Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-10, 14:47
Medlem
ettett3s avatar
Krokodil och tiger är nog också väldigt bra.
Citera
2016-06-10, 14:50
Medlem
Visst är det så att dom större djuren har en fördel i storlek men jag är inte helt säker på att en elefant, giraff eller noshörning är självklara vinnare mot lejon eller tiger. Är väl inte en omöjlighet att en tiger kan få ett till ett nack/strupgrepp?

När det gäller giftiga djur så visst.. tror dock att större rovdjur och djur som elefanter, noshörningar osv vinner 9 ggr av 10 mot en orm
Citera
2016-06-10, 14:51
Medlem
sadjunkys avatar
pfft. en KASKELOT, 18m 50ton, köttätare. tar lätt en elefant på 10 ton.
Citera
2016-06-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadjunky
pfft. en KASKELOT, 18m 50ton, köttätare. tar lätt en elefant på 10 ton.

Det var ju därför jag skrev "landlevande"

vatten mot landdjur funkar ju inte riktigt..en kaskelot skulle ju t.ex behöva en jäkla tur om den ska döda en elefant på land
Citera
2016-06-10, 14:59
Bannlyst
tippar på noshörningen på grund av dess storlek , vapen och ilskna humör mot de som kommer nära elefanten är större och snällare men en hård motståndare som skulle vinna många fighter dock ......... tänk va små och ynkliga vi människor igentligen är .......
Citera
2016-06-10, 15:03
Medlem
ozznujens avatar
Även om en kungskobra skulle bita en elefant, skulle elefanten dö då?

Krävs det att en kobra behöver tid på sig att producera mer gift, eller har den "flera kulor i magasinet ", så att den hypotetiskt kan hugga 10 gånger, och därmed öka effekten i attacken?

Eller om det bara krävs ett par hugg för att göra elefanten dåsig och ofokuserad, så att kobran kan göra stötvis attacker tills elefanten är död.

Personligen tror jag att elefanten vinner.

Allt detta baserat på att vi pratar om landlevande djur i fight på land. Pratar vi om vattenlevande djur kämpande i vatten så tror jag att frågan är mer komplex.

Skulle en simmande elefant bli attackerad av en vit haj eller späckhuggare ( hypotetiskt), så kommer vi ju naturligtvis få ett helt annat utfall. Men jag tycker att vi ska hålla oss undan såna fall.

Edit: Ser nu att TS har skrivit att det gäller landlevande djur. Förlåt för min OT.

Edit 2: Tydligen är det möjligt, nu vet jag inte vad vanligt det är då. Tror det rör sig om en black mamba.

https://www.google.no/url?sa=t&sourc...WLAcRbGoX3q50g

Edit 3:
Här ser det ju också mörkt ut för elefanten, även om det ser ut som det är en ung elefant.

https://www.google.no/search?ie=UTF-...rjrAZ8t0QtM%3A
Senast redigerad av ozznujen 2016-06-10 kl. 15:23.
Citera
2016-06-10, 15:21
Medlem
USSR2.0s avatar
Måste det just vara en isbjörn, grizzly och svart/brunbjörn kan ju rätt lätt skära upp hela buken på ett stort djur med klorna, ingen aning iofs vem som vinner.
Citera
2016-06-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USSR2.0
Måste det just vara en isbjörn, grizzly och svart/brunbjörn kan ju rätt lätt skära upp hela buken på ett stort djur med klorna, ingen aning iofs vem som vinner.

Klart det inte måste. Tänkte mest på isbjörn eftersom dom kan döda hyfsat stora djur som t.ex vitvalar
Citera
2016-06-10, 15:45
Medlem
Till alla som säger elefant, örnen skulle enkelt vinna mot elefanten. Den kan hacka på dens ögon. Eller rövhålet, dit når inte snabeln,
Citera
2016-06-10, 16:37
Bannlyst
T-rex (eller ska det vara nu existerande djur?)
Citera
2016-06-10, 16:37
Medlem
Förlåt men tror folk verkligen att en tiger på 250kg har en chans mot en frisk elefant på 6 ton? WTF?! Samma gäller även för elefanten mot noshörning, trots att det inte är lika självklart. Storlekskillnaden är helt enkelt för enorm.. Och vem sa att elefanter är snälla? Hört talas om deras "musth cycle"?

Snackar vi köttätare bara så sätter jag pengarna på isbjörn eller grizzlybjörn!
Citera
2016-06-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
tippar på noshörningen på grund av dess storlek , vapen och ilskna humör mot de som kommer nära elefanten är större och snällare men en hård motståndare som skulle vinna många fighter dock ......... tänk va små och ynkliga vi människor igentligen är .......
När tjuvjägare hade skjutit av för många äldre elefanthanar i ett reservat i Afrika blev det kvar en massa tonåriga elefanter utan någon disciplin som när de kom i musth började ge sig på och döda noshörningar (även bland elefanter kan tonåringar vara värstingar), så hur det går mellan dessa två vet vi. Elefanthannar i musth är inte snälla.

Djurfighter har förekommit på en del håll i världen, och när man matchat björnar mot lejon och tigrar tenderar björnen att vinna genom att krossa skallen på dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in