Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-11-12, 19:48
  #1
Medlem
Behöver helt enkelt en ny kroppsvärmare i dessa vintertider, i form av jacka eller dylikt. Har i princip endast haft "vanliga" jackor, dunjackor, snowboardjackor och likande, men nu känns det lite högstadiet över det hela.

Det jag söker är alltså inte de här vanliga "ungdomsjackorna", då det känns som att jag har vuxit ifrån detta nu, men ändå inte någon töntig översnoffsig rock, även fast jag har sett MÅNGA snygga rockar, och funderar starkt på en sådan.

Vad har ni för tips, affär, märke, modell eller hemsideadress, vad är snyggt som inte har överklasstämpel?
Citera
2006-11-12, 19:50
  #2
Medlem
NOiDs avatar
skinnjacka funkar väl jämt? brun eller svart utan massa "remmar och annat rockigt" på, stilren och snygg
Citera
2006-11-12, 20:19
  #3
Awaiting Email Confirmation
showtekkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOiD
skinnjacka funkar väl jämt? brun eller svart utan massa "remmar och annat rockigt" på, stilren och snygg

så sant, så sant.. funderade först på o köpa en kort brun/svart skinnjacka med muddar. men det passar inte väderlekarna här uppe så det blev en lång dubbelknäppt jacka/coat från whyred.. går o spana in på bubbleroom!

vet annars att det finns stiliga rockar/coats(eller vad man nu kallar det) på tex mq/brothers/carlings, bara vanliga stilrena och i en lite billigare prisklass..

Citera
2006-11-12, 20:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showtekkie
vet annars att det finns stiliga rockar/coats(eller vad man nu kallar det) på tex mq/brothers/carlings, bara vanliga stilrena och i en lite billigare prisklass..

Det är ju nog det här lite mörkare och stilrenare jag söker ja, får väl dra mig ut på stan och kolla upp några, men vad hamnar prislappen på dessa affärer?
Citera
2006-11-12, 20:47
  #5
Medlem
Hard To Beats avatar
Ursäkta, men blir det inte extremt kallt om man använder sig utav en skinnjacka under vintertid?
Tycker personligen att du ska satsa på en skepparkavaj. Det kan se riktigt "rockigt" ut om du kombinerar rätt klädsel med den.
Citera
2006-11-12, 20:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Ursäkta, men blir det inte extremt kallt om man använder sig utav en skinnjacka under vintertid?
Tycker personligen att du ska satsa på en skepparkavaj. Det kan se riktigt "rockigt" ut om du kombinerar rätt klädsel med den.
Som en sån här ungefär? Jag känner att det börjar närma sig iaf.
Skepparkavaj

Snabbkikade lite på Viktor & Rolfs trenchcoat, den kändes ganska rätt, men ändå en släng av "jag-måste-ha-kostym-under".
Citera
2006-11-12, 22:59
  #7
Medlem
NOiDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_tobbe
Som en sån här ungefär? Jag känner att det börjar närma sig iaf.
Skepparkavaj

Snabbkikade lite på Viktor & Rolfs trenchcoat, den kändes ganska rätt, men ändå en släng av "jag-måste-ha-kostym-under".

ja dom där är också hyvens. annrs finns det ju dofrade skinnjackor. fast det kanske är lite gammalmodigt. är inte så insatt
Citera
2006-11-13, 00:10
  #8
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Ursäkta, men blir det inte extremt kallt om man använder sig utav en skinnjacka under vintertid?
Tycker personligen att du ska satsa på en skepparkavaj. Det kan se riktigt "rockigt" ut om du kombinerar rätt klädsel med den.

Jag håller med, de är riktigt snygga och fungerar med en lite "rockigare" stil.
Citera
2006-11-13, 00:49
  #9
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_tobbe
Som en sån här ungefär? Jag känner att det börjar närma sig iaf.
Skepparkavaj

Snabbkikade lite på Viktor & Rolfs trenchcoat, den kändes ganska rätt, men ändå en släng av "jag-måste-ha-kostym-under".
Något sånt. Men jag skulle antagligen satsa på en svart eller grå. Eller varför inte ljusgrå?
http://www.topman.com/wcsstore/TopMa...NGRY_large.jpg
Citera
2006-11-13, 04:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Ursäkta, men blir det inte extremt kallt om man använder sig utav en skinnjacka under vintertid?

Inte om man har ett varmt foder man kan zippa av.
Citera
2006-11-13, 13:21
  #11
Medlem
Al.Marts avatar
Kanske inte riktigt vad du söker, men jag tycker den här är så extremt cool. Iof är den för dyr för en fattiglapp som jag. ;P
Citera
2006-11-14, 16:03
  #12
Medlem
Jag söker också en skepparkavaj-liknande jacka. Ska vara som en kavaj, fast tjock. Man kan nästan kalla det en midjelång rock. Inte dubbelknäppning, utan enkel samt ull-material (?). Har ni något tips på url där detta kan finnas?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback