Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-14, 03:06
  #1
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Ska köpa laptop snart och efter att ha ratat alla plastiga & gnisslande Toshiba, Acer och FSC så har jag fastnat för denna variant av HP NX6325. Den har det jag behöver och verkar jävligt prisvärd. Var och klämde på en snikvariant av 6325 idag och den verkar nice. Ruggigt osexig är den men den känns jävligt gedigen även fast den är riktigt slimmad.

Men, nu hoppas jag att någon här kan ge mig lite användarsynpunkter på denna modell !

/#LOUDmouth#
Citera
2006-11-14, 14:57
  #2
Medlem
Kikkomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Ska köpa laptop snart och efter att ha ratat alla plastiga & gnisslande Toshiba, Acer och FSC så har jag fastnat för denna variant av HP NX6325. Den har det jag behöver och verkar jävligt prisvärd. Var och klämde på en snikvariant av 6325 idag och den verkar nice. Ruggigt osexig är den men den känns jävligt gedigen även fast den är riktigt slimmad.

Men, nu hoppas jag att någon här kan ge mig lite användarsynpunkter på denna modell !

/#LOUDmouth#

Har en liknande, visst den håller högre kvalitet än vissa andra men om det är det du prioriterar så finns det bara ett val och det är IBM ThinkPad...
Citera
2006-11-16, 15:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Ska köpa laptop snart och efter att ha ratat alla plastiga & gnisslande Toshiba, Acer och FSC så har jag fastnat för denna variant av HP NX6325. Den har det jag behöver och verkar jävligt prisvärd. Var och klämde på en snikvariant av 6325 idag och den verkar nice. Ruggigt osexig är den men den känns jävligt gedigen även fast den är riktigt slimmad.

Men, nu hoppas jag att någon här kan ge mig lite användarsynpunkter på denna modell !

/#LOUDmouth#


de var en rejält grej med mycket expansions utrymme enligt mitt tycke =)
Citera
2006-11-16, 15:06
  #4
Avstängd
UrbanResidents avatar
HP's NX-modeller är klart köpvärda tycker jag. De är robusta och pålitliga. Designmässigt så påminner de väl lite om IBM's Thinkpads - dvs ganska fula, men funktionella.

Kör företagsversionerna (NC-modellerna) på jobb och de är bra arbetsmaskiner.
Citera
2006-11-17, 03:35
  #5
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
de var en rejält grej med mycket expansions utrymme enligt mitt tycke =)

Mmm, det var det jag reagerade på också. Jag tycker överhuvudtaget att det verkar vara väldigt mycket dator för pengarna. Dessutom är den lättare och mer slimmad än dom flesta likvärdiga modeller i samma prisklass. Dessutom verkar den som sagt vara betydligt robustare än Toshiba/Acer/FSC's etc. modeller.

Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
HP's NX-modeller är klart köpvärda tycker jag. De är robusta och pålitliga. Designmässigt så påminner de väl lite om IBM's Thinkpads - dvs ganska fula, men funktionella.

Du har möjligtvis inte erfarenhet av just NX6325 ? Exakt, osexig som fan men robust men jag vet ju vad jag prioriterar.

/#LOUDmouth#
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback