2007-05-06, 00:24
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *Girlie*
Mysbyx-maffian, varför har jag aldrig hört talas om den.

Folk som har dyra skor/jackor stylish i håret eller sminkade för att gå ut. OCH mysbyxor!!!!!!!! helst gråa med skit på......

Gillar radhusen där uppe
Citera
2007-05-06, 20:11
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=YoPMMbazd5U
Citera
2007-05-06, 20:21
Medlem
l00zekks avatar
Ålidhem eller Berghem skulle jag rekommendera. Båda ligger nära universitetet och det är viktigt om du ska trivas som student i Umeå + att du har nära till IKSU som är en grym idrottsanläggning där de flesta studenter vistas.

De flesta invandrarna finns på Ersboda. Lite invandrare finns även på Ålidhem.
Citera
2007-05-06, 23:04
Medlem
*Girlie*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Folk som har dyra skor/jackor stylish i håret eller sminkade för att gå ut. OCH mysbyxor!!!!!!!! helst gråa med skit på......

Gillar radhusen där uppe
A.k.a fjortisar i Norrland. Har inte sett dessa särskilt mycket i Umeå men här i Göteborg.
Citera
2007-05-07, 03:06
Medlem
fuskas avatar
Japp är en plåga här i Göteborg. Måste köpa mera mjukisbyxa-bort spräj.
Citera
2007-05-07, 14:27
Medlem
Wasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Tomtebo är ett relativt nytt område där det finns småbarn i nästan varenda kåk, så flyttar du dit lär kidsen få många kompisar. Annars finns det många andra bra områden också. Det är väl som på de flesta andra ställen: Lugnare i de områden där kåkarna är dyra.

Som du säger så är det fullt med barn, så det är ett perfekt ställe att starta familj på. Det är ständigt under uppbyggnad så allt är fräsch och nytt.
Citera
2007-06-01, 12:23
Medlem
Patsy Stones avatar
Hurra för Västerhiske!
Citera
2007-06-01, 14:58
Medlem
woofers avatar
Umeå är ju ingen direkt industristad så det är nog svårt att hitta jobb som gruvarbetare här, skogshuggare går säkert om man är villig att leta jobb i kranskommunerna.

Som svar på frågan så nej man tvingas inte jobba med hårt kroppsarbete.

Finns dock en del större industrier för dom som vill jobba med det. Vad gäller vård så ligger ju NUS i umeå (Norrlands universitetssjukhus) och det är ju en rätt stor arbetsplats, har ingen anning om hur tillgången på jobb är där dock.
Citera
2008-01-27, 15:07
Medlem
azziztspezzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aryan_utophia
Jag gjorde en tråd för några dagar sen om att flytta till Malmö.

Jag funderar också på att flytta till Umeå, jag vill långt bort ifrån mellansverige o familjen, o Umeå har fördelen att det ligger ännu längre bort.

Dessvärre verkar vädret förjävligt, det är långt bort från kontienten och man har ingen möjlighet att resa med ryanair eller liknande.

Fördelen med Umeå över Malmö verkar vara att Umeå definitivt är en mycket tryggare stad, och inte så extremt mångkulturell?

Men hur är stan förövrigt? finns det bra nöjesliv? Jag har iofs bara tänkt bo i Umeå under min studietid.. Och man kommer ju ändå inte ha så mycket pengar över förmodligen.. så det gör ju att man ändå inte kan dra nytta av fördelarna att bo i en större stad som Malmö..

Blev det Umeå för dig?
Citera
2008-01-27, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Priserna beror oerhört mycket på var du vill bo, dvs. hur centralt. Kan du tänkte dig Sävar t.ex. (15 min norr om Umeå med bil) ligger det mesta i villaväg under 1,8 milj, medan du bara får ett ytterst litet radhus inne i stan för det priset. Villor över 3 miljoner säljs också inne i stan.

Tomtebo är ett relativt nytt område där det finns småbarn i nästan varenda kåk, så flyttar du dit lär kidsen få många kompisar. Annars finns det många andra bra områden också. Det är väl som på de flesta andra ställen: Lugnare i de områden där kåkarna är dyra.

Villor för 3 miljoner+ hittar du på haga bor hos mina päron och denna villa går lätt för denna summa. Umeå är en helt okej stad kommer dock nog flytta då jag anser den vara relativt liten. Haga är den stadsdel jag skulle rekommendera om du vill ha det lungt och tryckt. Östra ersboda är umeå's getto och är aldrig där, folk som man känner har fått spö där etc så man håller sig borta. Skulle ranka stadsdelar bäst till sämst:

1. Öst på stan
2. Haga
3. Teg
4. Mariehem
5. Ålidhem
6. Umedalen
7. Böleäng
8. Röbäck
9. Västra ersboda
10. Östra Ersboda
Citera
2008-01-27, 19:35
Medlem
l00zekks avatar
Hur kan du ranka Umedalen högre än Böleäng och Röbäck också för den delen?
Citera
2008-01-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen

1. Öst på stan
2. Haga
3. Teg
4. Mariehem
5. Ålidhem
6. Umedalen
7. Böleäng
8. Röbäck
9. Västra ersboda
10. Östra Ersboda

Var på listan kvalar Grisbacka, Väst på stan, Västerslätt och Grubbe in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in