Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-16, 20:19
  #1
Medlem
flowss avatar
Hur fungerar det? Är det billigt?
Citera
2006-11-17, 18:48
  #2
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Hur fungerar det? Är det billigt?
Har svarat dig en massa om Sydafrika i din andra tråd, men berättade inget om boendet. Passande då att göra det här.

Antar ni åker då reguljärt och bokar på plats.

Ja, det är billigt, boka inte i förväg. (Första natten/nätterna möjligtvis) Men ni får bra mycket bättre pris om ni går runt och frågar på plats.

Vet inte hur kräsna ni är, men duger det med toalett o dusch i korridoren kan ni få för 40 kr/natt/rum
Duger det med Hostel, eller sovsal (dela med 10 andra) kan ni få det för 10-15 kr/natt/pers

WC o dusch på rummet och AC 120-150 kr/natt/rum, bröd, te och juice till frukost, ej buffé.

Riktigt lyx, bufféfrukost, stora grandluxkings-sängar, badkar, 200-300 kr/natt/rum.

Åker ni högsäsong kan det höjas några tior/tjugor.
Citera
2006-11-17, 18:55
  #3
Medlem
Boende är inte särskilt svårt att hitta på plats, finns mängder av olika boenden.
Det går hitta billiga boenden, precis som myrsloken säger.

Lycka till
Citera
2006-11-17, 20:43
  #4
Medlem
flowss avatar
Tack båda två för svaren.

Jag kommer att åka ner utan att boka något - lite wild & crazy så där Och det verkar ju se lovande ut!
Citera
2006-11-18, 14:46
  #5
Medlem
joperzas avatar
Som allt annat i Sydafrika varierar det kraftigt. Bodde på ett stadshotell i Bluemfountain som kostade runt en 50 rand för en natt. Det var det sliskigaste jag bott på, gick och la mig vid midnatt, lämnade utan en gnutta sömn vid 04-tiden och sov i bilen. Backpackerställen (joburg, Cape town, Durban, PE, Jeffrey Bay) ligger på mellan 70-250 rand/dygnet. Att du ska hitta ett ställe att bo på som kostar mindre än 30 rand per dygn är jag ytterst tveksam till.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f402356

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback