Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-09, 13:56
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Gillar Norrland, men Umeå är en sönderskattad kommunisthåla. Fylld med folk som tror det bor i en storstad...

Var det nödvändigt att leta upp en 6 månader gammal tråd för detta ditt oerhört värdefulla inlägg i debatten?
Citera
2017-06-09, 14:51
  #194
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Var det nödvändigt att leta upp en 6 månader gammal tråd för detta ditt oerhört värdefulla inlägg i debatten?
Någon gång måste sanningen fram... Och nu är det liv i tråden igen, får vi hoppas!
Citera
2017-06-15, 20:09
  #195
Medlem
Har stått i bostadskö i Umeå sedan tidigt 2013 och funderar på att skaffa en hyresrätt där.

Är det möjligt att få en 2a i ett relativt invandrarfritt område med den kötiden? Om det går, vilket område skulle ni föreslå?
Citera
2017-06-15, 20:23
  #196
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrangBrulle
Har stått i bostadskö i Umeå sedan tidigt 2013 och funderar på att skaffa en hyresrätt där.

Är det möjligt att få en 2a i ett relativt invandrarfritt område med den kötiden? Om det går, vilket område skulle ni föreslå?

Min bror bor i Sandåkern som är ett område som expanderar med både nybyggnation av bostadsrätter och hyresrätter Uppskattningsvis 5 till 10 minuters promenad in till stan. Söktid ligger på två och ett halvt år för en lägenhet som ligger ute. Lungt område, bra område för barnfamiljer. Rätt fritt på invandrare. Han är noga med område så skulle inte bosätta sig där det finns många invandrare.

http://lerstenen.se/bostad/ledigt-just-nu/
Citera
2017-06-15, 20:27
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Min bror bor i Sandåkern som är ett område som expanderar med både nybyggnation av bostadsrätter och hyresrätter Uppskattningsvis 5 till 10 minuters promenad in till stan. Söktid ligger på två och ett halvt år för en lägenhet som ligger ute. Lungt område, bra område för barnfamiljer. Rätt fritt på invandrare. Han är noga med område så skulle inte bosätta sig där det finns många invandrare.

http://lerstenen.se/bostad/ledigt-just-nu/

Jag står i kö med Bostaden, och dom verkar tyvärr inte ha några lägenheter på Sandåkern. Men tack för förslaget!
Citera
2017-06-29, 20:28
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrangBrulle
Har stått i bostadskö i Umeå sedan tidigt 2013 och funderar på att skaffa en hyresrätt där.

Är det möjligt att få en 2a i ett relativt invandrarfritt område med den kötiden? Om det går, vilket område skulle ni föreslå?

Du får vänta i minst 3 - 4 år till. Kolla köstatistiken.
Tomtebo är väl ok med din kötid, om du tar nyproducerat. 8000:- i hyra.
Citera
2019-01-29, 17:39
  #199
Medlem
Jag funderar på att flytta tillbaka till Umeå. Har jag en vettig chans att få tag på en fräsch 2:a eller välplanerad 1:a i hyfsat läge, med en kötid från 2012-02-16?
Citera
2019-02-03, 01:38
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punjabad
Jag funderar på att flytta tillbaka till Umeå. Har jag en vettig chans att få tag på en fräsch 2:a eller välplanerad 1:a i hyfsat läge, med en kötid från 2012-02-16?


På Bostadens hemsida kan du se statistik på kötid på förmedlade bostäder bakåt i tiden, det går att kika på områden och storlek.

https://www.bostaden.umea.se/default.aspx?id=3745
Citera
2019-02-10, 01:09
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punjabad
Jag funderar på att flytta tillbaka till Umeå. Har jag en vettig chans att få tag på en fräsch 2:a eller välplanerad 1:a i hyfsat läge, med en kötid från 2012-02-16?

Du får nog ha ganska mycket flyt då, det är 6+ års kö till de trevliga studentlägenheterna så jag gissar att det är ett par till när det gäller vanliga. 8-10 tror jag att man behöver ha *minst* idag (för ett inte särskilt bra läge), but don't quote me on that.
__________________
Senast redigerad av Akademian 2019-02-10 kl. 01:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback