2007-03-30, 14:45
  #121
Medlem
Ja...

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Idag kom domen. Som väntat friades 34-åringen.

http://expressen.se/nyheter/1.617815

...det var ju inte oväntat. Men, som sagt ännu ett polisiärt uppklarat Växjömord. Snutarna kan arkivera pärmarna och ta en bit tårta.
Citera
2007-03-30, 15:20
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamrat röd
...det var ju inte oväntat. Men, som sagt ännu ett polisiärt uppklarat Växjömord. Snutarna kan arkivera pärmarna och ta en bit tårta.

Varför då? De har ju gjort ett skitdåligt jobb.
Citera
2007-03-30, 15:25
  #123
Medlem
Tuesdays avatar
Sämst tycker jag att 34-åringens tidigare flickvän har uppträtt. Han berättade för henne att han begått mordet samma natt men hon väntade 14 år med att berätta det för polisen. I sådana fall borde hon kunna åtalas för skyddande av brottsling, snudd på medhjälp.
Citera
2007-03-30, 15:36
  #124
Medlem
CGGHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Sämst tycker jag att 34-åringens tidigare flickvän har uppträtt. Han berättade för henne att han begått mordet samma natt men hon väntade 14 år med att berätta det för polisen. I sådana fall borde hon kunna åtalas för skyddande av brottsling, snudd på medhjälp.

Idag är hon ju polis i Skåna, Fyfan att de inte tar inte riktigt folk på polisskolan längre.
Citera
2007-03-31, 10:31
  #125
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Sämst tycker jag att 34-åringens tidigare flickvän har uppträtt. Han berättade för henne att han begått mordet samma natt men hon väntade 14 år med att berätta det för polisen. I sådana fall borde hon kunna åtalas för skyddande av brottsling, snudd på medhjälp.
Citat:
Tingsrätten anser det även klarlagt att 34-åringen visade ett riktigt vapen för henne på morddagen eller strax innan och att han kan ha haft ett motiv att utföra mordet.
http://smp.se/article/796929_101-0-0-0

"- Mycket talar för ett överklagande, säger åklagaren efter att ha läst tingsrättens domskäl."

Vi får väl se.
Citera
2007-03-31, 23:46
  #126
Medlem
Hans Castorps avatar
1. Det blir inget överklagande. Yvonne Rudinsson är en nolla. Ingen utanför v-ö tar henne på allvar.

2. Polisen har gjort så gott de kunnat. Emellertid är de usla förhörsledare. (Jag har - i egenskap av kronokommissarie - gått polisens förhörsledarutbildning på Sörentorp. Jag tyckte den kursen sög.)

3. Nicke är skyldig, inget snack. Han kommer från en familj som är en riktig samling djävla salongsbolsjeviker. Pappa är "rektor" på ett högstadium och suger arabsnopp mest varje dag; mamma sitter i styrelsen för v-ö:s "polishögskola"; storebror är doktor i sociologi; lillasyster är doktorand i något så unikt som "genusvetenskap".

Är det så här vi ska ha det!? Vill ni att era barn ska växa upp omgivna av dessa människor, från vaggan till graven!?

Finns bara en familj i hela Svedala som heter Agevall.
Citera
2007-04-01, 09:18
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CGGH
Idag är hon ju polis i Skåna, Fyfan att de inte tar inte riktigt folk på polisskolan längre.

Om jag förstått saken rätt så är det inte hon som är polis, men en annan som också fått veta är polis. Rätta mig om jag har fel....
Citera
2007-04-01, 13:24
  #128
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Om jag förstått saken rätt så är det inte hon som är polis, men en annan som också fått veta är polis. Rätta mig om jag har fel....

Flickvännen vid tiden för mordet var inte polis. Däremot hade han en flickvän efter det, som sedermera blev polis samt gifte sig med en annan polis.

Har jag fattat rätt var det flickvän 1 som hörde av sig till v-ö-polisen.

Nu säger Rudinsson att hon nog ska överklaga. Ha. Ha. Lägg pengarna på nåt vettigt istället.
Citera
2007-04-01, 18:26
  #129
Medlem
Jag läste i lördagens SMP att rudinsson visst ska överklaga.

edit: så går det när man inte läser tidigare poster...
Citera
2007-04-01, 20:20
  #130
Medlem
Tafkafs avatar
Har just läst igenom hela denna intressanta tråd. Motivet uppges vara hämd för våldtäkt. Men...

När jag ser bilderna på offret och (den misstänkte) gärningsmannen får jag kraftiga bög-vibbar. Min första tanke var att det var en homo grej. Är det nån annan som förstår vad jag menar? Kanske var detta snack om hämd för påstådd våldtäkt (offret blev ju aldrig åtald för våldtäkt) en ursäkt. Anta att valpen hade sugit reservofficerskuk och fått bögnoja efteråt. Bra en tanke som slår mig. Titta själva på bilderna igen och säg mig vad ni ser.
Det vore ju inte första gången en mördare går fri för att polisen inte förstått motivet till mordet.
Citera
2007-04-01, 22:05
  #131
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tafkaf
Har just läst igenom hela denna intressanta tråd. Motivet uppges vara hämd för våldtäkt. Men...

När jag ser bilderna på offret och (den misstänkte) gärningsmannen får jag kraftiga bög-vibbar. Min första tanke var att det var en homo grej. Är det nån annan som förstår vad jag menar? Kanske var detta snack om hämd för påstådd våldtäkt (offret blev ju aldrig åtald för våldtäkt) en ursäkt. Anta att valpen hade sugit reservofficerskuk och fått bögnoja efteråt. Bra en tanke som slår mig. Titta själva på bilderna igen och säg mig vad ni ser.
Det vore ju inte första gången en mördare går fri för att polisen inte förstått motivet till mordet.

Anstränger du dig eller är du född så dum?
Citera
2007-04-01, 22:13
  #132
Medlem
Känner en motvillig beundran för denne nu frikända mördare. Dom flesta dräpare i detta land består ju av svartmuskiga anabola-kroppsbyggare eller impulsiva missbrukare.
Denne man bryter mot alla dom mönstren. Det är det som gör honom intressant i mina ögon. Dessutom är han konsekvent. Hans flickvän blev utsatt för ett våldtäktsförsök (vad VI vet) och han agerade därefter, och straffade den personen i mitt tycke på ett fullkomligt korrekt sätt.

I övrigt är han inte kriminell. Slutsats, jag gillar honom.

Hans Castorp verkar förövrigt inte veta om han ogillar gärningsmannen på grund av hans brott eller för att han komer ifrån en intellektuell/socialdemokratisk familj. Vilket är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in