken? Jo, för att vanligt folk har börjat lägga ihop 1+1=2 och fattat att det var judar som krävde mångkultur och att det är judar som ska ställas till svars i nånting som kan komma att liknas vid Nürnbergrättegångarna.

Det ska svida att förstöra ett av världens finaste länder. Eller hur gott folk?
Citera
2018-01-18, 00:10
Medlem
Spelar ingen roll. När vi tar tillbaka landet kommer Lena Melin, tillsammans med andra fullblodskräk, förhoppningsvis ses i högen med folkförrädare à la Stockholms blodbad 2.0. Det krävs en ansenlig samhällsinsats för att rättfärdiga all skit hennes retorik har lett till för att hon ska anses rentvådd, kan och bör tyckas, och det lär en sådan jävla fitta till populist inte vara i stånd till.

Låt oss hoppas att man får ligga som man bäddar, säg?
Citera
2018-01-18, 00:24
Medlem
Skrev till henne för några dagar allt jag kom på om det rådande kaos vi har här i Sverige och om vanligt folk reaktion på detta som aldrig skulle normala fall rösta på SD bla då hon skrev om UD som varnar om att skicka tillbaka till Afghanistan.
(Tänk om jag fick henne att inse hihi nu fick jag hybris)
Citera
2018-01-18, 00:35
Medlem
"Det är årtionden av bortvänd blick som lett till att vi är där vi är."

Haha ja du Lena, och nu är det inte så mycket vi kan göra! Kul framtid
Citera
2018-01-18, 01:05
Medlem
RCI856645964s avatar
En försiktig vindkantring verkar på gång, även om ingen vet vart samhällsklimatet är på väg. Men om debatten börjar vända på riktigt så kommer vi att få se en av människans starkaste instinkter kicka in i den svenska offentligheten: Opportunismen.

Kom ihåg att för att ta sig till de höga positioner som de flesta invandringsförespråkarna har så måste man ha just förmågan att veta vad som är opportunt. De här människorna om några vet att ligga rätt i vinden. (Och gissa om de kommer att peka finger när de väl svängt om...)

Snart kanske opportunismen går från att vara vår värsta fiende till bli vår bästa vän.

PS Personligen har jag länge gissat att Jan Helin kommer att vara relativt tidig med att svänga om, medan en sån som Hanna Stjärne däremot kommer att kämpa in i det sista. Hon är en fanatiker, han är en opportunist.

Vi får se om jag får rätt.
Citera
2018-01-18, 01:22
Medlem
Lena Melin tillsammans med ett flertal andra tonsättare av svensk debatt ska fanimej inte tillåtas vända kappan efter vinden. Det är ju äcklande att läsa henne prata om "ansvar" och "misslyckande" när hon själv är en sån stor del i det.
Jag önskar verkligen att hon och övriga drabbas av konsekvenser av sitt agerande. Hur vill jag inte beskriva eftersom det antagligen vore olagligt.
Hoppas bara för guds skull att de inte blir förlåtna genom något så enkelt som att dom börjar sjunga SD-melodier.
Citera
2018-01-18, 01:31
Medlem
Order från ovan, sker samtidigt som SD portades från SVT då S stal deras förslag och påstod att det var deras eget, när det egentligen var SD som var inkallat till SVT för att tala om det. Det nämndes aldrig att förslaget kom från SD. Sådan fruktansvärt korrupt statsmedia att man spyr.

Allt handlar om ett desperat försök att hålla SD utanför maktens korridorer. Tro inget annat, noll av dessa tongångar kommer finnas kvar efter valet.
Citera
2018-01-18, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Känner dom sig inte sjukt dumma? Själv känner jag mig extremt smart och nästan sjukligt beräknande som förutsåg vad så många som har som jobb att förutse framtiden inte klarade. Riktig ego boost detta. Har hela tiden legat ca 5 år framför ”experterna” i händelseutveckling och samhällsfrågor, nästan helt otroligt. Lugna, jag vet att många fbare delar mig genialitet.

Jag har nog emellanåt sett mig själv i det ljuset (ingen ego boost direkt dock) men det är nog snarare så att "experterna" är mer korkade än man överhuvudtaget kunde föreställa sig.
När jag vågar mig på en försiktig titt ytterligare fem år framåt är det en väldigt märklig bild som framträder. Vill inte tro att det blir så för det är otäckt vilket det hittills inte har varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in