• 1
  • 2
2006-11-15, 21:25
Medlem
... så har vi som vill äta nyttigt hela j-a charkdisken!

Försöker just nu att äta lite bättre, har på det stora taget käkat för dåligt, mycket snabbmat osv. Har nu rört på mig innan frukost och har bestämt mig för att hålla mig ifrån chips och godis. Fick sånt sug efter godis och chips ikväll och visste inte vad jag skulle göra.

Kom på att man kan ju faktiskt köpa riktigt goda grejer som "snacks" i charkdisken. Just i detta läge mumsar jag på en grillad kyckling som jag skärt ner i bitar. Grymt gott! Köpte även stora skivor kraftigt rökt skinka att smaska på framåt kvällen. Det här är ju nyttiga grejer, och framför allt är det godare än godis och chips!

Från charkdisken finns att smaska på:

Griljerad skinka
Rökt skinka
Enrisrökt skinka
Källarrökt skinka
Grillad kyckling
Grillade revbensspjäll

Fyll gärna på!

Citera
2006-11-15, 21:50
Medlem
Deannas avatar
Slår ett slag för nötter och frön..
Inget socker som i godis, nyttigare fetter än produkterna i charkdisken..
Citera
2006-11-15, 21:53
Medlem
Rakiis avatar
Ölkorvar är riktigt gott att smaska på, finns i många olika sorter och smaker dessutom.
Citera
2006-11-15, 21:55
Medlem
Pastor Franzs avatar
En klase bananer är allt man behöver för att klara lördagskvällen!
Citera
2006-11-15, 21:55
Medlem
aCeees avatar
Frukt, Banan, Äpple ÄT!!!!!!
Citera
2006-11-15, 21:56
Medlem
SpikeTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ölkorvar är riktigt gott att smaska på, finns i många olika sorter och smaker dessutom.

Innehåller inte ölkorv typ 80% fett? Har för mig att det är bland det värsta man kan äta.
Citera
2006-11-15, 22:06
Medlem
Yeah!!s avatar
Torkade aprikoser, russin, nötter. I stort sätt allt som kommer direkt från naturen är bättre än chips och godis. Men räkna inte med att det är lika gott!
Citera
2006-11-15, 22:09
Medlem
Packans avatar
Torkade och färska bananer, cashewnötter, vindruvor, salta pinnar, popcorn, grillad kyckling.

Cashew är dock det godaste
Citera
2006-11-15, 22:10
Medlem
Tjohildas avatar
För oss saltmaniacs finns ju alternativet riskakor med ost- eller sourcreamsmak. Väldigt gott och nyttigare (?) än chips och ostbågar. Popcorn är väl också rätt icke-fett om man jämför med chips.

Brukar annars dippa paprika i hoummos utrört med lite citron och olivolja eller chevremjukost (15% fett).
Citera
2006-11-15, 22:12
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
För oss saltmaniacs finns ju alternativet riskakor med ost- eller sourcreamsmak. Väldigt gott och nyttigare (?) än chips och ostbågar. Popcorn är väl också rätt icke-fett om man jämför med chips.

Brukar annars dippa paprika i hoummos utrört med lite citron och olivolja eller chevremjukost (15% fett).

Glömde det, riskakorna är mycket goda!
Citera
2006-11-15, 22:13
Medlem
irrblosss avatar
Finncrisp med Philadelphiaost Light Naturell på. För omväxling kan man blanda ut Philadelphiaosten med någon av dipmixerna som finns, eller ta några drag med svartpepparkvarnen över. Faktiskt godare än chips. När det gäller söta alternativ har jag tyvärr inte hittat något bra.

Edit: Förresten, vindruvor (kärnfria!) är nästan lika gott som godis.
Citera
2006-11-15, 22:29
Moderator
Gromguttens avatar
Flatbrød (norskt extremt tunnt och hårt rågbrød) som man kan bryta i bitar och dippa som chips i till exempel en tomatbaserad dipp. I princip fettfritt.

Funkar också utmärkt med lufttorkade charkprodukter och lite gräddfil eller crème fraiche, utgør då grunden før ett typiskt norskt "spekefat".

Rekommenderas vid nästa, eller nästas, besøk i Norge.

http://vesterheim.org/catalog/images...1283-color.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in