• 3
  • 4
2008-06-25, 16:42
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoXaZer
rtorrent helt klart. Du kan du köra den via screen och den är kraftful och är CLI. Vet inte om den fungerar med privata trackers.

Nej det verkar vara flera som tror att rtorrent inte fungerar på en del privata trackers.. varför skulle det vara så? Själv har jag aldrig stött på några problem och finns det en torrentclient jag kan rekomendera är det den
Citera
2008-06-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Nej det verkar vara flera som tror att rtorrent inte fungerar på en del privata trackers.. varför skulle det vara så? Själv har jag aldrig stött på några problem och finns det en torrentclient jag kan rekomendera är det den

Jag tankar inte från privata trackers, så jag vet inte. Läste och såg att nån hade skrivit att det inte fungerar till privata trackers.
Citera
2008-06-25, 20:44
Medlem
yehaaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700

Jag håller med. Har använt rtorrent i ett halvår nu och har aldrig stött på några problem.

Ett stort + för att den körs i terminalen.
Citera
2008-06-25, 22:20
Medlem
boks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxman
Azureus, det bästa torrentprogramet som finns!

Azureus är rekommenderat! rTorrent är lite knepigare när det enbart är textbaserat, emellertid är det resurssnålare. Så båda är bra program enligt mig.
Citera
2008-06-25, 22:23
Medlem
boks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Finns det något stabilt torrentprogram till linux som är tillåtet på de flesta trackers? jag tycker det finnns väldigt ont om det, och blev väldigt förvånad när utorrent inte fanns till linux.
så behöver tips

Vi vill inte att detta ska bli en listtråd utan motiveringar, därför kommer sådana inlägg kommer att raderas utan meddelande
/pd

µTorrent går riktigt bra att använda med wine. En sak jag stört mig på med µTorrent i wine, är att man inte kan markera snabbt (genom att dra med markören över de filer man vill markera), utan man måste klicka på varje enskild fil. Detta är en negativ sida med det om man t.ex. vill ladda ner bara vissa filmer ur ett stort sortiment (ett s.k. "pack"). Men vem vet, det kan hända att det fungerar bättre i v1.0 än den tidigare versionen <v1.0 som jag hade.
Citera
2008-06-25, 22:30
Medlem
qetuRs avatar
Alltså, för en 64-bitars Linux användare, så är terminal det ända sättet att komma in på alla trackers. Transmission är OK på dom flesta ställen, men dom söndernojjande sepena på Bitmetv.org vill inte se programmet. Why?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in