2009-10-24, 17:45
Medlem
Vad ska jag göra om dom växer neråt istället för uppåt då ?
Citera
2009-10-24, 18:29
Medlem
4twentys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orun

försöka se till att ljuset kommer uppifrån men inte ens då är det garanterat att alla växer uppåt
Citera
2009-10-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orun

just det som är nackdelen med growboxar, har dom börjat växa till sig och växer neråt så är det ganska kört då, gäller att ta upp kakan o få loss den eller låta bli den.... tvätta dig noggrant, helst med sprit eller nått desinfektions medel
Citera
2009-10-27, 09:59
Medlem
Pr3sts avatar
15 dagar sen jag startade min box och inga tecken på svamp.. Men snart borde det väl komma

Köpte boxen ifall jag skulle misslyckas med mina burkar, men det växer på fint i burkarna också. Bara 2st jag inte ser mycel i efter lite över en vecka och inga tecken på mögel.
Citera
2009-10-27, 15:32
Medlem
Hittade den här: http://www.azarius.net/smartshop/shrooms/grow_boxes/myceliumbox_cubensis/

Hur många gram tror ni man får ut av den där?
Citera
2009-10-27, 19:41
Bannlyst
Jag åker utomlands imorgon (onsdag) och kommer hem på måndag igen..problemet är att svamparna valde sämsta läget att börja växa.

I min första growbox har jag bara tre shrooms plus en till som växer neråt in i boxen..svamparna i box 1 är relativt stora...

I box två är dom lite mindre och har precis börjat växa, men det är många fler än i box 1...

Här är lite bilder..
http://img229.imageshack.us/gal.php?g=box1a.jpg

Min fråga är, är de chill om jag åker iväg i 5 dagar eller tror ni att det kommer vara för sent för svamparna när jag kommer hem på måndag igen? Vad händer om dom övermognar och släpper sporerna, blir dom mindre potenta? Har två polare som e beredda att komma över och plocka, men det hade ju varit bäst om jag kan göra det själv!
Tack för alla svar på förhand
peace
Citera
2009-10-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy_Fox
Jag åker utomlands imorgon (onsdag) och kommer hem på måndag igen..problemet är att svamparna valde sämsta läget att börja växa.

I min första growbox har jag bara tre shrooms plus en till som växer neråt in i boxen..svamparna i box 1 är relativt stora...

I box två är dom lite mindre och har precis börjat växa, men det är många fler än i box 1...

Här är lite bilder..
http://img229.imageshack.us/gal.php?g=box1a.jpg

Min fråga är, är de chill om jag åker iväg i 5 dagar eller tror ni att det kommer vara för sent för svamparna när jag kommer hem på måndag igen? Vad händer om dom övermognar och släpper sporerna, blir dom mindre potenta? Har två polare som e beredda att komma över och plocka, men det hade ju varit bäst om jag kan göra det själv!
Tack för alla svar på förhand
peace

dina polare får nog vara beredd på att hoppa in =)
5dagar är oerhört lång tid, med svamp kan det hända saker under några timmar. Jag hade fått pins och åkte bort några dagar (2) när jag kom hem igen så hade dom växt som fan och hattarna hade vecklats ut...
Citera
2009-10-27, 21:09
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushi84
dina polare får nog vara beredd på att hoppa in =)
5dagar är oerhört lång tid, med svamp kan det hända saker under några timmar. Jag hade fått pins och åkte bort några dagar (2) när jag kom hem igen så hade dom växt som fan och hattarna hade vecklats ut...

Hehe jo svampar växer sjukt fort, när jag odlade första gången blev jag väldigt förvånad över hur snabbt svamparna växte, de dubblerade sin storlek varje dag typ, iaf de första dagarna =)
Citera
2009-10-27, 23:56
Bannlyst
Snacka om det, bara sedan jag skrev mitt förra inlägg har det dykt upp 3-4 svampar i varje box Om jag har riktig tur kanske jag hinner skörda imorn precis innan jag åker iväg men det tror jag inte...problemet är att mina polare kan komma och skörda, men att sätta igång kittet för flush två dvs fylla boxen med vatten igen i 12 timmar kan dom ej göra då dom också ska iväg nånstans..får se om det fortfarande går att preppa boxarna när jag kommer hem på måndag. Men hellre en skörd en ingen alls.

Är det någon som vet vad som händer om man bara låter svamparna va och dom släpper sporerna? Minskar dom i potens eller är det bara av hygieniska skäl?
Citera
2009-10-27, 23:59
Medlem
Pekollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy_Fox
Snacka om det, bara sedan jag skrev mitt förra inlägg har det dykt upp 3-4 svampar i varje box Om jag har riktig tur kanske jag hinner skörda imorn precis innan jag åker iväg men det tror jag inte...problemet är att mina polare kan komma och skörda, men att sätta igång kittet för flush två dvs fylla boxen med vatten igen i 12 timmar kan dom ej göra då dom också ska iväg nånstans..får se om det fortfarande går att preppa boxarna när jag kommer hem på måndag. Men hellre en skörd en ingen alls.

Är det någon som vet vad som händer om man bara låter svamparna va och dom släpper sporerna? Minskar dom i potens eller är det bara av hygieniska skäl?

Hygieniska tror jag. Brukar inte se så fräscht ut när dom släååt sina svamp bomber
Citera
2009-10-28, 21:48
Medlem
Leveranssätt från Elefanten

När jag ska beställa ett growkit från elefanten så kan man välja mellan två leveranssätt, ett för 70kr och ett för 170kr.

Med leveransen som kostar 70kr så skriver dom att den ej är rekommenderad, "no warrantee".

Betyder detta alltså att du ej kan få en ny om den fastnar i tullen, om du beställer med leveranssätt för 70kr?
Citera
2009-10-28, 22:32
Medlem
Pr3sts avatar
Nu får det fan börja hända lite i min låda Börjar bli duktigt otålig

Men men, det som väntar på nått gott..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem