2007-12-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av an0dslam
Jag har fått det utskrivet, och tog första dosen idag. Kan inte ge nån bra rapport än, eftersom jag samtidigt trappar ned en annan medicin, så det är lite svårt att veta vad som är vad. Återkommer.

Hej, jag tog första tabletten i söndags. Kolla gärna här http://www.flashback.org/showthread.php?t=587975

Och lägg in dag för dag hur du mpr, hade känts skönt att ha någon att prata med om detta.,... jag har hittills inga kul reaktioner på medicinen... tanken på att få detta för resten av mitt liv känns inte lockande
Citera
2007-12-25, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanAmex
Hej, jag tog första tabletten i söndags. Kolla gärna här http://www.flashback.org/showthread.php?t=587975

Och lägg in dag för dag hur du mpr, hade känts skönt att ha någon att prata med om detta.,... jag har hittills inga kul reaktioner på medicinen... tanken på att få detta för resten av mitt liv känns inte lockande

Nu när jag har testat ett par dar så kan jag säga att det definitivt är en skillnad. Jag klarar att vara vaken, och det är ENORMT för mig. Det är så stort att jag inte har tagit in det än. Jag har inte fått något som man kan beskriva som rus, bara en känsla av att min hjärna inte är nedtyngd av ett blytäcke.

Har du provat högre dos för att se om det hjälper bättre?
Citera
2008-01-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av an0dslam
Nu när jag har testat ett par dar så kan jag säga att det definitivt är en skillnad. Jag klarar att vara vaken, och det är ENORMT för mig. Det är så stort att jag inte har tagit in det än. Jag har inte fått något som man kan beskriva som rus, bara en känsla av att min hjärna inte är nedtyngd av ett blytäcke.

Har du provat högre dos för att se om det hjälper bättre?

jag är nu uppe i 300mg om dagen. Jag är trött som fan fortfarande, och mitt huvud är blytungt.... nej, detta fungerar inte
Citera
2009-01-07, 23:51
Medlem
skogsbärets avatar
Denna medicin låter verkligen som att den vore bra för mig då jag nästan alltid är trött... Tyvärr orkar jag inte med min läkare då man bara känner sig som en börda, inte konstigt att nätapotek går bra.
Citera
2009-01-18, 10:40
Medlem
syrabatteriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
har nån provat modiodal/modafinil? i såna fall hur var det?

Fungerar utmärkt och jag tar det lite då och då när jag behöver jobba hårt och fokuserat under kortare perioder. Kan fortfarande sova på det om jag vill, men det fina är att jag känner inget behov av sömn under ett par dagar. Unnar mig ändå 2-3 timmar sömn per dygn för att ta hand om lilla hjärnan.
Citera
2009-01-18, 13:19
Medlem
Ballfagers avatar
Jag upplevde det på något sätt som att jag inte blev direkt piggare under dagen om jag tog det på morgonen, men blev däremot inte trött på kvällen heller.
Citera
2009-01-18, 19:12
Medlem
likeithards avatar
Ni som har provat modiodal i Sverige, hur har ni fått tag på det? Via sjukvården eller nätbutiker?
Citera
2009-01-21, 14:34
Medlem
Spaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Ni som har provat modiodal i Sverige, hur har ni fått tag på det? Via sjukvården eller nätbutiker?

IOP, att få recept på Modiodal inom svenska sjukvården är nästintill omöjligt.
Citera
2009-01-21, 14:35
Medlem
Ziltoids avatar
Jag har också blivit erbjuden Modafinil för min ADHD men tackade nej.
Intressant artikel om modafinil:
http://www.illvet.se/polopoly.jsp?d=147&a=1269&id=8288
Citera
2009-03-07, 12:39
Medlem
Nu har jag tagit 600mg för 10 minuter sedan, funderar på att ta 200mg mer inom timmen. Jag har också intagit två energidrycker, en för två timmar sedan och en nu efter intaget av modiodal. Kan detta påverka modiadal? Jag återkommer senare och berättar ifall jag kände något. Är det säkert att ta 800mg eller ska jag stanna nu vid 600mg?
Citera
2009-03-07, 12:44
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Nu har jag tagit 600mg för 10 minuter sedan, funderar på att ta 200mg mer inom timmen. Jag har också intagit två energidrycker, en för två timmar sedan och en nu efter intaget av modiodal. Kan detta påverka modiadal? Jag återkommer senare och berättar ifall jag kände något. Är det säkert att ta 800mg eller ska jag stanna nu vid 600mg?
Varför tar du så höga doser? Om du inte känner till vad Modafinil är borde du inte proppa i dig massa.

*edit* Modafinil är, vad jag har läst, en väldigt dålig drog att försöka få ett rus på då det inte ger någon eufori utan i stort sett så blir man bara pigg och alert.
Senast redigerad av skogsbäret 2009-03-07 kl. 12:47.
Citera
2009-03-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Varför tar du så höga doser? Om du inte känner till vad Modafinil är borde du inte proppa i dig massa.
Jag känner till det, fick det utskrivet för ett bra tag sedan med dos på 100mg och senare ökning till 200mg, nu vill jag se vad som sker om man tar lite mer. Läste för övrigt att en 3-åring tog 1000mg och "remained stable" så jag tog 800mg.

http://www.druglib.com/druginfo/prov...raindications/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in