Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-21, 20:35
  #97
Medlem
Thismoments avatar
Har snart 30 st Modafinil 200 mg med önskan om att få bort en del hungerkänslor samt lättare hålla mig vaken under dagen. Har ni några erfarenheter om Modafinil och om dom kommer att funka till det ändamålet?
Citera
2016-11-22, 07:26
  #98
Medlem
CompleteControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thismoment
Har snart 30 st Modafinil 200 mg med önskan om att få bort en del hungerkänslor samt lättare hålla mig vaken under dagen. Har ni några erfarenheter om Modafinil och om dom kommer att funka till det ändamålet?

Jag använder 200 mg och det hjälper mig att hålla mig vaken under en hård arbetsdag. Hungerskänslorna påverkas bara lite hos mig. Jag försöker att använda dem typ 3-4 dagar i veckan och tycker fortfarande att de funkar bra! Använt dem i ca två månader på detta sätt. Funkar fortfarande!
Citera
2016-11-22, 10:31
  #99
Medlem
Thismoments avatar
Låter ju toppen, tack för svaret!
Citat:
Ursprungligen postat av CompleteControl
Jag använder 200 mg och det hjälper mig att hålla mig vaken under en hård arbetsdag. Hungerskänslorna påverkas bara lite hos mig. Jag försöker att använda dem typ 3-4 dagar i veckan och tycker fortfarande att de funkar bra! Använt dem i ca två månader på detta sätt. Funkar fortfarande!
Citera
2017-02-19, 17:26
  #100
Medlem
Finns det någon här som vet vad det är för skillnad mellan de olika Modafinil typerna?

Modiodal, Modafinil Mylan... Finns även andra! Vad är skillnaden?

Är det någon som vet också ifall man utvecklar tolerans eller något sånt? Första två dagarna som jag testade det var det helt fantastiskt men jag tycker nu att det är inte samma som i början. Jag har dock testat olika doseringar, första gången var det 50mg morgon 50mg lunch.

Kan det bero på doseringen isf? Är det kanske så att "less is more" dvs ökad dos inte ger lika ökad effekt?

Tack för svar
__________________
Senast redigerad av Harakash 2017-02-19 kl. 17:33.
Citera
2017-02-19, 20:33
  #101
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Finns det någon här som vet vad det är för skillnad mellan de olika Modafinil typerna?

Modiodal, Modafinil Mylan... Finns även andra! Vad är skillnaden?

Är det någon som vet också ifall man utvecklar tolerans eller något sånt? Första två dagarna som jag testade det var det helt fantastiskt men jag tycker nu att det är inte samma som i början. Jag har dock testat olika doseringar, första gången var det 50mg morgon 50mg lunch.

Kan det bero på doseringen isf? Är det kanske så att "less is more" dvs ökad dos inte ger lika ökad effekt?

Tack för svar

Modiodal är väl det patenterade märket som släpptes först och alla "modafinil X" är dem generiska som kommit efter patentet tagit slut. Dem borde fungera likadant allihopa så länge inte några av dem är depottabletter. Kolla FASS.
Citera
2017-02-20, 03:39
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Finns det någon här som vet vad det är för skillnad mellan de olika Modafinil typerna?

Modiodal, Modafinil Mylan... Finns även andra! Vad är skillnaden?

Är det någon som vet också ifall man utvecklar tolerans eller något sånt? Första två dagarna som jag testade det var det helt fantastiskt men jag tycker nu att det är inte samma som i början. Jag har dock testat olika doseringar, första gången var det 50mg morgon 50mg lunch.

Kan det bero på doseringen isf? Är det kanske så att "less is more" dvs ökad dos inte ger lika ökad effekt?

Tack för svar

Har använt en del modafinil tidigare med doser på runt 100 mg och det tog ett rätt långt tag innan jag upplevde ens en liten toleransökning. Less is more tycker jag inte stämmer för modafinil inom rimliga gränser. Som med alla droger finns det tusen saker som påverkar uppnådd effekt så det kan lika gärna t.ex. bero på vad du tidigare ätit eller något.

