2006-11-16, 02:39
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Vitloksklyftor, vada, raa?
Valnotter ar extremt gott. Plommon ocksa.
Marinerade givetvis.
Det glömde jag f.ö. nämna i min post. Marinerade vitlöksklyftor är underbart gott!
Citera
2006-11-16, 02:52
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Marinerade givetvis.
Det glömde jag f.ö. nämna i min post. Marinerade vitlöksklyftor är underbart gott!
Ah, sant. Marinaden tar ocksa udden av odoren.
Citera
2006-11-16, 03:06
Medlem
majsgröt, havregröt, tonfisk, GYMMET HERE I COME!
Citera
2006-11-16, 09:40
Medlem
Tjingelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodulv
Solrosfrön, vitlöksklyftor, oliver, macadamianötter. Förlåt som fan om det har nämnts tidigare i tråden.

Nej, du var först..och sen kommer jag..
Oliver är helt klart ett supergott alternativ till chips och godis!

Gröna med mandel, de är såååå goda!

Oliver är frukt, det vet ni väl..!

Marinerade vitlöksklyftor, är också gott.
Citera
2006-11-16, 12:36
Medlem
Kan tillägga crab-sticks, bara köpa ett par paket. Mkt gott!
Citera
2006-11-16, 14:38
Medlem
Tjohildas avatar
Yes, Ting, det glömde jag. Oliver är mums. Vitlöksklyftor också. Tyvärr får jag bara äta dem (vitlökarna) när sambon är bortrest (vi bor rätt så litet...ni förstår..)

Om man inte har marinerad vitlök hemma, kan man klyfta och skala några färska och rosta på svag värme i stekpannan. Häll lite grillkrydda över. Gott som tillbehör till kött också, särskilt till lamm!
Citera
2006-11-16, 15:01
Medlem
Okej nu tar vi det jävligt lugnt här.

Ölkorv = Dåligt 50g väger en korv och det är drygt 200 kcal. Det är som en chokladkaka. Och du håller dig inte vidare längre på det.

Grillad kyckling = Dåligt om man inte tar bort skinnet (90% av fettet sitter i skinnet)

Riskakor = Dåligt (bara snabba kolhydrater i dem) samt 40kcal per skiva. Det är som ett äpple, ta det istället. (mer tyngd och volym).

Detta är vad jag lärt mig efter att ha läst på träningsforat. Känns som att de borde meddelas om denna tråden.

Själv så använder jag mig av kräftstjärtar, mörk chocklad ( över 75% kakao), kycklingfiléer, salta pinnar.
Citera
2006-11-16, 15:41
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Marinerade givetvis.
Marinerade vitlöksklyftor är goda men innehåller mycket fett!
Citera
2006-11-16, 16:28
Medlem
Nancy Wores avatar
Som nämnts så kan något med protein, typ kyckling eller liknande vara tillfredställande, man kan sluta mumsa. Själv tycker jag att lite ost kan fungera bra. Nötter kan jag inte sluta snacka på.

Mitt problem är att jag gillar att sitta och mumsa. Jag vill äta chips i en timme. Jag gillar själva handlingen av att sitta och tugga. Ett äpple är inte ens i samma kategori.

Annars tycker jag att lite mörk choklad också fungerar lite bra. Man kan ta en bit och känna smaken ett tag och vara lite nöjd.

I övrigt saknar jag chipsens förlovade land och saknar min kärleksaffär med dippen. En av fosterlandets största fördelar. Jag saknar inte att känna mig upblåst av en påse chips. Nu är det nyttiga tåget som gäller.

Är jag grymt snacksugen så äter jag ibland något i stället. Jag inbillar mig att min kropp kanske behöver något näringsämne, och det är bättre att äta mat än att snacka.
Citera
2006-11-16, 18:57
Medlem
arezons avatar
Vindruvor är ju fruktansvärt gott men hur står sig det nyttighetsmässigt egentligen?

Annars så har jag blivit halvkär i russin, även sett att man kan köpa lite "lyxigare" russin på saluhallen som är riktigt goda, testa!
Citera
2006-11-16, 21:43
Medlem
Continental Ops avatar
vet inte om jag borde tjacka micro bara så man kan göra popcorn, stinker i hela lägenheten annars, vill inte köpa mer prylar liksom

morotsbitar med dipp är ju rätt nyttigt, gräddfil är ju bara 12 procent

knäckis med philadelphia light 12%, om man är snål kan man ju köra nåt billigt vanl knäckebröd istället.

käka musli ur påsen med handen är ok också
Citera
2006-11-18, 00:51
Medlem
Shintas avatar
Torkad frukt och bär är riktigt gott. Jordgubbar, ananas, kiwi, mango...Lika mycket kalorier som godis men med mycket mer nyttigheter som vitaminer och mineraler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in