• 1
  • 2
2006-11-12, 15:55
Hej.

Har nu köpt Resorb på apoteket och det ska enligt ryckten lindra bakfyllan. Någon som använder detta medel och hur?
Citera
2006-11-12, 16:31
Medlem
Mekhs avatar
Jag köpte ett paket jag också för någon vecka sedan. Jag har provat det två gånger, och då har jag tagit en tablett innan jag har gått och lagt mig när jag kommer hem. Men jag har inte märkt någon direkt skillnad, bara att man inte vaknar upp, och munen och tungan är som ett sandpapper.
Citera
2006-11-12, 16:36
Medlem
roppans avatar
Jag använder mig alltid av Resorb när jag storkrökat. Löser en tablett eller två innan jag går och lägger mig, men dricker självklart massa vatten också. På morgonen när jag vaknar tar jag ännu en tablett för att sedan somna om någon timme. När jag vaknar sen brukar jag vara i helt okej form för att iaf. ta mig till pizzerian och få något i magen.

EDIT: Och ja, jag tycker att de hjälper.
Citera
2006-11-12, 16:37
Medlem
kultingens avatar
Inget undermedel men det hjälper, enligt mig i alla fall. Det är vätskeersättande men brist på vätska är inte enda anledningen till att man ligger och vill spy dagen efter. Man är trött och sen gillar inte kroppen alkhol så mycket heller...

Brukar ibland ta en innan jag däckar och sen en på morgonen, den på morgonen brukar hjälpa riktigt bra
Citera
2006-11-12, 17:30
Medlem
-jOE!s avatar
Jag tycker det fungerar rätt OK. Brukar ta 1-2 tabletter med mycket vatten innan jag går å lägger mig (om jag inte glömmer.. ). Brukar må ganska bra dagen efter..
Citera
2006-11-12, 23:25
Medlem
Ssjoss avatar
Tycker det funkar alldelles utmärkt. Numera brukar jag i princip aldrig vara illamående eller ha huvudverk dagen efter. Brukar ha i mig 2-3 tabletter på fyllan om det går eller så 2 st när man kommer hem.

Dock så den gången jag drog 5 st så märkte jag att min mun var ännu torrare än vad jag är van vid så mer än 2-3 är nog inte att rekommendera.
Citera
2006-11-12, 23:53
Medlem
Jugends avatar
Jag brukar börja kröka vid 18-tiden dagarna då det är utgång. Jag tar två stycken innan 18 under dagen. Det blir en innan jag drar iväg. Det blir en ute och sedan en innan jag ska sova.

Jag brukar alltid känna mig som en gud dagen efter. Det är viktigt att man försöker att kombinera resorb med lite vätska (ingen alkohol) och sedan mat på det.

Det är ingen som har testat det här nya skiten som har kommit? Jag brukar höra reklam på radio för skiten men kommer inte ihåg vad det heter.
Citera
2006-11-12, 23:56
Medlem
toMishs avatar
Det borde ju minska huvudvärken, eftersom hjärnan sväller upp och orsakar huvudvärk.
Citera
2006-11-12, 23:58
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugend
Jag brukar börja kröka vid 18-tiden dagarna då det är utgång. Jag tar två stycken innan 18 under dagen. Det blir en innan jag drar iväg. Det blir en ute och sedan en innan jag ska sova.

Jag brukar alltid känna mig som en gud dagen efter. Det är viktigt att man försöker att kombinera resorb med lite vätska (ingen alkohol) och sedan mat på det.

Det är ingen som har testat det här nya skiten som har kommit? Jag brukar höra reklam på radio för skiten men kommer inte ihåg vad det heter.

Hör också den jävla reklamen hela tiden och tycker det låter alldeles för anständigt. Jag menar, 5 tabletter utspridda över ett krök? Nej! Då håller jag mig till resorben
Citera
2006-11-29, 17:15
Medlem
Vobblers avatar
Resorb fungerar för bra. Två tabletter innan läggdags och jag mår som en kung när klockjävlen ringer kl 06:00. Därför krökar jag mer än gärna mitt i veckan, när man egentligen inte får dricka.

Jag var precis på apoteket och köpte fyra paket. Kassörskan tyckte nog synd om mig .
-Den snubben har en grym diarre'!
Citera
2006-11-29, 17:22
Medlem
rasmusens avatar
en snabb fråga bara, vad kostar resorb?
Citera
2006-11-29, 17:33
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen