2009-08-25, 16:50
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomPossess
Bra tips! Men varför inte värma upp hela utrymmet?
Med en hårfön? Brandrisk t.ex. =p Plus att de där värmemattorna drar mycket litet el, är små och smidiga såpass att man kan böja dem och rulla ihop dem då man inte behöver dem mer.
Citera
2009-08-25, 21:59
Medlem
värma upp med hårfön, nu har jag fan hört allt
Citera
2009-08-26, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Med en hårfön? Brandrisk t.ex. =p Plus att de där värmemattorna drar mycket litet el, är små och smidiga såpass att man kan böja dem och rulla ihop dem då man inte behöver dem mer.

bra poänger igen ^^
har skaffat en termometer och den ligger stadigt på 21-23 grader typ.. så känns inte som det finns något behov för nån värmning just nu =)
anledningen till att jag tänkte på hårfön är för att det är ett litet utrymme.. typ 1½ kvadrat och ~190 i takhöjd.. så med (bortsett från brandrisken och prisklassen, som du påpekar i din post) en hårfön hade man lätt fått upp det från säg 18 till 23 grader på 10-20 minuter, om jag sett den droppa ner under det.. en värmematta känns för mig som en lite mer permanent värmestabilisator.. ^^
Citera
2009-08-26, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sushi84
värma upp med hårfön, nu har jag fan hört allt

så länge det är en liten luftmassa som behöver värmas upp en grad eller två låter väl det inte så far fetched? ^^
Citera
2009-08-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomPossess
så länge det är en liten luftmassa som behöver värmas upp en grad eller två låter väl det inte så far fetched? ^^

hur pass liten luftmassa pratar vi om ? är det så pass liten plats så gör som craven säger med värmematta, brandrisken för hårfön är betydligt mkt större och det drar 3 gånger mer el :P
Citera
2009-08-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sushi84
hur pass liten luftmassa pratar vi om ? är det så pass liten plats så gör som craven säger med värmematta, brandrisken för hårfön är betydligt mkt större och det drar 3 gånger mer el :P

köper argumentet =) har dissat det med hårfönen! ^^
stuvat in en termometer där och den hålls stadigt på runt 23 grader.. så min noja om att det var för kallt i rummet var ogrundad..
nu väntar jag på de första små knattarna ska ploppa upp :]
Citera
2009-08-31, 01:12
Medlem
adamthekings avatar
Luktar det mycket av growboxen? Själv hade jag tänkt att köpa 2st efter jag flyttat till nya lägenheten.

Man vill ju kunna ha främmande utan att folk ska tycka att lägenheten luktar skit
Citera
2009-08-31, 01:17
Medlem
Ozneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamtheking
Luktar det mycket av growboxen? Själv hade jag tänkt att köpa 2st efter jag flyttat till nya lägenheten.

Man vill ju kunna ha främmande utan att folk ska tycka att lägenheten luktar skit

Ingen fara, luktar du på nära håll så känner man svamplukten, men den sprids inte så fruktansvärt.
Citera
2009-08-31, 01:21
Medlem
adamthekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oznek
Ingen fara, luktar du på nära håll så känner man svamplukten, men den sprids inte så fruktansvärt.

Perfekt, tack för svar!
Citera
2009-09-02, 15:30
Medlem
Ariathaxxs avatar
visst kan man laga mat på denna svamp?
hade tänkt mig grillat kött med potatis och svampsås eller liknande, vore härligt om man kunde bjuda sina kompisar på en middag för livet
Citera
2009-09-02, 15:56
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariathaxx
visst kan man laga mat på denna svamp?
hade tänkt mig grillat kött med potatis och svampsås eller liknande, vore härligt om man kunde bjuda sina kompisar på en middag för livet

100g P. Cubensis (färsk)
100g Champinjon (färsk)
En halv gul lök
2dl Vispgrädde
2dl mjölk
2msk vetemjöl
Lite salt, lite vit- eller svartpeppar samt andra roliga kryddor.

- Hacka all svamp.
- Skala och hacka löken. Fräs löken i lite smör på låg värme, bara i någon minut eller så.
- Lägg på svampen och stek den i bara en minut eller två. Strö sedan vetemjöl över svampen. Häll i grädden och mjölken och rör om.
- Rör runt och låt den stå och puttra litet. Tillsätt salt, peppar och andra roliga kryddor.

En viktig sak är att inte låta den stå för varmt för länge, när den har puttrat litet och du har rört om tillräckligt så häll den i en skål eller någonting. För ju längre den är varm, desto mer psilocybin kommer försvinna och ju bittrare kommer såsen att bli.
Psilocybin börjar försvinna runt 43 grader. Så ju mindre tid som såsen är varmare än så, desto bättre.

Edit; detta recept är för 5-6 personer. Och är det första gången för någon så bör man inte ha mer än 50-75g färsk Cubensis.
Citera
2009-09-02, 16:38
Medlem
Ariathaxxs avatar
och ungefärligt, hur mycket får man utav varje flush med elefantens growboxar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in