2007-01-11, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prodan
De största salongerna på bergakungen har ca 3 meter bredare dukar än vad palladium har

Oh, är du säker? Nice
Citera
2007-01-12, 12:32
Medlem
Coltraners avatar
Tycker att det behövs mer färg i entren, de där stora gråa betongpelarna är omringar hela stället är ett idiotiskt tilltag! Inte för att jag är brud men de behöver nog fler toaletter än de som finns tillgängliga då det varit jätteköer till deras toaor de två gånger jag varit där och att ha den där koden till toan som står på biljetten kan man undra vilken JUBELIDIOT som fått den idén.

I övrigt är Bergakungens salar ett gott iniativ och behövdes verkligen! Bra idé med baren som man kan förfriska sig i innan (men den borde vara större och resturangdelen mindre i så fall), mugghållarna i stolarna var guld förundrades över att ingen tänkt på det innan! Stolarna var jättesköna och gradängen (lutningen i biosalongen) var mer än tillfredställande speciellt för mig som är rätt kort men förmodligen för långa som måste tycka det är jobbigt att gå på bio då de sitter i vägen jämt.
Citera
2007-01-12, 13:04
Medlem
rikkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prodan
De största salongerna på bergakungen har ca 3 meter bredare dukar än vad palladium har

Hm. Det tror jag inte... Har för mig att jag läst att Filmstaden iaf inte ska ha de största dukarna i Göteborg.

Någon som vet mer exakt eller har källor?
Citera
2007-01-12, 13:44
Medlem
Biffens avatar
för att svara på frågan, helt klart flipp!

flippat nice! stort, trevligt, och framför allt, duktigt goa kryddor till popcornen
Citera
2007-01-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikku
Hm. Det tror jag inte... Har för mig att jag läst att Filmstaden iaf inte ska ha de största dukarna i Göteborg.

Någon som vet mer exakt eller har källor?

Draken 15 x 7m = 105 kvadratmeter
Palladium 14 x 6m = 84 kvadratmeter
Bergakungen 18*7,6 = 136,8 kvadratmeter
Citera
2007-01-12, 16:55
Medlem
Jag var och såg Den Svarta Dahlian på Bergakungens Sal för några veckor sedan. Måste säga att Bergakungen var en riktig succé. Fin entré och fina brant sluttande salonger(Du kan se bioduken även om tvåmeters basketnegern med afro skulle råka hamna framför dig) Trevligt fik dessutom - så skippa popcornen och läsken och ta dig istället en kaffe och macka innan föreställningen börjar!
Citera
2007-01-12, 23:32
Medlem
Såg ut som en flygplats

Har egentligen inget att anmärka på biograferna. Men entrén såg för fan ut som en flygplats - sterilt. Inte fanns det någonstans att sitta utan man kunde se grupper av tonåringar sitta på golvet här och var. Man undrar ju ifall pengarna tog slut så att det inte hade råd att köpa bänkar.
Citera
2007-06-05, 22:57
Medlem
Ett stort plus för VIP och restaurang- och barmöjligheterna. Bio är väldigt osocial aktivitet, perfekt och kunna sitta ner och snacka både före och efter filmen.
Citera
2007-06-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Har egentligen inget att anmärka på biograferna. Men entrén såg för fan ut som en flygplats - sterilt. Inte fanns det någonstans att sitta utan man kunde se grupper av tonåringar sitta på golvet här och var. Man undrar ju ifall pengarna tog slut så att det inte hade råd att köpa bänkar.

Jag tycker att golvet i entrén är trist. Istället för ett fint marmorgolv eller liknande så har man lagt in något som liknar en plastmatta.
Citera
2007-06-05, 23:08
Medlem
Klockrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coltraner
mugghållarna i stolarna var guld förundrades över att ingen tänkt på det innan!

Jag har haft mugghållare på downtown eller biopalatset innan. Så det är ju inget nytt direkt.

Håller helt och hållet med om att Bergakungen är en succé!
Citera
2007-06-05, 23:28
Medlem
Capt. Speirss avatar
Bergakungen är absolut min favoritsalong i Göteborg. jag har nog varit där runt 5-10 gånger sedan starten och jag har aldirg blivit besviken. allting har alltid flytit på bra när jag varit där och inga direkta köbildningar har skådats. förutom vid toaletterna på utsidan då, men strunta i att tömma blåsan där och gör det på insidan istället för då slipper man allt tjaffs om koder och annat. jag har för mig att jag käkade en mozarella/parmaskinka-macka på fiket och att den var kalasgod. som tidigare nämnts i tråden är fiket och resturangen lite trånga men ingenting man egentligen stör sig på.

sist vill jag bara säga att man borde slänga upp lite bänkar utanför så att alla ungdomar och andra drägg inte sätter sig på marken och ser ociviliserade ut
Citera
2010-01-20, 05:06
Medlem
GSE_s avatar
Bumpar denna tråden då jag undrar lite om deras VIP salong, någon som varit där? Hur var priserna(tänker mest på baren) och får man stanna i baren efteråt eller är det 1 timme innan fram tills filmen börjar som gäller?. Finns det nån gräns på hur mycket du får köpa i baren? Var det fullt med folk? Var det värt pengarna etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in