Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-10-31, 19:46
  #1
Medlem
-Q-s avatar
Finns det något stabilt torrentprogram till linux som är tillåtet på de flesta trackers? jag tycker det finnns väldigt ont om det, och blev väldigt förvånad när utorrent inte fanns till linux.
så behöver tips

Vi vill inte att detta ska bli en listtråd utan motiveringar, därför kommer sådana inlägg kommer att raderas utan meddelande
/pd
Citera
2006-10-31, 19:47
  #2
Medlem
Luxmans avatar
Azureus, det bästa torrentprogramet som finns!
Citera
2006-10-31, 19:56
  #3
Medlem
rtorrent är trevlig, dock är den textbaserad.
Citera
2006-10-31, 20:15
  #4
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Finns det något stabilt torrentprogram till linux som är tillåtet på de flesta trackers? jag tycker det finnns väldigt ont om det, och blev väldigt förvånad när utorrent inte fanns till linux.
så behöver tips
BitTornado, fast speciellt bra är den inte.
Citera
2006-10-31, 20:20
  #5
Medlem
midnighttrains avatar
från utorrent.com
Is there a Linux or Mac version?
Vurlix is no longer working on the OS X port, so none is currently in the works. A Linux and OSX port is still planned for the future.
However, it is possible to run µTorrent under Wine and Cedega. See the above system requirements question for more details.
Citera
2006-10-31, 20:42
  #6
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
från utorrent.com
Is there a Linux or Mac version?
Vurlix is no longer working on the OS X port, so none is currently in the works. A Linux and OSX port is still planned for the future.
However, it is possible to run µTorrent under Wine and Cedega. See the above system requirements question for more details.
Ofta jag tänker sparka igång en bittorentklient som inte är opensource...
Citera
2006-10-31, 23:28
  #7
Medlem
ljungbackas avatar
Jag använder mig av mldonkey.
Det ligger på en server så att alla andra datorera i hemmet inte behöver stå på dag ut/in.
Kan även konfigureras så att man kan nå det via webinterface och vips så kan man lägga till filer även fast man inte är hemma .
Kör dock bara torrentpluginet och ft-pluginet.
De andra skippar jag.
Citera
2006-10-31, 23:45
  #8
Medlem
rtorrent kombinerat med screen är vad jag kör.
Citera
2006-11-02, 00:24
  #9
Avstängd
McEvils avatar
ktorrent tilsammans med några addons... är lättanvänt och har allt jag efterfrågar
Citera
2006-11-02, 01:00
  #10
Medlem
Har använt den officiella bittorrent-klienten (python) mycket länge nu och har aldrig stött på nån sajt/tracker som inte stödjer den.
Citera
2006-11-02, 11:45
  #11
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McEvil
ktorrent tilsammans med några addons... är lättanvänt och har allt jag efterfrågar
Fast den är väl bannad på många seriösa trackers?
Citera
2006-11-02, 12:13
  #12
Avstängd
McEvils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Fast den är väl bannad på många seriösa trackers?

ska jag vara ärlig så vet jag inte men de få trackers jag använder så funkar den fint på
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback