2007-10-03, 23:47
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teutofilen
En pizzeria som därimot är riktigt skabbig är Pizzeria Islandstorget. Riktigt fet sliskig pizza, otrevlig personal och dessutom så hade dem ingen "riktig" läsk när Jag var där, dem hade sån där med frihetsgudinnan på, kommer inte ihåg vad den heter.
En likasinnad. Den pizzerian var det första jag kom och tänka på när jag såg tråden. Tjocka pizzor med så mycket ost att man mår illa av dem.
Citera
2007-10-04, 03:08
Medlem
Islandstorget är ju kanonbra.
Men man ska ju gilla mkt ost och fylling och lite tjockare pizzor. Det är en smakfråga. Sen kan man ju ha otur och få en enstaka dålig pizza men av alla vanliga pizzor i västerort är islandstorget klart bäst överlag. En av mina favoriter. Det är väldigt fräscha bra råvaror för att vara en pizza med hyggliga priser. Ska man klaga på ngt är det den ngt tunt skurna löken som läggs på i lite för riklig mängd.

Vad gäller läsken så är det tysk blatteläsk, men det beror nog på låga lunchpriser. Och det finns vanliga 33or i glas, tex trocadero.
Fullt med snutar och väktare dock.

När jag bodde i västerort åkte jag jämt dit. Kan fortfarande ta en omväg dit för att klämma i mig en asfet oxfile eller ciao ciao (60 kr sist jag var där)eller en riktigt massiv Globen (tefat för 50 kr).
Perosnalen är OK. Lite serbiskt lynne bara.
Citera
2007-10-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Verkar finnas en hel del äckliga pizzor i göteborg. Enligt en vän ska kebaben också vara äcklig. Dock är hon lite kräsen på visa punkter...tror hon har dissat den delvis för att de har mycket rödsås istället för våran vita.

Åt en tugga av en kebabrulle i götet borta vid järntroget tror jag, den var god. Dock konstigt att kebaben låg i ett avnligt tunnbröd, iställt för pizzadegsbröd

Den låg nog i ett libabröd. Libabageriet i Gbg förser alla kebabhak med libabröd som de rullar in kebaben i. Libabröd i sig är mest segt och trist, men det är gott som kebabrulle.
Citera
2007-10-09, 17:26
Medlem
Remo_s avatar
Åt på en pizzeria i Lund runt omkring tågstationen där fyfan, bänken där dom tog betalt var läskbackar med en bordskiva på allt var huller om buller alla pizzor kostade 45 kr (var inte värda ett öre mer säger jag) och nån svettig kurd som stod och knådade bakom pizzaugnen.
Citera
2007-10-09, 19:06
Medlem
Friedensengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasMitander
Meh vafan, hur många år sen var inte det? Dem fick stänga ner då och öppnade igen ett tag efteråt. Dem har lätt eskilstunas godaste kebabtallrik och pizzorna är riktigt goda, finns inte många som slår deras pizzor. Billy boys rekomenderas starkt! ända jag har emot är att han som brukar ta emot beställningar är bög.

Mittemot vägverket

Jag jobbar fortfarande inom restaurang, och jag får höra en hel del när det gäller resultat av kontroller och så... Jag lovar dig att du inte vill äta där, även om den händelse jag nämnde har 2-3 år på nacken.
Citera
2007-10-25, 11:46
Medlem
Nowhere Hills avatar
Nån som efterlyste goda pizzor i götet, var där o jobbade lite i våras och hittade en bra pizzeria ute vid Långedrag, minns inte namnet men tror det var den enda i lilla centrumet som finns där, mycket trevlig ägare för övrigt som var mycket hjälpsam med vad som gällde information om göteborg och dess nöjesliv.
Avdelning sunkhak så är jag förvånad att inga av västerortsborna här har gett Lilla Monacco i blackan ett omnämnande, har käkat där en gång , aldrig igen, inredning sunkig,urindoft,gammla sunkiga söndersuttna plastsätten som sjunker ner så mycket att man känner sig som man har downssyndrom när man ska käka. Vi satt o väntade på våran pirra när en kille i 50årsåldern kommer in o ska ha en bärs (11 på morgon,sen bygglunch för oss) Han får sin bärs o sätter sig vid bordet brevid, ett par minuter går och sen plötsligt känner man en starkare urindoft och sen lägger märke till hur killen med bärsen sitter och pissar på sig vid bordet intill, turken från bakom disken kommer med en trasa torkar opp pisset som läckt ut på golvet utan att säga någonting går tillbaka till förberedningsdisken och slänger trasan där bakom, vart den landar vill jag inte veta.Sen återkommer turken med ytterliggare en bärs och en kaffe åt pissaren (som om han har problem med vätskedriften)
Vi åt inte särskilt mycket av våra pizzor kan jag meddela och sen vägrade att pröjsa. Bortkastad tid på lunchen och ett hak man aldrig kommer gå nära igen.
Pizzerian vid Valla Torg var också riktigt bedrövlig förr, har dock inte haft vägarna förbi där senast 4, 5 år, kanske förbättrats.
Citera
2007-10-25, 12:09
Medlem
Carl Serungs avatar
Är det bara i Skåne vi har goda pizzor?? Har nog aldrig ätit en äckli pizza här. Däremot har jag ätit de mes kusliga pizzor på b la öland , stockholm, göteborg å andra suspekta ställen.. I stockholm beställde jag en gång kebabpizza och fick pommes på den??!! mjuka,degiga jävla turkpommes..

