Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-03, 23:55
  #337
Avstängd
BULjONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whoopsie
Har för mig att det ska finnas en funktion för detta i administrationspanelen men är inte allt för säker på detta.
Jag hittade ett konverteringsverktyg på PunBB's hemsida.
Funkade finfint förutom att en del grejer försvann men
sånt får man väl tåla
Citera
2006-11-04, 13:47
  #338
Medlem
Fogelbergs avatar
Jag använder mig av SMF 1.1 RC3 Ett ganska lättskött forum precis som PhpBB
Citera
2006-11-10, 10:22
  #339
Medlem
www.invisionfree.com

Bästa som gjorts!
Citera
2006-11-11, 01:20
  #340
Moderator
Ruskigbusss avatar
Slog ihop lite trådar om forum.
/Mod
Citera
2006-11-20, 01:19
  #341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintin
sitter nu med xoop, ganska kul . Vet någon hur man kan få in en chatt sida i php eller html i xoops. Eller om det redan finns sådana klara
mvh tintin

har en fråga om xoops.hur bär man sig åt för att ladda ner o installera den svenska spåk filen?och finns det nått svensk forum där det finns nån xoops tråd?
har googlat men inte hittat några svar.
Citera
2007-02-06, 09:26
  #342
Medlem
Har lite problem.
Jag satte upp ett gratisforum via inventforum.com, men deras server e riktigt seg och jag vill nu flytta forumet. Dock så får jag inte ner databasen när jag vill ha den, troligtvis pga deras sega hemsida. Finns det något annat sätt att ta hem databasen än från administrationspanelen?
Vill inte tappa det som jag har startat.
Tänkte sedan skaffa en egen domän och lägga upp databasen för dorumet där, är det någon som vet om www.one.com har några problem med att lägga upp ett phpbb forum?
Jag är inte särskilt insatt i det här ämnet och vill hålla det så simpelt som möjligt till en början.
Citera
2007-02-06, 11:12
  #343
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bijjer
Har lite problem.
Jag satte upp ett gratisforum via inventforum.com, men deras server e riktigt seg och jag vill nu flytta forumet. Dock så får jag inte ner databasen när jag vill ha den, troligtvis pga deras sega hemsida. Finns det något annat sätt att ta hem databasen än från administrationspanelen?
Vill inte tappa det som jag har startat.
Tänkte sedan skaffa en egen domän och lägga upp databasen för dorumet där, är det någon som vet om www.one.com har några problem med att lägga upp ett phpbb forum?
Jag är inte särskilt insatt i det här ämnet och vill hålla det så simpelt som möjligt till en början.
Jag kör själv 2 sidor via one.com och har inget att anmärka när det gäller deras service och tjänster. Jag är jättenöjd med one.com.

Körde i början med phpBB men skiftade över till SMF efter ett tag. Det var på grund av att jag ville testa något nytt och eftersom SMF då var hyffsat ny-releasat så blev det SMF.

Men för att svara på din fråga så är det inte några problem med att köra phpBB på one.com
Citera
2007-02-06, 11:54
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Jag kör själv 2 sidor via one.com och har inget att anmärka när det gäller deras service och tjänster. Jag är jättenöjd med one.com.

Körde i början med phpBB men skiftade över till SMF efter ett tag. Det var på grund av att jag ville testa något nytt och eftersom SMF då var hyffsat ny-releasat så blev det SMF.

Men för att svara på din fråga så är det inte några problem med att köra phpBB på one.com

Ok.
Det låter kanon!
du har ingen aning om hru jag kan ta en backup i phpbb förutom från admin panelen? Kanske ska skita i det och starta om från början bara. Inventforums server verkar helt kass.
Citera
2011-09-19, 23:17
  #345
Medlem
Hej!

För närvarande så jobbar jag med en tränings hemsida som jag har gjort. Jag använder mig av phppb, och det funkar jättebra! men det jag vill är, att ha forumet i själva hemsidan. alltså inte i en annan fönster/flik. forumet ska vara i hemsidan.

tack för svar
Citera
2011-09-20, 09:56
  #346
Medlem
Fogelbergs avatar
snygg lyftning av ett ämne som var 4 år gammalt... Grattis
Citera
2011-09-20, 11:33
  #347
Medlem
Haha! Kändes onödigt att skap en ny, så jag fårsätte bara på denna Gambia!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback