Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Alltså. Där den relativa närheten till Frölunda Torg (som drar till sig alla typer av människor) och i förlängningen till Södra Tynnered(som är ett problemområde) märks endast på spårvagnen som passerar förbi.
Får först och främst säga att jag respekterar även dina åsikter likt du gör med mina.
Precis, det är inte i Kaverös i sig som problemen finns utan det största problemet med det är att det är off. Sedan har jag många gånger skrivit att jag oaktat område inte gillar att åka vagnar/bussar till områden där det mest undantagsvis snackas svenska eller känns som Sverige på linjen...
Dock och det kan framgent även bli ett problem för Kaverös så brukar dåliga områdens problem sprida sig och Frölundas riskerar att inom en inte alltför lång framtid nå även dit, speciellt när man ska börja förtäta etc med fler HR.
Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Respekterar även din stort. Den info jag bär på om stans områden är att jag jobbat en hel del i yttre tjänst i sjukvården. I alla fall så klassar jag inte Kaverös och inte heller stora delar av Frölunda som problemområde. Jag ber om ursäkt om jag varit otydlig i detta.
Områden som jag skulle undvika är Grevegården och mer runt Tynnered. Angående områden i övrigt så kan det faktiskt finnas områden med många invandrare som är helt okej. Det beror ju rätt mycket på vad det är för grupper som bor i området. Somalier är värst enligt mig, sen kommer araber. Iranier juggar och andra öststatare brukar det inte vara så bekymmersamt med. Detta är väl en viss generalisering i o f.
Men som jag tjatar om, så kolla i området lite olika tider på dygnet, olika dagar och kolla namn i uppgångar, titta hur det ser ut i området - är det skräpigt osv. Sen är det ju inte en hundraprocentig garanti, man kan bo i ett toppenområde men det räcker att ha en granne som stör så är det kört. Sen förändras områden över tid, som kostymnisse ofta nämner.
Precis som du säger är det olika grupper som är olika jobbiga att ha nära med. Iranier är ju kända för att arbeta rätt hårt, åtminstone var det så förr. Juggarna som kom som arbetskraftsinvandring och generationen direkt efter dessa är extremt sällan några problem heller.
Beträffande jugoslavien så är ju t.ex. Bosnierna ansedda som den grupp som kommit in bäst av alla i det svenska samhället t.ex.
Vi har även latinamerikaner som kom på 50,60,70-talet dessa är heller aldrig/sällan några problem.
Dock är det numera aldrig sådana som kommer utan bara massa skit.