2017-05-15, 15:13
Medlem
smellyproofs avatar
Älskar modafinil. Allt som elvanse och concerta borde vara egentligen. Framtidens ADHD medicin?
Citera
2017-05-15, 15:29
Medlem
Tror ni man kan fråga om detta om man har autism?
Citera
2017-05-15, 15:32
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Hur menar du att modafinil skulle hjälpa mot autism? Det är en stimulant vet du. Fast mycket mildare än amfetamin.
Citera
2017-05-15, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Hur menar du att modafinil skulle hjälpa mot autism? Det är en stimulant vet du. Fast mycket mildare än amfetamin.

Koncentrationssvårigheter förekommer hos folk med autism. Kan ju alltid fråga.
Citera
2017-05-15, 16:45
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Jo, det kan du göra.

Jag har bl.a. Asperger, o frågade min psykiater om jag kunde få Modafinil utskrivet mot min konstanta trötthet. Sover minst 12 timmar per dygn, o är trött de andra 12. Men han sa att det kan trigga igång psykoser i mitt fall, då jag har benägenhet att få det ibland. Medicinerar mot det redan, o det kan vara biverkningar av det som gör mig trött.

Men jag har skjutit amfetamin, metyfenidat o kokain utan att få psykoser, men det ville jag inte berätta om för honom... Men jag ville inte ha Modafinil för något russyfte, bara om det kunde pigga upp mig, men har aldrig testat det om det funkar ens...
Citera
2017-06-12, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jo, det kan du göra.

Jag har bl.a. Asperger, o frågade min psykiater om jag kunde få Modafinil utskrivet mot min konstanta trötthet. Sover minst 12 timmar per dygn, o är trött de andra 12. Men han sa att det kan trigga igång psykoser i mitt fall, då jag har benägenhet att få det ibland. Medicinerar mot det redan, o det kan vara biverkningar av det som gör mig trött.

Men jag har skjutit amfetamin, metyfenidat o kokain utan att få psykoser, men det ville jag inte berätta om för honom... Men jag ville inte ha Modafinil för något russyfte, bara om det kunde pigga upp mig, men har aldrig testat det om det funkar ens...
Jag har just blivit utredd och fick adhd samt en diagnos på autism med stark dragning åt Asperger. Utredningen var remitterad av soc och som skall vara en vägledning för om jag skall ha rätt till sjukersättning då jag typ varit arbetslös i 10 år med ett ganska omfattande amfetaminbruk som också finns med i bedömningen av mig. Nu skall jag bli remitterad till vuxen-psyk som främst sysslar med missbruksvård inom psyk. Jag ser som enda lösningen att jag får en CS-medicin, då jag vet att jag annars kommer självmedicinera med tjack.

Vill dock helst slippa metyfenidat då effekten blir väldigt dopaminerg, (läs: tjackrunkssyndrom och liknande maniskt beteende) Så hur ser effekten ut med Modafinil på 400mg/dag? Har jag fel om jag fått för mig att Modafinil inte orsakar samma dopaminpåslag som dom övriga cs-medicinerna gör? För det är bara vakenheten jag är ute efter, det som kan få mig att orka hålla mig tillräckligt klar över en dag så att jag orkar få in rutinerna igen. Jag har en trötthet som är helt förlamande och det är väl därför jag konstant använt mig av tjack. Oavsett om jag varit abstinent i ett halvår så är det som att hjärnan aldrig vaknar till liv. Har ju trots allt gått på tjack sedan 1995..

Står på Sensaval och Voxra sedan flera år men dessa gör ingenting för den mentala vakenheten, dock så har dom hjälpt mot dysterheten.. Strattera tror jag heller inte på, då effekten jag behöver är en stimulantia. Så finns det någon chans att man skulle kunna modafinil mot diagnoserna jag fått? Eller är dom benhårda på att bara förskriva modafinil mot konstaterad narkolepsi?
Citera
2017-06-21, 20:22
Citat:
Ursprungligen postat av ibex1

Står på Sensaval och Voxra sedan flera år men dessa gör ingenting för den mentala vakenheten, dock så har dom hjälpt mot dysterheten.. Strattera tror jag heller inte på, då effekten jag behöver är en stimulantia. Så finns det någon chans att man skulle kunna modafinil mot diagnoserna jag fått? Eller är dom benhårda på att bara förskriva modafinil mot konstaterad narkolepsi?

Nej, "de" är inte benhårda på det, men räkna inte med att de på just din mottagning eller landsting använder sig av det.

Din brist på vakenhet låter som något som Modafinil borde kunna lindra effektivt.

När jag la ner tjacket så krävdes det mer än 6 mån för att hjärnan att bli hyfsat normal. Efter ett år tyckte jag jag var tillbaka där jag var innan jag började.
Citera
2017-07-21, 21:52
Medlem
Vad Kan man förvänta sig av modafinil?
Vilka doser tar ni?
Fick ni bra resultat?
Fick det utskrivet av läkare för att bättra min sömn. Kan även tillägga att jag har Adhd. Mvh
Citera
2018-02-16, 19:38
Citat:
Ursprungligen postat av SatansBalkong
Ett fantastiskt knep för powernap är att ta modiodal, gå och sova precis en timme, och sedan vakna på topp, underbart!
Det där är mycket bra. Jag ställde klockan 2 timmar innan jag skulle gå upp på morgonen, gick upp o tog 200 mg o la mig o sov igen. Sen när klockan ringde 2 timmar senare för att gå upp, så var jag pigg!

Citat:
Ursprungligen postat av LillaTillaTrilla
Vad Kan man förvänta sig av modafinil?
Vilka doser tar ni?
Fick ni bra resultat?
Fick det utskrivet av läkare för att bättra min sömn. Kan även tillägga att jag har Adhd. Mvh
200 mg är bra. Det är inget man blir berusad på, man känner sig bara normal, jag är annars konstant trött. Nu fick jag bara en karta för att prova för några månader sedan. Egentligen var det inte läge att testa dem då, eftersom jag höll på att byta neuroleptika. Men jag är sån som vill testa direkt.

Det utlöste i.a.f. inga psykoser, jag ser jag skrivit tidigare att jag frågat läkaren om det, o han sa just att det kan utlösa psykoser hos mig. Vet inte om jag ska säga att jag testade det "i smyg"...

EDIT: Min läkare blir så sur när jag ens mixtrar själv med doser av andra mediciner jag har utskrivet, så han blir nog sur om jag berättar det. Jag kollade i.a.f. interaktioner i FASS innan.
Citera
2018-02-16, 20:26
Medlem
Jobbar mycket skift och nätter och har pga detta svårt att hålla mig vaken längre stunder utan att slumra till. Går det att få modafinil utskrivet för det? Vet att det skrivs ut i andra länder för shift work sleep disorder.

Verkar vara svårt att hitta modafinil eller armodafinil på annat vis...
Citera
2018-03-09, 14:54
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0H0H0
Jobbar mycket skift och nätter och har pga detta svårt att hålla mig vaken längre stunder utan att slumra till. Går det att få modafinil utskrivet för det? Vet att det skrivs ut i andra länder för shift work sleep disorder.

Verkar vara svårt att hitta modafinil eller armodafinil på annat vis...

https://en.wikipedia.org/wiki/Adrafinil

Adrafinil blir till modafinil i kroppen.

http://nootropicsdepot.com/adrafinil-300mg-capsules/
Citera
2018-03-13, 17:22
Medlem
Har någon testat Modafinil i pulverform? Kan man snorta det eller bör man blanda ut det i exempelvis morgonkaffet? Vad skulle skillnaden gentemot tabletter rimligtvis kunna vara?(Tänker på halveringstid och annat som jag inte förstår mig på.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in