2009-08-11, 23:29
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Tror inte att det förstör allt för mycket för nästa flush. Dock så har jag inte testat själv att göra så. Men det borde du ju märka ganska snart.
Berätta gärna om de fortfarande var potenta och hur nästa flush gör sig. =)

Ja det ska bli kul att se vad som händer, får ta och förvara svamparna i 3 olika förpackningar #1 flush, #2 flush 2nd edition, samt #3 flush ifall de blir sämre. Jag provade svampen i helgen, 1 svamp från #1 flush och en halvtorkad som jag skördade från andra flushen, riktigt sjukt eufori men ganska begränsade hallucinationer, iofs har jag bara haft riktigt visuella trippar på toppisar, så varför skulle detta bli ett undantag. Jag tog för övrigt och pressade en halv citron till testrundan och jag är jävligt nöjd.
Citera
2009-08-13, 12:59
Medlem
SpOeNdis avatar
tjo! fick min låda idag ifrån elefanten. dock va locket lite öppet i ena kanten
såg lite fuktigt ut i den å lite vit "mögel"? kommer min låda att funka ändå tro?

mvh
Citera
2009-08-13, 18:22
Medlem
Zarkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
tjo! fick min låda idag ifrån elefanten. dock va locket lite öppet i ena kanten
såg lite fuktigt ut i den å lite vit "mögel"? kommer min låda att funka ändå tro?

mvh
Det är myceliet, som det står lite överallt i tråden

http://i32.tinypic.com/2dq89l.jpg
Hur ska jag göra med dessa svampar? Plocka de(n) stora som är färdig(a) och låta de mindre växa till sig eller plocka alla på en gång?
Citera
2009-08-13, 18:58
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkan
Det är myceliet, som det står lite överallt i tråden

http://i32.tinypic.com/2dq89l.jpg
Hur ska jag göra med dessa svampar? Plocka de(n) stora som är färdig(a) och låta de mindre växa till sig eller plocka alla på en gång?
https://www.flashback.org/showpost.php?p=16300099&postcount=2215
=)
Citera
2009-08-24, 21:14
Medlem
Serdumånens avatar
http://img522.imageshack.us/i/20090824dsc0060.jpg/

Muterade svampar ;P?
Citera
2009-08-24, 21:23
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
http://img522.imageshack.us/i/20090824dsc0060.jpg/

Muterade svampar ;P?
Dina svampar har svamp.
Citera
2009-08-24, 21:34
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Dina svampar har svamp.
Ok, kan du utveckla? Bör jag plocka bort dem, går de att äta eller är det någon dålig mutation? Är det något som sprider sig, denna flushen är den bästa om man kollar på hur många svampar det är, så lite trist om det är några kontaminationer.
Citera
2009-08-24, 21:39
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Ok, kan du utveckla? Bör jag plocka bort dem, går de att äta eller är det någon dålig mutation? Är det något som sprider sig, denna flushen är den bästa om man kollar på hur många svampar det är, så lite trist om det är några kontaminationer.
Ser helt enkelt ut som att några svampar har missuppfattat situationen litet och börjat växa ovanpå sina vänner. Ser inte ut att vara några kontaminationer. =)
Citera
2009-08-24, 21:45
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ser helt enkelt ut som att några svampar har missuppfattat situationen litet och börjat växa ovanpå sina vänner. Ser inte ut att vara några kontaminationer. =)

Skönt, för övrigt har 4 personer testkört vars 4 gram av mina svampar, både de som jag trodde var svagare och de som jag var säker på var potenta. 2/4 upplevde trippen som lite för stark. Jag hade min bäst tripp på dessa svamparna. Citron+ svamp ledde till total egodöd och jag lämnade den fysiska världen och fick ta del av ganska mycket som är väldigt svårt att förklara. Tror jag låg helt stilla i 5 timmar och peakade, rörde inte en muskel då jag inte ens trodde jag hade en kropp mestadels av tiden. Förövrigt var det inga av de som trippade som sneade ordentligt, utan det var mer att de inte riktigt kunde hantera all information som de fick.
Citera
2009-08-25, 15:35
Medlem
Tänkte köra en liten följetångsrapport här. Gick och hämtade min Cubensis Mexican growbox från elefanten igår, så nu har jag vätat den i 12h, hällt ur och preparerat. Har kommit fram till att jag förmodligen har det lite kyligt (gissningsvis 19-20 grader) i rummet jag har dem i, så ska iväg å köpa en termometer, en hårfön (liten garderob utan element, så för att fixa värmen där kör jag på fön) och en liten brevvåg för dosering och för att fixa korrekta mått. Önska mig vielen gluck! =)
Citera
2009-08-25, 16:00
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomPossess
Tänkte köra en liten följetångsrapport här. Gick och hämtade min Cubensis Mexican growbox från elefanten igår, så nu har jag vätat den i 12h, hällt ur och preparerat. Har kommit fram till att jag förmodligen har det lite kyligt (gissningsvis 19-20 grader) i rummet jag har dem i, så ska iväg å köpa en termometer, en hårfön (liten garderob utan element, så för att fixa värmen där kör jag på fön) och en liten brevvåg för dosering och för att fixa korrekta mått. Önska mig vielen gluck! =)
19-20 grader är en bra temperatur. Köp inte en hårfön för att värma upp utrymmet, utan vill du ha högre temperatur så kolla istället efter en elektrisk "värmematta" som man brukar ha under terrarier till ödlor och ormar. Lägg sedan två lager med sittunderlag på denna så att lådan inte står direkt på den så att det blir för varmt.
Citera
2009-08-25, 16:39
Medlem
Citat:
19-20 grader är en bra temperatur. Köp inte en hårfön för att värma upp utrymmet, utan vill du ha högre temperatur så kolla istället efter en elektrisk "värmematta" som man brukar ha under terrarier till ödlor och ormar. Lägg sedan två lager med sittunderlag på denna så att lådan inte står direkt på den så att det blir för varmt.

Bra tips! Men varför inte värma upp hela utrymmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in