2017-11-25, 13:34
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Två personer ska hoppa från ett tjugovåningshus, den ene tror att han dör, den kallar Lena superpessimist, den andre tror han överlever, denne kallar Lena optimist...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...isternas-parti

Tycker man utvecklingen går åt fel håll i Sverige då är man enligt henne inte Sverigevänlig...

Hur kan man vara så oerhört korkad? Kan hon inte ta en kurs i logiskt tänkande, eller är hon kanske för dement för att kunna tillgodogöra sig den?

Läste också det där, man kan inte tro det är sant.
Med samma retorik så ska de som larmar om miljön också vara pessimister och de som hon kallar klimatförnekare borde då vara optimister. Att vara optimist eller pessimist är en överdriven reaktion. Realist är det man eftersträvar.

Hon var väl hög på snorkråkor.
Citera
2017-11-25, 14:17
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Läste också det där, man kan inte tro det är sant.
Med samma retorik så ska de som larmar om miljön också vara pessimister och de som hon kallar klimatförnekare borde då vara optimister. Att vara optimist eller pessimist är en överdriven reaktion. Realist är det man eftersträvar.

Hon var väl hög på snorkråkor.

Jo, ibland blir man lite mörkrädd för att folk som läser vad de skriver i Aftonbladet, verkligen är så okunniga och lättledda som de som skriver där verkar föreställa sig att de är...
Citera
2017-11-25, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lena Mellin
När han går upp på scenen kommer Åkesson att inleda med ordet ”Sverigevänner”. Det gör han alltid.

Men hur vänligt inställda är partiets väljare och sympatisörer till Sverige? Inte särskilt enligt en färsk undersökning från Aftonbladet/Inizio.

Mer än nio av tio anser att utvecklingen går åt fel håll. Bara mellan en och två procent anser att utvecklingen går åt rätt håll jämfört med 30 procent i väljarkåren som helhet.

Men om man inskränker frågan till den egna situationen så är SD-arna inte fullt lika pessimistiska. Omkring fyra av tio tror att livet kommer att bli mycket eller något bättre under de närmaste fem åren. Genomsnittsiffran är 55 procent.
Resonemanget hänger inte ihop alls. Hon måste ha varit full när hon skrev. För så här är det ju: om man bryr sig om något (i det här fallet Sverige) så reagerar man förstås extra starkt på missförhållanden. Den som däremot skiter i Sverige och svenskarna ser det inte som ett problem att människor dör i vårdköer, drabbas av brott, får undermålig undervisning eller hamnar i fattigdom. Så länge de själva har de bra bryr de sig inte. Sverigeovännerna ser sig ju inte som en del av ett nationellt kollektiv.

Sen de där cirkeldiagrammen på det. Man kommer att tänka på Jens Ganmans sanslöst roliga satirer. (Är det inte dags för en Lena Mellin-variant snart förresten?)
Citera
2017-11-26, 13:58
Medlem
Enydrions avatar
Det här hon skriver tror jag är en ganska felaktig slutsats (angående nya och gamla SD:are)

Citat:
Det är en intressant utveckling att SD:s väljare blir alltmer lika väljarna i allmänhet.

Jag tror att nya SD:are kommer att ändra sina åsikter så de blir mer lika de gamla SD:arna när det gått ett par år, mina åsikter har ändrats väldigt mycket sen jag röstade SD...
Citera
2017-12-01, 16:59
Medlem
Rasande-Roses avatar
Lena Melin skriver årets hittills mest efterblivna artikel i Aftonbladet, på tal om att Kent Ekeroth nu friats från misshandel. Hon sluddrar också på ämnet i Aftonbladet TV, möjligen påverkad av alkohol:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...itiska-karriar

Hovrätten skriver klart och tydligt att Ekeroths version om nödvärn är den mer trovärdiga. Och Melin skriver den idiotiska åsikten att "det tydligen är okej att lappa till någon". Ja, i nödvärn kan det mycket riktigt vara okej, har den olycksaliga toktanten ingen grundläggande koll på juridiken?
Citera
2017-12-01, 20:49
Medlem
Äter man snor framför kameran så har man nog ingen större koll på någonting.
Citera
2017-12-02, 04:55
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.Barger
Äter man snor framför kameran så har man nog ingen större koll på någonting.

