Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-11-04, 14:21
  #1
Medlem
csts avatar
Hej, är det någon som har några tips på antingen modell/märke eller någon butik i sthlm som har VARMA och snygga vinterjackor. Jag anser inte att min rock är tillräckligt varm. Det skulle aldrig falla mig in att köpa en Goose eller Fjällräven.

De jackor som jag har tittat på än sålänge är:


Det ända jag har emot den jackan är bröstfickorna och en något saftig prislapp. Luvan är däremot ett stort plus samt att det är en SI.


Har även kollat på den lite kortare modellen men den känns inte lika attraktiv.

Även en Duffel kan vara av intresse, är beredd att lägga ut runt 6000kr på en jacka men gärna mindre. Aja, gott folk, ge mig era bästa tips.
Citera
2006-11-04, 16:37
  #2
Medlem
Madchilds avatar
ETC på Hornsgatan har en hel del. Kollade inte noga på vinterjackor när jag var där men noterade att det fanns flertalet. Men det är en bra affär i övrigt så det kanske kan vara värt en titt.
Citera
2006-11-04, 19:41
  #3
Medlem
csts avatar
tack för det tipset, det får bli en riktig runda på stan nästa helg. skulle gärna ta emot fler tips så man får lite att välja mellan.
Citera
2006-11-05, 00:51
  #4
Medlem
Molkos avatar
ETC vid Odenplan om de vill träffa trevlig personal
Citera
2006-11-05, 01:14
  #5
Medlem
Kapten Klännings avatar
För de pengarna kan du köpa en Woolrich Arctic Parka ju!

http://206.223.112.207/IMAGES/CLOSEUPS/8241_C.JPG

Fetare jacka får du leta efter, men den kostar ju massor
Citera
2006-11-05, 01:14
  #6
Medlem
Neveus avatar
Är också på jakt efter en vinterjacka, har ETC någon hemsida? gärna en mer specifik adress, var ligger ETC vid odenplan?
Citera
2006-11-05, 01:30
  #7
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neveu
Är också på jakt efter en vinterjacka, har ETC någon hemsida? gärna en mer specifik adress, var ligger ETC vid odenplan?

På Odengatan, på avsnittet mellan Dalagatan och Västmannagatan.
Den butiken är dock ganska liten, i jämförelse med den på Hornsgatan.
Citera
2006-11-05, 21:59
  #8
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
För de pengarna kan du köpa en Woolrich Arctic Parka ju!

http://206.223.112.207/IMAGES/CLOSEUPS/8241_C.JPG

Fetare jacka får du leta efter, men den kostar ju massor

Tråkig, det känns inte riktigt som min stil.. men den är säkert varm och go
Letar efter något annorlunda men hittar inget riktigt intressant i mina gamla standard butiker
Citera
2006-11-05, 22:03
  #9
Medlem
MrVics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
För de pengarna kan du köpa en Woolrich Arctic Parka ju!

De är riktigt snygga måste jag säga, det landar faktiskt en hos mig imorgon!
Citera
2006-11-06, 00:14
  #10
Medlem
Neveus avatar
Woolrich gör snygga jackor men just på den bilden var alla tamigfan riktigt fula, gå in på www.bubbleroom.se å kolla istället. Dock kmr nog dessa bli dem nya CG-jackorna.
Citera
2006-11-06, 00:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neveu
Woolrich gör snygga jackor men just på den bilden var alla tamigfan riktigt fula, gå in på www.bubbleroom.se å kolla istället. Dock kmr nog dessa bli dem nya CG-jackorna.
skillnaden var verkligen otrolig..
Citera
2006-11-06, 22:08
  #12
Medlem
Hadzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Hej, är det någon som har några tips på antingen modell/märke eller någon butik i sthlm som har VARMA och snygga vinterjackor. Jag anser inte att min rock är tillräckligt varm. Det skulle aldrig falla mig in att köpa en Goose eller Fjällräven.

De jackor som jag har tittat på än sålänge är:


Det ända jag har emot den jackan är bröstfickorna och en något saftig prislapp. Luvan är däremot ett stort plus samt att det är en SI.


Har även kollat på den lite kortare modellen men den känns inte lika attraktiv.

Även en Duffel kan vara av intresse, är beredd att lägga ut runt 6000kr på en jacka men gärna mindre. Aja, gott folk, ge mig era bästa tips.


Northface jackorna är varmast och snyggast!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback