Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
ojojoj vad folk har olika åsikter om ålidhem! Vet inte riktigt vad jag ska tro nu..

Jag som hade planer på att flytta till det området, men nu blev jag osäker.. Har tjej osv, vill inte att hon ska behöva vara rädd att bli våldtagen..
Haha, ta det lugnt.
90% av alla som bor på Ålidhem är studenter, om du inte är säker. Gå till Ålidhem Centrum, eller eventuellt gå till Ålidhem när det är brännbollsyran.
Visst, det bor några invandrare på Ålidhem, men det är ett jävligt lugnt område.
Bara fördommar!
Det är nära Universitetet, Iksu, Ålidhem Centrum(och där finns världens bästa ica affär) med ett antal butiker, bra bussförbindelser, relativt nära flygplatsen, finns t.om en ybuss station nära.. också så finns det en pub. Det enda negativt är väll att området är lite gammalt och att husen är ganska fula, men det är en bra planlösning.
Om jag var du skulle jag ha bosatt mig på Tomtebo istället, nya lägenheter, bra natur, dock är det jävligt dött där.
Men som sagt det finns olika områden på Ålidhem där det är mkt partaj, om du vill till de lugna ställerna skulle jag rekommendera "Biologigränd, Matematikgränd, Kemigränd och Språkgränd samt Kandidatvägen"