+1 på det inlägget. Synd att Ribbing inte hann kommentera det i någon mer seriös artikel.
Citera
2017-12-02, 21:58
Medlem
ChristianXs avatar
Johan Westerholm reder ut ett och annat om Lena Mellin...

Citat:
Aftonbladet och Lena Mellin har makt. Makt att förstöra liv. Utan rättegång vare sig före eller efter för någon part. Aftonbladet använder det publicistiska regelverket för att legitimera sina gärningar genom nya tolkningar och omtolkningar över tid.

https://ledarsidorna.se/2017/12/hist...m-aftonbladet/
Citera
2017-12-02, 22:15
Medlem
mmais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Johan Westerholm reder ut ett och annat om Lena Mellin...

https://ledarsidorna.se/2017/12/hist...m-aftonbladet/
Kul!
iaf om man senare ser vad hon skriver i denna artikel.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...amnpublicering
Citera
2017-12-19, 15:02
Medlem
Grodfrityrs avatar
Inlägget är från:
(FB) Lena Mellin hycklar om citattecken som Nazistisk symbolik!

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Valnötshjärnan måste mena parenteser!! Tre parenteser i rad före o efter t ex namn ska betyda att personen är judisk. Ska tydligen användas istället för att utförligt förklara att personen är judisk.

Exempel: +++Hollywood+++ obs bara ett exempel, med + istället för ()
Det är t o m FÖRBJUDET att använda trippelparenteser på Flashback!
(FB) Är det förbjudet att använda trippelparenteser på Flashback?

Len Mellin är inte särskilt smart. Alls. Hon borde tacka sin lyckliga stjärna tre gånger i minuten att hon har det jobbet hon har. I vilket annat land som helst hade hon jobbat som kallskänka eller liknande.
En kallskänka som äter snorkråkor, nä hon skulle inte bli långvarig på den posten ...
Sen ställs det förmodligen alltför stora krav på en kallskänka för att Mellin skulle platsa.

Lena Mellins idol, Mona Sahlin:
Citat:
...
– Min dotter driver hotell, så när jag är ledig är jag där och städar hotellrum, berättar hon för Expressen.

När den före detta partiledaren åker ner till Småland för att hälsa på dottern Jenny och de två barnbarnen brukar hon passa på att hjälpa till.

– Första gången jag knackade på ett rum tänkte jag ”Hoppas ingen är där” men såklart svarade någon ”Hallå?” och jag sa: ”Jo, det är rumstädningen”. Killen sa att jag kunde komma in och sen höll vi på att skratta ihjäl oss. Jag såg på hans min att han tänkte ”Herregud, har det gått så illa för henne?”.

Dock ser dottern hellre att Mona tar hand om barnbarnen än städningen.

– Toapappret ska vikas på ett visst sätt och när jag har bäddat säger min dotter ”Den där sängen är ju inte bäddad”. Det är jättesvårt, berättar den före detta s-ledaren och avslöjar att hon är just så slarvig som ryktet säger.

...
https://www.hant.se/mona-sahlins-ove...jag-hotellrum/
Senast redigerad av Grodfrityr 2017-12-19 kl. 15:28.
Citera
2018-01-17, 18:16
Medlem
Lena Melin vänder kappan!

Lena Melin kräver plötsligt ansvar för misslyckad integrationspolitik av både S och M.

Vad händer är det den största svenska kappvändningen någonsin?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...r-nagot-ansvar
Senast redigerad av JohnSanJuro 2018-01-17 kl. 18:51.
Citera
2018-01-17, 18:24
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Två stora samhällsdebattörer och opinionsbildare har idag gjort utspel. Först Göran Greider och nu Lena Mellin. Året har startat illa med väpnade uppgörelser och andra attentat och det går inte längre att vifta bort händelseutvecklingen som alternativa fakta utan nu är det en sann verklighetsbeskrivning att landet är svårt splittrat av årtionden av identitetspolitik. Det är allvar nu. Samhällsdebatten måste öppnas upp och det destruktiva etiketterandet av kritiska röster måste avslutas omedelbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in