Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-06, 13:39
  #1
Medlem
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...925149,00.html

Nån som kommer ihåg detta mord 1992? En reservofficer skjuts bakifrån med fem skott i ryggen. Har för mig att man misstänkte Militärligan för detta mord.
Verkar som man gripit en misstänkt nu för mordet
Citera
2006-11-06, 14:03
  #2
Medlem
Hans Castorps avatar
Antingen är det J*ari J*rgensen eller en kille som kallas Raymo. Blir intressant attt följa detta. Något namn från polisen lär vi inte få än på ett tag. Hör jag något skvaller återkommer jag.
Citera
2006-11-06, 14:37
  #3
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Antingen är det J*ari J*rgensen eller en kille som kallas Raymo. Blir intressant attt följa detta. Något namn från polisen lär vi inte få än på ett tag. Hör jag något skvaller återkommer jag.

Vet du vilken förening båda var aktiva inom?
Citera
2006-11-06, 15:33
  #4
Medlem
Hans Castorps avatar
Jag hade fel om dessa två namn, verkar det som. Däremot var föreningen det talas om antingen den lokala Hemvärnsföreningen eller Växjö Judoklubb, i vilka Karl Axel var aktiv.

Personligen tror jag att svartsjuka är motivet, och ganska snart lär vi väl få veta om jag hade rätt eller fel. Jag skulle dock inte sätta min månadslön på att jag har rätt, men jag har mina aningar.
Citera
2006-11-06, 17:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Antingen är det J*ari J*rgensen eller en kille som kallas Raymo. Blir intressant attt följa detta. Något namn från polisen lär vi inte få än på ett tag. Hör jag något skvaller återkommer jag.

Stod mycket i pressen ett tag att Militärligan var inblandade i mordet.Förmodligen bara spekulationer , eller var nån i Militärligan bekant med honom?
Citera
2006-11-06, 23:13
  #6
Medlem
Den misstänkte gärningsmannen var 19 år när mordet begicks?
Citera
2006-11-06, 23:30
  #7
Medlem
var kom han ifrån

Var EA från Växjö?
Citera
2006-11-07, 02:19
  #8
Medlem
Hans Castorps avatar
Huvudvittnet säkerligen en kvinna (min spekulation).
Citera
2006-11-07, 02:23
  #9
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointis
Var EA från Växjö?

19 år, ja, torde gärningsmannen varit. Erik Axel Eriksson var en Växjökille, av födsel och ohejdad vana, 26 år när han mördades med fem skott från ett semiautomatiskt vapen, (pistol) skjuten i ryggen. Möjligen svartsjuka eller hämnd för en våldtäkt, kan vi tänka oss som motiv.

Den misstänkte greps i Jönköping, där han nu bor. Men det kan ju röra sig om en gammal v-ö bo, då han bodde i v-ö vid mordtillfället. Torde vara årsbarn med Hans Castorp +- något år. Återkomer när jag vet mer. Troligen en svensk.

Hade på känn att de äntligen skulle hitta mördaren, även om mina spekulationer varit lite väl stora.
Citera
2006-11-07, 22:42
  #10
Medlem
vilket område

Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
19 år, ja, torde gärningsmannen varit. Erik Axel Eriksson var en Växjökille, av födsel och ohejdad vana, 26 år när han mördades med fem skott från ett semiautomatiskt vapen, (pistol) skjuten i ryggen. Möjligen svartsjuka eller hämnd för en våldtäkt, kan vi tänka oss som motiv.

Den misstänkte greps i Jönköping, där han nu bor. Men det kan ju röra sig om en gammal v-ö bo, då han bodde i v-ö vid mordtillfället. Torde vara årsbarn med Hans Castorp +- något år. Återkomer när jag vet mer. Troligen en svensk.

Hade på känn att de äntligen skulle hitta mördaren, även om mina spekulationer varit lite väl stora.

Eller skola kom Erik Axel Eriksson från, tycker jag borde känna honom?
Citera
2006-11-09, 11:45
  #11
Medlem
ozzy99s avatar
Nu är en person häktad som skäligen misstänkt för mordet och personuppgifterna därmed offentliga. Jag är tyvärr inte så insatt i reglerna vad gäller namngivning, men personen i fråga gick på Katedralsskolan i Växjö under det tidiga nittiotalet och poserade då bl.a. på ett klassfoto med ett vapen i hand. Han hade med råge passat in på vapen och militärforumet här redan på den tiden om man säger så. Nåväl initialerna äro N. A.
Citera
2006-11-09, 11:49
  #12
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzy99
Nu är en person häktad som skäligen misstänkt för mordet och personuppgifterna därmed offentliga. Jag är tyvärr inte så insatt i reglerna vad gäller namngivning, men personen i fråga gick på Katedralsskolan i Växjö under det tidiga nittiotalet och poserade då bl.a. på ett klassfoto med ett vapen i hand. Han hade med råge passat in på vapen och militärforumet här redan på den tiden om man säger så. Nåväl initialerna äro N. A.

Nån chans att du kan scanna in bilden och lägga upp den?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback