2007-01-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davve
jag har aldrig förstått varför man ska ha fler än 1 screensession per användare. blir bara extra knappande när man ska byta 'fönster'

Om man vill köra flera interaktiva program samtidigt? Jag körde streamripper på två radiokanaler samtidigt i två olika screenfönster på samma maskin. Skall jag vara mer on topic så kan man vilja ladda hem flera torrents samtidigt utan att behöva vara inloggad hela tiden.
Citera
2007-01-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av init
Om man vill köra flera interaktiva program samtidigt? Jag körde streamripper på två radiokanaler samtidigt i två olika screenfönster på samma maskin. Skall jag vara mer on topic så kan man vilja ladda hem flera torrents samtidigt utan att behöva vara inloggad hela tiden.
och det kan du inte göra med bara en screensession? jag har för tillfället irssi,rtorrent och diverse annat igång på min server, behöver inte köra flera screen för det.
Citera
2007-01-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davve
och det kan du inte göra med bara en screensession? jag har för tillfället irssi,rtorrent och diverse annat igång på min server, behöver inte köra flera screen för det.

Ahh, jag tänkte nog på olika fönster i en session, för det är det jag kör.
Citera
2007-02-14, 19:40
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Bumpar upp den här gamla tråden igen, för att frälsa folket med kTorrent. Kollade upp påståendet om att den skulle ha varit bannad och fann att det handlade om versioner innan 2.0 som hade skickat ut felaktig data till trackers. Allt det är löst nu och den tillåts i stort sett överallt. Ännu en ny version 2.1 är påväg med följande nyttigheter;
...
Finns ute i skarp version nu!
http://ktorrent.org/
Citera
2007-02-14, 19:51
Medlem
midnighttrains avatar
Citat:
Bumpar upp den här gamla tråden igen, för att frälsa folket med kTorrent. Kollade upp påståendet om att den skulle ha varit bannad och fann att det handlade om versioner innan 2.0 som hade skickat ut felaktig data till trackers. Allt det är löst nu och den tillåts i stort sett överallt. Ännu en ny version 2.1 är påväg med följande nyttigheter;

ktorrent har alla basic sakerna som man förväntar sig av ett torrentprogram men är inte på långa vägar lika smidigt som µtorrent.
Citera
2007-02-14, 20:40
Medlem
midnighttrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
ktorrent har alla basic sakerna som man förväntar sig av ett torrentprogram men är inte på långa vägar lika smidigt som µtorrent.

tar tillbaka mitt eget påstående då jag bara hade v2.0 innan.. har nu installerat 2.1 och det är en hel del förbättringar i den versionen. och av någon "legal issue" så har suse fufflat med ktorrent.
Citera
2007-02-14, 21:01
Medlem
Får ta och rekommendera transmission tillsammans med (om man använder gnome) alltray. En riktigt avskalad klient som iaf jag får ut hyfsade hastigheter ifrån. Den saknar tyvärr många funktioner så som rss-dl och att kunna välja vilka filer man vill ladda ner. Men detta ska troligen läggas till inom en snar framtid enligt vad jag kunnat utläsa på deras forum.

Har även testat deluge, rtorrent, ctorrent och ktorrent tidigare men dessa fick jag aldrig att funka över huvud taget. Om det beror på skit bakom spakarna på min sida eller på utvecklarnas låter jag vara osagt.
Citera
2007-02-15, 16:30
Medlem
phreakdentas avatar
Gjorde en kort sammanfattning över utbudet. Är inte speciellt insatt och reserverar mig för eventuella fel.

Azurzeus
Massor av funktioner, finns till många operativsystem, tar mycket systemresurser

BitTorrent officiell klient
Den ursprungliga och officiella klienten, bannad från många privata trackers och har inga direkta fördelar.

BitTornado
Enkelt, fult och föråldrat, hanterar bara en torrent per programinstans, finns till fler operativsystem.

Deluge
Relativt ny klient som använder GTK+ och därför gör sig bäst i Gnome. Verkar ha stora möjligheter om utvecklingen fortsätter i samma takt.

kTorrent
Mycket funktioner, skapligt resurssnålt, snabb utvecklingstakt, använder QT och gör sig bäst i KDE. Pd rekommenderar.

rTorrent
Körs helt utan grafiskt gränssnitt, bannad från många privata trackers.

Transmission
Tävlar i klassen lättvikt, elegant och enkel.
Citera
2007-02-15, 20:06
Medlem
echelonxs avatar
Jag har kort torrentflux-b4rt (modifikation av torrentflux) ett bra tag och kan verkligen rekommendera det. Det kors ovanpa en webbserver med apache, mysql, php, python mm och administreras via en webbsida. Fungerar utmarkt med tanke pa att jag bara behover en webblasare for att administrera programmet. Torrentflux-b4rt kan anvanda sig av bade Transmission och Bittornado. Jag tankar en 10GB per dag och det fungerar ypperligt.
Citera
2008-06-25, 11:36
Medlem
Citat:
Deluge
Relativt ny klient som använder GTK+ och därför gör sig bäst i Gnome. Verkar ha stora möjligheter om utvecklingen fortsätter i samma takt.

Jag har precis upptäckt Deluge och den verkar vara riktigt lovande. Den kan ju vara ett alternativ till µTorrent där man annars måste köra via Wine.

Dessutom kan man i Deluge stänga av DHT enkelt och smidigt tillskillnad från andra torrentklienter.
Citera
2008-06-25, 11:59
Medlem
rtorrent helt klart. Du kan du köra den via screen och den är kraftful och är CLI. Vet inte om den fungerar med privata trackers.
Citera
2008-06-25, 16:26
Medlem
deluge använder jag tycker den fungerar fint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här