Värsa pizzerian måste nog varit i Mariestad, minns inte vad den hette (detta var 1993) men fyfan asså.. Tror nog fan att dom hade använt sig av det gamla fina ordspråket " det kommer tillbaks i kakan sa bagaren när han sket i smeten" för pizzan smakade fan så jävla äckligt att det tog max 5 minuter sen satt man på dass med en stråle brunt vatten ur analöppningen. Minns att osten mer såg ut som en sås.. usch å fy..
Citera
2008-09-09, 19:57
Medlem
Berglins avatar
Pizzeria Islandstorget är klockrena. Käkade där nästan varje dag i högstadiet (nej, jag är inte tjock) för 15 år sen. Det smakar fortfarande likadant.

Rikligt med krispigt gräddat bröd. Vettefan hur de lyckas med den.

Massor av gräddost, västerviks tror jag, eller Arla gräddost som den heter nu. Fett som fan, men det faller mig i smaken, ibland.

Tror de har massor av vitlök i osten eller tomatsåsen. Kan bli lite väl mycket om man trycker en hel vilket man sällan gör om man inte vill ha ont i magen/må illa.

Pizza och pizza kan vara helt olika maträtter.
En svindyr vedugnsbakad, en tunn med minimalt med sönderkokt ost, en med för mycket av allt eller en mastig med massa ost.

Alla har sin charm men min favorit är ändå den lite massivare stilen med massa ost, och av de otaliga pizzerior jag testat så är Islandstorget bäst...

Fattar inte hur de kan hålla priserna så lågt när de håller till i Stockholm och serverar pizzor på över kilot. Credd till dom för det iaf
Citera
2008-09-09, 20:18
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coral
Centrum Grillen
Borlänge

Äter man en pizza där frivilligt, så är man mentalt störd.

Hamnade där under Peace & Love för något år sedan. Riktigt vidrigt faktiskt, bland det sämsta jag ätit tillsammans med Storjöns Pizzeria (eller något liknande) i Forsbacka utanför Sandviken. Vidriga pizzor. All fyllning består av olika konserver som stått öppna en längre tid. Bearnaisesåsen var som en studsboll. Den fastnade, på fullaste allvar, inte på tallriken. Den låg som en boll där. Man kunde flytta den utan att det blev spår efter den...
Citera
2008-09-09, 20:47
Medlem
Dennos avatar
Drar över denna till rätt delforum.

/Moddan
Citera
2008-09-09, 22:02
Medlem
rullkragens avatar
Riktigt skit ställe !

Tjenis !

Var i Jämtland i en by som heter Åsarna och gick in på ett riktigt skit ställe till bar och pizzeria, ja det var många år sedan men kommer ihåg denna brända pizza med dålig skinka och räkor på, som man sedan var magsjuk en hel dag på, dessutom smakade deras fatöl bara vatten. Ja det var bara piss dom serverade och dårar som jobbade där!
Citera
2008-09-09, 23:26
Medlem
pojoels avatar
I Marosvásárhely fick jag en pizza som hade ketchup som tomatsås. Ost var frånvarande. Inte våldsamt gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in