2008-01-27, 20:08
Medlem
l00zekks avatar
Och Tomtebo
Citera
2008-01-27, 20:34
Bannlyst
hehe oj väst på stan och carlshem och lite mer måste väl med orkade inte dra in alla områden aja fick bli mer en överblick
Citera
2008-01-28, 13:27
Medlem
Jag är bara nyfiken på varför lägenheter på Grubbe/Grisbacka verkar var relativt billiga i jämförelse med andra delar av Umeå. Det lilla jag sett av områdena verkar de vara rätt normala områden. Är det nåt jag missat?
Citera
2008-01-29, 14:25
Medlem
osiriz88s avatar
ojojoj vad folk har olika åsikter om ålidhem! Vet inte riktigt vad jag ska tro nu.. Jag som hade planer på att flytta till det området, men nu blev jag osäker.. Har tjej osv, vill inte att hon ska behöva vara rädd att bli våldtagen..
Citera
2008-01-29, 14:35
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
ojojoj vad folk har olika åsikter om ålidhem! Vet inte riktigt vad jag ska tro nu.. Jag som hade planer på att flytta till det området, men nu blev jag osäker.. Har tjej osv, vill inte att hon ska behöva vara rädd att bli våldtagen..
Är du student och vill festa mycket är Ålidhem bra. Annars är nog Haga det bästa området(och ja jag förstår ironin med "hagamannen"). Vill du festa eller leva ett lugnare "vuxenliv"?
Senast redigerad av l00zekk 2008-01-29 kl. 14:57.
Citera
2008-01-29, 14:43
Medlem
zoddris avatar
Citat:

Ålidhem är studentområdet med allt vad det innebär. En nackdel är att det bor en del invandrarfamiljer här och småkidsen leker gängkrig, ibland får nån utomstående stryk men det har uteslutande rört sig om ensamma personer och är rätt så sällsynt.

Det är inte dyrt att bo där och studentlägenheterna är billiga, pluggar ni så är det Ålidhem eller Berghem som gäller. Det senare har dock dyrare lägenheter och mindre utbud om jag inte minns helt fel.
Citera
2008-01-29, 14:51
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Är du student och vill festa mycket är Ålidhem bra. Annars är nog Haga det bästa området(och ja jag förstår ironin men "hagamannen"). Vill du festa eller leva ett lugnare "vuxenliv"?
vi ska plugga Men vi är ute efter ett lugnare och tryggare liv än det typiska alkoholflödande studentlivet. Antar att Ålidhem inte är någonting för oss då.. Ska försöka hugga en lägenhet på Haga! Men det verkar vara svårt att få ett boende där, och dyrt! .. Kanske man tar berghem ist för ålidhem.

Jag registrerade mig redan i Oktober 2006. Tycker att det borde ge mig en bra position i lägenhetskön, men jag vet ju inte. Jag kanske ligger jävligt långt bak.

Vilka fler finns det förutom bostaden och stenafastigheter?
Senast redigerad av osiriz88 2008-01-29 kl. 14:57.
Citera
2008-01-29, 14:54
Medlem
Citat:

Haha, ta det lugnt.
90% av alla som bor på Ålidhem är studenter, om du inte är säker. Gå till Ålidhem Centrum, eller eventuellt gå till Ålidhem när det är brännbollsyran.

Visst, det bor några invandrare på Ålidhem, men det är ett jävligt lugnt område.
Bara fördommar!
Det är nära Universitetet, Iksu, Ålidhem Centrum(och där finns världens bästa ica affär) med ett antal butiker, bra bussförbindelser, relativt nära flygplatsen, finns t.om en ybuss station nära.. också så finns det en pub. Det enda negativt är väll att området är lite gammalt och att husen är ganska fula, men det är en bra planlösning.
Om jag var du skulle jag ha bosatt mig på Tomtebo istället, nya lägenheter, bra natur, dock är det jävligt dött där.

Men som sagt det finns olika områden på Ålidhem där det är mkt partaj, om du vill till de lugna ställerna skulle jag rekommendera "Biologigränd, Matematikgränd, Kemigränd och Språkgränd samt Kandidatvägen"
Senast redigerad av tehvao 2008-01-29 kl. 14:56.
Citera
2008-01-29, 14:57
Medlem
l00zekks avatar
Berghem är riktigt bra. Bara ett stenkast från Universitetet.
Citera
2008-01-29, 15:00
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehvao
Haha, ta det lugnt.
90% av alla som bor på Ålidhem är studenter, om du inte är säker. Gå till Ålidhem Centrum, eller eventuellt gå till Ålidhem när det är brännbollsyran.

Visst, det bor några invandrare på Ålidhem, men det är ett jävligt lugnt område.
Bara fördommar!
Det är nära Universitetet, Iksu, Ålidhem Centrum(och där finns världens bästa ica affär) med ett antal butiker, bra bussförbindelser, relativt nära flygplatsen, finns t.om en ybuss station nära.. också så finns det en pub. Det enda negativt är väll att området är lite gammalt och att husen är ganska fula, men det är en bra planlösning.
Om jag var du skulle jag ha bosatt mig på Tomtebo istället, nya lägenheter, bra natur, dock är det jävligt dött där.

Men som sagt det finns olika områden på Ålidhem där det är mkt partaj, om du vill till de lugna ställerna skulle jag rekommendera "Biologigränd, Matematikgränd, Kemigränd och Språkgränd samt Kandidatvägen"
Ok Tackar för den informationen.. Då kanske jag behåller Ålidhem som ett alternativ! Tomtebo låter mysigt, ska kika på det området.
Citera
2008-01-29, 15:49
Medlem
JEzuss avatar
Nydala Roxxx!
Tittar ut på snön nu!
Nydala är lugnt och trevligt område men lite längre till stan än tex Berghem, dock billigare!
För en student är Haga så offside det kan bli!

mvh
Citera
2008-01-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Jag är bara nyfiken på varför lägenheter på Grubbe/Grisbacka verkar var relativt billiga i jämförelse med andra delar av Umeå. Det lilla jag sett av områdena verkar de vara rätt normala områden. Är det nåt jag missat?
Det området ligger lite off helt enkelt. Finns ingen stormarknad i närheten eller nåt annat som drar folk dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in