2006-11-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
jaha så du menar att en hel del efterforskning gjordes för att komma på att det som vi uppfattar av marken, är att den är platt? Du ligger på ungefär samma logik-nivå som spöket laban.

Jag fösstår inte alls hur du lyckas komma fram till en sådan slutsats. Det jag menade var givetvis att du hade fel när du skrev att Bin Baz hävdat att jorden var platt. Tvärtom hävdar han att jorden inte är platt. Så synd att han är död och inte kan läsa ditt nya inlägg, då hade han säkert ändrat uppfattning.
Citera
2006-11-22, 19:27
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evokee
Jag fösstår inte alls hur du lyckas komma fram till en sådan slutsats. Det jag menade var givetvis att du hade fel när du skrev att Bin Baz hävdat att jorden var platt. Tvärtom hävdar han att jorden inte är platt. Så synd att han är död och inte kan läsa ditt nya inlägg, då hade han säkert ändrat uppfattning.
Och denna slutsats har du gjort utifrån? ... eh juste, google
Citera
2006-11-22, 19:35
Medlem
Citat:
Och denna slutsats har du gjort utifrån? ... eh juste, google

Nej wikipedia. Har du en bättre källa så kom gärna med den.
Citera
2006-11-22, 19:45
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Nej wikipedia. Har du en bättre källa så kom gärna med den.
så du försöker ställa dig på en ståndpunkt som i själva verket står på en annan människas fundering? Som jag har sagt innan, wiki är i vissa avseendet inte att lita på. IbnBaaz skrev att jorden är platt, och var väldigt mycket emot de som påstod att jorden var rund! det är allmänt känd fakta, men det finns vissa muslimer som vill täcka över det här.
Citera
2006-11-22, 19:54
Medlem
Citat:
så du försöker ställa dig på en ståndpunkt som i själva verket står på en annan människas fundering? Som jag har sagt innan, wiki är i vissa avseendet inte att lita på. IbnBaaz skrev att jorden är platt, och var väldigt mycket emot de som påstod att jorden var rund! det är allmänt känd fakta, men det finns vissa muslimer som vill täcka över det här.

Så wikipedia artiklar är andra människors funderingar :S.

Artikeln som givetvis har större trovärdighet än dinna lösa påståenden har dessutom en fotnot till.

^ Youssef M. Ibrahim, "Muslim Edicts Take on New Force," The New York Times, February 12, 1995, Sunday, p. 14

Du har som sagt ingenting att komma med.
Citera
2006-11-22, 19:56
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Så wikipedia artiklar är andra människors funderingar :S.

Artikeln som givetvis har större trovärdighet än dinna lösa påståenden har dessutom en fotnot till.

^ Youssef M. Ibrahim, "Muslim Edicts Take on New Force," The New York Times, February 12, 1995, Sunday, p. 14

Du har som sagt ingenting att komma med.
Den dagen jag ser dig läsa huvudkällan, dvs IbnBaaz' egen bok i sitt originalspråk i detta fallet, så ska jag tro dig, så länge håller jag mig till vad jag själv läser i dom böckerna.
Citera
2006-11-22, 20:03
Medlem
Citat:
Den dagen jag ser dig läsa huvudkällan, dvs IbnBaaz' egen bok i sitt originalspråk i detta fallet, så ska jag tro dig, så länge håller jag mig till vad jag själv läser i dom böckerna.

Vilken bok har du läst av bin baz i orginalspråk?
Citera
2006-11-22, 20:14
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Vilken bok har du läst av bin baz i orginalspråk?
kommer inte ihåg vad den hette, men jag läster heller inte hela boken, utan ett det stycke som berörde detta.
Citera
2006-11-22, 20:18
Medlem
Citat:
kommer inte ihåg vad den hette, men jag läster heller inte hela boken, utan ett det stycke som berörde detta.

Asså skämtar du med mig? Vem fan tror du att du försöker lura? Vart läste du den, vill du hämta den till mig irl så jag kan få se?
Citera
2006-11-22, 20:21
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Asså skämtar du med mig? Vem fan tror du att du försöker lura? Vart läste du den, vill du hämta den till mig irl så jag kan få se?
min släkting har den

men va spelar det för roll, du kan ju inte arabiska
Citera
2006-11-22, 20:25
Medlem
Citat:
min släkting har den

men va spelar det för roll, du kan ju inte arabiska

Oroa dig inte för det, ge mig bara boken och visa vart det står. Ganska illa och se hur du sitter och ljuger (för nån som känenr dig irl och därmed vet när du ljuger) bara för att inte förlora en diskussion. Fram till du visat mig stycket i boken så är du på min ignorlist.

Hej.

Edit: Läsa arabiska kan ju inte du heller.
Citera
2006-11-22, 20:28
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Oroa dig inte för det, ge mig bara boken och visa vart det står. Ganska illa och se hur du sitter och ljuger (för nån som känenr dig irl och därmed vet när du ljuger) bara för att inte förlora en diskussion. Fram till du visat mig stycket i boken så är du på min ignorlist.

Hej.
ingen fara, du kan lägga mig där, så slipper du svara på frågor som du inte kan hantera. Jag ljuger inte, jag har läst det, o ja ska försöka fixa den till dig, eller åtminstone en kopia på sida. Så länge kan du sitta där och tjura

men vänta lite, visa mig DU, att jag har fel då? Rykten kommer för det första inte upp sådär hursomhelst. Och eftersom det faktiskt står om det på wiki, så har det alltså funnits en anledning till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in