Extremt bra drog för studier med minimala biverkningar för övrigt.
Citera
2017-02-20, 14:05
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Modiodal är väl det patenterade märket som släpptes först och alla "modafinil X" är dem generiska som kommit efter patentet tagit slut. Dem borde fungera likadant allihopa så länge inte några av dem är depottabletter. Kolla FASS.

Jag har kollat FASS men där står det inte förklaring vad skillnaden är. Jag misstänkte också som du skrev att det bara är olika märken och samma innehåll, men om jag minns rätt så har jag också läst att det finns typ två typer av modafinil, där en är "långsamt" och en är "snabb" verkande... När man tar ett piller så verkar den snabbverkande typen först, sen efter någon timme så övergår det till den långsamma typen.
Citera
2017-02-20, 19:33
  #104
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Jag har kollat FASS men där står det inte förklaring vad skillnaden är. Jag misstänkte också som du skrev att det bara är olika märken och samma innehåll, men om jag minns rätt så har jag också läst att det finns typ två typer av modafinil, där en är "långsamt" och en är "snabb" verkande... När man tar ett piller så verkar den snabbverkande typen först, sen efter någon timme så övergår det till den långsamma typen.

Det brukar stå "depot" eller "retard" på dem tabletterna. Eller i själva innehållsförteckningen.
Citera
2017-03-01, 10:05
  #105
Medlem
metros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Jag har kollat FASS men där står det inte förklaring vad skillnaden är. Jag misstänkte också som du skrev att det bara är olika märken och samma innehåll, men om jag minns rätt så har jag också läst att det finns typ två typer av modafinil, där en är "långsamt" och en är "snabb" verkande... När man tar ett piller så verkar den snabbverkande typen först, sen efter någon timme så övergår det till den långsamma typen.

Du blandar ihop modafinil med någon annan substans, troligen metylfenidat (Ritalin/Concerta), som finns i direktverkande och depotform= extended release eller "XR". Depotformen släpper ut en del av dosen direkt och resten släpps ut över en längre tid.

Modafinil (som är den verksamma substansen i Modiodal, som originalprodukten som Cephalon tillverkar heter i Europa och andra länder förutom USA där den heter Provigil) har lång halveringstid oavsett vilken tillverkare som ligger bakom. Det skulle vara opraktiskt att ha den i extended release.
Citera
2017-04-19, 10:22
  #106
Medlem
Sezlows avatar
Blir det någon skillnad om man tuggar sönder - Modafinil - tabletten eller inte?

Var ligger den övre gränsen i mg/dag för ett ansvarsfullt användande?
Citera
2017-05-05, 10:31
  #107
Medlem
metros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Blir det någon skillnad om man tuggar sönder - Modafinil - tabletten eller inte?

Var ligger den övre gränsen i mg/dag för ett ansvarsfullt användande?

Ingen skillnad - det finns ingen rush/kick. Tar du på tom mage tar det en timme innan du får effekt - om du har ätit innan så tar ytterligare en timme.

400 mg/dag har jag fått utskrivet som maxdos, men på eget bevåg sänkte jag till 200 mg per dag eftersom jag mådde (/kunde sova) bättre av det.
Citera
2017-05-05, 18:25
  #108
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metro
Ingen skillnad - det finns ingen rush/kick. Tar du på tom mage tar det en timme innan du får effekt - om du har ätit innan så tar ytterligare en timme.

400 mg/dag har jag fått utskrivet som maxdos, men på eget bevåg sänkte jag till 200 mg per dag eftersom jag mådde (/kunde sova) bättre av det.

Tack.


Jag är inte ute efter rus eller kickar, jag vill bara slippa att trilla av kontorsstolen.


Jag har 200mg/dag utskrivit, det räcker inte alltid, men ibland räcker 100mg/dag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback