2006-11-15, 23:02
Medlem
Mango
Citera
2006-11-15, 23:10
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
... så har vi som vill äta nyttigt hela j-a charkdisken!

En massa kött och skinka.

Ja, och det är ju ungefär lika gott??!?

Om jag blir sugen på chips, så är det ju inte direkt så en bit skinka stillar det suget.
Eller att en jävla morot stillar mitt chokladsug.

Men tack för tipset.

Som någon skrev ovan att riskakor är goda.. Ja, allt är ju relativt.
Citera
2006-11-15, 23:13
Medlem
Squalos avatar
Squalo vill slå ett slag för skaldjur. Väldigt lite kalorier, mycket protein, och det fett som finns är bra fett.

Tunna hårda bröd, knäcke, finncrisp eller vad man nu föredrar, med lax är också gott. Man han ha till en röra att lättfräch och lättmajo till laxen om man vill.

Eller så marinerar man lite kycklingfile (i olivolja eller vad man nu vill), hackar, och steker snabbt och varmt med lite nötter. Här funkar allt mellan valnötter och jordnötter. Mycket fett i nötter dock.

Annars sätter man ihop en snabb fruktsallad att mumsa på.
Citera
2006-11-15, 23:14
Medlem
Ah, här kan man identifiera sig. Har löpt omkring bland hyllorna många kvällar och letat.

Mitt tips får väl bli kärnfria vindruvor. Det kan jag sätta i mig en del.. Dock innehåller det en hel del vätska etc, vilket man brukar känna av efter ett tag

Visst är nötter etc helt ok, men det förutsätter väl att de är osaltade etc..? Iofs är väl saltade nötter bättre än en påse chips, men jag tror jag förstår vad jag menar
Citera
2006-11-16, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Ja, och det är ju ungefär lika gott??!?

Om jag blir sugen på chips, så är det ju inte direkt så en bit skinka stillar det suget.
Eller att en jävla morot stillar mitt chokladsug.

Men tack för tipset.

Som någon skrev ovan att riskakor är goda.. Ja, allt är ju relativt.

Dude, menar du att ett par nygrillade revbenspjäll aldrig går upp mot en chipspåse? Du glömmer nog din chipspåse efter ett par tuggor.
Citera
2006-11-16, 00:03
Medlem
Remslems avatar
Vindruvor.
De flesta sorters melon.
Citera
2006-11-16, 00:06
Medlem
Citat:
... så har vi som vill äta nyttigt hela j-a charkdisken!

Försöker just nu att äta lite bättre, har på det stora taget käkat för dåligt, mycket snabbmat osv. Har nu rört på mig innan frukost och har bestämt mig för att hålla mig ifrån chips och godis. Fick sånt sug efter godis och chips ikväll och visste inte vad jag skulle göra.

Kom på att man kan ju faktiskt köpa riktigt goda grejer som "snacks" i charkdisken. Just i detta läge mumsar jag på en grillad kyckling som jag skärt ner i bitar. Grymt gott! Köpte även stora skivor kraftigt rökt skinka att smaska på framåt kvällen. Det här är ju nyttiga grejer, och framför allt är det godare än godis och chips!

Från charkdisken finns att smaska på:

Griljerad skinka
Rökt skinka
Enrisrökt skinka
Källarrökt skinka
Grillad kyckling
Grillade revbensspjäll

Fyll gärna på!

Flesta charkprodukter innehåller nitrosaminer, så det är inte bra att leva på charkprodukter. Men att äta normal mängd är nog ingen som helst fara.

Om någon är sugen på att läsa mer så finns det på livsmedelsverkets hemsida här: http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=9445
Citera
2006-11-16, 00:13
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Dude, menar du att ett par nygrillade revbenspjäll aldrig går upp mot en chipspåse? Du glömmer nog din chipspåse efter ett par tuggor.
Nja, Går upp mot, alltså lika gott kan det ju vara ändå.

Men jag menade, att när jag är sugen på chips, så duger det inte om jag får en skål med hamburgerkött, eller riskakor.

När jag inte är sugen på chips, då duger kanske revbensspjällen.

Men inte istället för.
Citera
2006-11-16, 02:03
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightgaunt
Flesta charkprodukter innehåller nitrosaminer, så det är inte bra att leva på charkprodukter. Men att äta normal mängd är nog ingen som helst fara.
Är det nyttigare med chips då?

Tack till trådskaparen för tipsen! Dom behövdes verkligen nu när jag håller på att försöka sluta med godis för 1000000000000000000000000000:e gången.
Har inte försökt att slutat helt men inser nu att det är lättare att sluta helt än att bara äta lite, i allafall för mig.
Ett par revbens spjäll är nästan godare än chips men det blir nästan aldrig av att man köper hem det så det räcker hela helgen.
Citera
2006-11-16, 02:29
Medlem
Blodulvs avatar
Solrosfrön, vitlöksklyftor, oliver, macadamianötter. Förlåt som fan om det har nämnts tidigare i tråden.
Citera
2006-11-16, 02:32
Medlem
roppans avatar
Rökta räkor är en höjdare!
Annars brukar jag sätta i mig ett paket av Pärsons skivade kalkon när jag blir sugen. Det börjar med en skiva och slutar med ett paket

När suget infinner sig framåt småtimmarna kan det bli 1 eller 2 burkar makrill i tomatsås, men idag blev det ett paket snabbnudlar och 2 toasts
Citera
2006-11-16, 02:36
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodulv
Solrosfrön, vitlöksklyftor, oliver, macadamianötter. Förlåt som fan om det har nämnts tidigare i tråden.
Vitloksklyftor, vada, raa?
Valnotter ar extremt gott. Plommon ocksa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in