• 7
  • 8
2009-12-05, 11:29
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawn
Jag har testat både resorb och skiten de hade på lidl som hette bakis. De gjorde väl sitt men mitt problem med en baksmälla har aldrig varit vätskebristen och huvudvärken. Mitt problem har alltid varit den dåliga sömnen man får av alkohol. Du må sova men kroppen ligger i högsta växel och förbränner alkoholen du intagit. Och det finns inga läkemedel som kompenserar dålig sömn.

Ta mig fan det mest insiktsfulla inlägget i hela tråden!
Citera
2011-12-30, 20:04
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logostic
Full som fan, drickar en resorb nu. Kl 5 i thailand. Återkommer hur det känns imorn. brb 7 timmar

edit: åt en bit pizzahut nu

För er som undrar varför personen inte svarade. Han är död...
Citera
2012-01-01, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor All in
Das ultimative bakfyllekur:

Käka apelsin, plus häll i dig resorb innan du dricker. Samma procedur innan du lägger dig. Så fort du vaknar, resorb plus ett stort glas juice med nerkört okokat ägg i, svep rubbet, klart.

Kör också med resorb och apelsinjuice. Ägg är något jag absolut inte klarar av, ännu mindre om det är rått.
Resorb fixar vätskebalansen så man slipper den värsta huvudvärken och kroppen mår hyfsat bra dagen efter och frukter innehåller antioxidanter som är allmänt bra efter en kväll med mycket skräpmat och supande.
Men det finns inget piller mot ren dumhet. Har man druckit för mycket så får man leva med baksmälla, så är det bara. Antingen ger man f*n i alkoholen eller så tar man konsekvenserna.
Citera
2012-02-18, 13:19
Medlem
Resorb gör minst sagt succé efter att ha testat den för första gången. Tog bara en innan läggdags igår dock och kände mig lite illamående när jag precis vaknat, men tog ett par när jag gick upp och då mådde jag snabbt bra ska dock köra på att ta två innan läggdags ikväll, det rekommenderar jag alla.
Citera
2012-02-24, 21:56
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Resorb gör minst sagt succé efter att ha testat den för första gången. Tog bara en innan läggdags igår dock och kände mig lite illamående när jag precis vaknat, men tog ett par när jag gick upp och då mådde jag snabbt bra ska dock köra på att ta två innan läggdags ikväll, det rekommenderar jag alla.
Jag brukar ta 2 innan jag lägger mig, 3 om det verkligen har varit ett råsupande.
Resorb har hjälpt varje gång, visst man är fortfarande bakfulltrött MEN man slipper huvudvärken, och det är det viktigaste.
Citera
2012-02-24, 22:06
Medlem
maitans avatar
Bästa som finns är att ta 2 resorb innan man lägger sig och när du vaknar äta litegrann och gå ut och röra på sig. Det hjälper och man är uppe och mår som innan man började supa på nolltid!
Citera
2012-02-24, 23:11
Medlem
Pontens.Mammas avatar
Jag har haft en vana sista 7-8 åren att ha minst 4 dagar bakfylla efter en kväll. Senaste året har jag kört (ibland 1 resorb innan fest) 2 med 0.5l vatten på natten och 2 på morgonen.

Mår fortfarande skit med klart mycket lindrigare.

Från en som vet vad en riktig bakfylla är
Citera
2012-02-24, 23:24
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontens.Mamma
Jag har haft en vana sista 7-8 åren att ha minst 4 dagar bakfylla efter en kväll. Senaste året har jag kört (ibland 1 resorb innan fest) 2 med 0.5l vatten på natten och 2 på morgonen.

Mår fortfarande skit med klart mycket lindrigare.

Från en som vet vad en riktig bakfylla är
Är du allvarlig? 4 dagar låter ju helt otroligt.
Tar jag 2 resorb efter en helkväll så försvinner huvudvärken för min del, man är fortfarande sådär bakis trött, men mestadels av huvudvärken är borta så att man faktiskt kan gå upp ur sängen och göra saker.
Utan Resorb så kan jag få mardrömsbaksmällor.
Men att det ska hålla i sig 4 DAR!?
Jag lider med dig
Men vi får väll faktiskt vara glada över att baksmällor finns?
Hade det inte funnits så hade jag nog haft ordentliga alkoholproblem
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2012-02-24 kl. 23:29.
Citera
2012-08-10, 10:31
Medlem
RadioGaGas avatar
Resorb måste jag prova! Provade Bakis jag köpte på konsum som också ska återställa vätskebalansen i kroppen men den hjälte ingenting.
Citera
2012-08-10, 16:33
Medlem
Sicilias avatar
Resorb lindrar väl möjligen huvudvärken. Den verkliga kuren mot bakfyllan har jag dock märkt är att nyktra till innan sänggående (varför det nu har någon effekt), dricka mycket vatten och inleda morgonen med två starköl eller motsvarande.
Citera
2012-08-19, 20:12
Bannlyst
Tycker resorb fungerar utmärkt. Har provat bakis och det har funkat till och från, men ingenting mäter sig med resorb när det gäller den totala upplevelsen. Har druckit alkohol under många år och kan ställa klockan efter hur kroppen driver ut vätskan och hur kroppen reagerar på vätske och saltförlusterna. När jag tar resorb så får kroppen den vätska den behöver och jag känner mig förhållandevis klar i sinnet under hela festkvällen. Tar en eller två resorb innan och ett par under festen, ett par vid läggdags. Men jag är övertygad om att olika människor har olika tolerans. För egen del funkar resorb.

Ett tips är att prova att blanda resorb med powerade dagen efter. Huvudvärken (pga av rejäl sömnbrist) försvann igår morse på cirka tio minuter.
Citera
2012-08-19, 20:17
Medlem
Det som fungerar bäst mot bakfylla (eller rättare sagt symptomen på den) är att ta två resorb innan man lägger sig, alternativt när man vaknar. Kombinera med två ipren och en flottig frukost (äggröra o bacon eller liknande) så brukar man känna sig som en människa. har du inga moraliska betänkligheter eller behov av att köra bil så kan du kombinera med en starköl.

Enda kuren mot sömnbristen är att sova eller lära sig leva med den.
Senast redigerad av Giganthemulen 2012-08-19 kl. 20:19.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in