• 3
  • 4
2009-12-16, 14:07
Medlem
flippmode_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Det är ju näst intill omöjligt att kugga dom som kuggar kommer dit och knappt kan köra bil överhuvudtaget.
Har du lyckats köra 2 lektioner med din körskola så klarar du garanterat halkbanan.
Jag höll iofs på att bli kuggad för att jag flög fram som rallyharry på transportsträckorna och fick tillsägelser men annars är det nästan omöjligt att kugga.

måste hålla med där de e omöjligt o kugga om man inte leker för mycket då
sen e det väl så antingen gillar man de eller så hatar man de
Citera
2009-12-16, 15:51
Medlem
Swetigs avatar
Vad jag fattade det som, när jag körde halkan, var att det enda som krävs för att klara det är att prova o bromsa i en hastighet som minst ska vara 70kh/h.
Citera
2009-12-21, 15:52
Medlem
crackbitchs avatar
hghjuyuip
Senast redigerad av crackbitch 2009-12-21 kl. 15:54.
Citera
2009-12-21, 15:55
Medlem
halkkörde idag o fick en hel del klagomål från gubben pga att de blev en del fel, han skällde typ på alla efter varje moment eftersom folk lyssna dåligt, hade nere kopplingen för länge,körde fel hastighet osv, de ja undrar e att om man skulle blitt underkänd så får man reda på de på plats lr står de i intyget man får hem?, va som sagt ingen stjärna kanske men har alltid svårare o köra överhuvudtaget när nån lärare håller på o berätta hur man ska göra ist för o köra efter eget huvud, tyckte även halkan va en besvikelse för vi fick inte väjja för hinder lr dra handbromssladdar lr nåt utan bara försöka stanna så fort som möjligt och undvka lite koner så det var en kall seg o tråkig dag med en sur och otrevlig lärare som klanka ner på hela gruppen hela tiden, kan iofs va rätt förståligt att lärarn va less för nån stjärna i gruppen innan oss lyckades med konststycket att köra av vägen in i en buske i uppförsbacke och nån annan körde rätt ut i skogen typ
Citera
2009-12-21, 16:42
Medlem
Zekiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligehasse
halkkörde idag o fick en hel del klagomål från gubben pga att de blev en del fel, han skällde typ på alla efter varje moment eftersom folk lyssna dåligt, hade nere kopplingen för länge,körde fel hastighet osv, de ja undrar e att om man skulle blitt underkänd så får man reda på de på plats lr står de i intyget man får hem?, va som sagt ingen stjärna kanske men har alltid svårare o köra överhuvudtaget när nån lärare håller på o berätta hur man ska göra ist för o köra efter eget huvud, tyckte även halkan va en besvikelse för vi fick inte väjja för hinder lr dra handbromssladdar lr nåt utan bara försöka stanna så fort som möjligt och undvka lite koner så det var en kall seg o tråkig dag med en sur och otrevlig lärare som klanka ner på hela gruppen hela tiden, kan iofs va rätt förståligt att lärarn va less för nån stjärna i gruppen innan oss lyckades med konststycket att köra av vägen in i en buske i uppförsbacke och nån annan körde rätt ut i skogen typ
Alltså det är en kurs för att få smaka på bilen i halkig bana, det finns ingen risk att du inte får intyget. Så enkelt är det.
Men om du däremot är där för att tjafsa / köra som en bankrånare och krascha bilen, kanske dom skickar hem dej. Hur svårt kan det vara att lyssna bara och göra som han säger?
Citera
2009-12-21, 16:55
Medlem
svengörans avatar
Citat:

Du blev garanterat INTE underkänd.
Citera
2010-01-05, 18:19
Medlem
vet någon föresten hur lång tid det tar innan man intyget hemskickat? har gått över 2 veckor nu utan att ja har hört nåt om det
Citera
2010-01-05, 18:51
Medlem
Jag fick aldrig något intyg från dem efter jag hade gjort halkan. Jag tror att dem skriver in det i något datasystem så att kontrollanten ser att du har klarat det när du ska köra upp.
Citera
2010-01-05, 22:47
Medlem
Citat:
vet någon föresten hur lång tid det tar innan man intyget hemskickat? har gått över 2 veckor nu utan att ja har hört nåt om det

Jag fick mitt i handen. De sa att intyget inte fyllde någon funktion, det var mest för symbolikens skull. Om man skulle köra upp tvärt därpå rekommenderade dem att man skulle spara intyget, ifall det skulle strula och inte komma in i datorn i tid.
Citera
2010-01-05, 23:24
Medlem
Halkkörning är apskoj. Plattan i mattan och extra bonuspoäng om du lyckas snurra dig igenom älgprovet och passera älgarna utan att nudda dem samt komma ut med rumpan först på andra sidan. (Han i tornet tyckte lite torrt att "ehm ja så kan man ju också göra".)
Citera
2012-11-07, 19:31
Medlem
Bossiemans avatar
Precis hemkommen efter en heldag i Eksjö. Gick bra, klarade det galant. Följ bara instruktionerna så är biffen klar!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in