Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-11-09, 23:14
  #1
Medlem
trillians avatar
Har nu startat ett träningsschema av ganska drastisk karaktär.

Tänkte köra en månad intensivt som satan.
Äter 1-2 mål om dagen. Endast innehållande sallad.
Promenerar 5 km på morgonen och 5 km på kvällen.

Har nu hört rykten om att kroppen kan utsätta sig för svält och då inte förbränna något fett. Hur förhåller det sig till min metod?

Kommer jag att förbränna något överhuvudtaget eller kommer det bli något slags svält-stadie?

Är inne på dag 4 och är inte alls längre hungrig. Har endast ätit sallad idag vid 12-tiden (11 timmar sedan) och sedan inget mer. Räknas det som svält ändå eller är det bara en väldigt återhållsam kost?

Tacksam för svar!
Citera
2006-11-09, 23:18
  #2
Medlem
Apelsinens avatar
Svält, ät normala mängder med fettsnål mat.
Citera
2006-11-09, 23:29
  #3
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Svält, ät normala mängder med fettsnål mat.


Ok, men vad är ett exempel på sådan mat?
Känns omotiverande att trycka i sig smör och mjölk o.s.v.

Kan man inte bara skära ner på måltiderna och äta som jag gör fast lite mer "mat" i?
Citera
2006-11-09, 23:33
  #4
Medlem
trillians avatar
förresten...

... rent tekniskt sätt, blir fettförbränningen mindre om man hamnar i svält, eller är det bara för att det är allmänt farligt för hälsan?
Citera
2006-11-09, 23:42
  #5
Medlem
Du behöver ju inte köra så extremt ligg på en 800-1000 kcal om dagen totalt uppdelat på 4mål...ät måltidersättare och knäckebröd och yoghurt t.ex och kombinera det med cardio träninig och kör på effedrin om du pallar. Det har jag rekommenderat till flera bl.a min flickvän som inte alls va tjock men men....och det fungerade väldigt bra. Sen va hon ju inte världens piggaste under tiden men man får stå ut ett tag.
Citera
2006-11-09, 23:45
  #6
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
[...] Har nu hört rykten om att kroppen kan utsätta sig för svält och då inte förbränna något fett. [...]

Det är en myt.
Citera
2006-11-10, 06:55
  #7
Medlem
Håll dig borta så mycket som du kan från raffinerad mat och fortsätt med långpromenaderna men trappa ner om du känner att det blir för mycket och gör lite enkla styrkeövningar med din egen kroppsvikt.
Citera
2006-11-10, 08:50
  #8
Medlem
Varför inte lägga om kosten i stort istället för att bara köra en månad? Risken är väl överhängande att du går upp det du gått ner när du börjar äta igen.

Sedis
Citera
2006-11-10, 08:57
  #9
Avstängd
doenitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Det är en myt.

Det är inte en myt. Lever man på väldigt få kalorier ställer kroppen tillslut in sig ett konstant katabolt tillstånd vilket i andra ord innebär att du kommer gå ner i muskelmassa och inte i fett. Syftet med att gå ner i vikt torde vara för de flesta att gå ner i fettvikt och inte i muskelvikt, eller? Hur det ligger till hos trådskaparen vet jag inte. Men om det är fettvikt han vill gå ner är hans upplägg inte bra.

5 km morgon och kväll är en bra start, ät 5 ggr per dag, 300 Kcal/måltid. Det är lätt som fan egentligen. Men ät inte bara sallad för då kommer du tappa muskler, du måste ha protein också, annars blir du tanigare.
Citera
2006-11-10, 10:05
  #10
Medlem
Vad håller folk på med på det här forumet, en kör på pulver + keso och bananer, och nu du som tror du kan leva på sallad
Citera
2006-11-10, 13:29
  #11
Avstängd
chabbsteRs avatar
vad tar det för dig att gå dessa 5km ?
Citera
2006-11-10, 14:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holysunken
kör på effedrin om du pallar. Det har jag rekommenderat till flera bl.a min flickvän som inte alls va tjock

Eh du lär ju inte vara den smartaste pojkvännen om du REKOMENDERAR effedrin till din flickvän. Har du överhuvud taget läst på eller sett vad som hänt folk som har kört på effedrin. Jag har följt mina polare som använt effedrin o vissa klarar det medans andra har legat i skogen spyendes o nerskitna pga av att kroppen o hjärtat säger ifrån o de är killar på 80++kg.

Om du säger åt din flickvän o ta effedrin e du fan helt jävla bränd!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback