2006-11-04, 02:22
Bannlyst
[quote=Oddball]- Nämna för alla att man tycker Bergling och Wennerström är hjältar.

Död åt dom två små värdelösa liven. :shoot2:
Citera
2006-11-04, 02:25
Medlem
Idag måste man ju vara riktigt blåst om man inte lyckas klara sig undan lumpen med tanke på hur få som rekryteras.
Citera
2006-11-04, 02:26
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboo_re
Varför ska man slösa bort 1 år av sitt liv för att lära sig att riskera livet och försvara sitt land?
Nä, blir det krig så gömmer jag mig i skyddsrummen, de som har gjort lumpen får gärna riskera sina liv ute på fältet.

Känns säkrare i skyddsrummet

"Det är bättre att leva en dag som ett lejon, än hundra år som en mask."

Det kanske enda vettiga som kommit ur Arkan Raznatovic's käft...
Citera
2007-02-14, 21:34
Medlem
Jag är medveten om att det finns tusentals trådar om detta, men om jag ska bumpa någon så antar jag att det är bäst att göra det i denna "officiella" slippa lumpen-tråden. Jag tycker heller inte att frågan förtjänar en helt ny tråd.

Jag har läst på lite om ämnet och kommit fram till att jag har störst chans att slippa lumpen genom att fake:a ett drogmissbruk. Visst kan jag göra som många föreslår: Åka dit och fucka up min militära kariär på plats, men jag skulle vilja få skiten ur världen NU.

Min fråga är då: Vilken drog ska man påstå sig missbruka? Jag kan ju ta vilken random drog som helst, men man vill ju gärna låta trovärdig. Tror ni att det "räcker" med någon lättare drog, t.ex. hasch? Jag antar att det är större chans att få slippa om jag erkänner ett missbruk av någonting som är förbannat beroendeframkallande, då detta garanterat skulle göra mig till en dålig soldat.

Inga jävla moraltal tack.

edit: Kanske ska förtydliga mig lite. Jag är redan intagen till tjänst, men vill nu på något vis slippa.
Citera
2007-02-14, 21:38
Medlem
Tråden behövs inte. Nedskärningar har gjort att kring 10% av senaste kullen gjorde lumpen, det är ingenting! Du behöver inte dra några lögner för förättaren. Säg bara nej!

Den stora "så gör du för att få göra lumpen"-tråden känns mer angelägen.
Citera
2007-02-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruzlerta
Du behöver inte dra några lögner för förättaren. Säg bara nej!
Sorry om jag var otydlig, se min 'edit' i det tidigare inlägget
Citera
2007-02-14, 21:51
Medlem
Koolaids avatar
Säg att du är homosexuell och att du klart betraktar varje ung mans vändande av stjärten åt ditt håll som en självklar invit.

De som dessutom kommer in i det dusch-utrymme du utnyttjar, nakna ja då är det ett oerhört kraftigt iniatiativ till omedelbart sexuellt umgänge.

Lycka till.
Citera
2007-02-14, 21:57
Medlem
Vad du än gör, gör inte DÅLIGT SYNTEST.
Citera
2007-02-26, 14:22
Medlem
mojo_13s avatar
jag har blivit utagen,, men känner absolut inget sug för lumpen..vad ska jag göra för att slippa undan nudå?? jag rycker in i oktober 07´.. Kan man dra den där om att man precis har skaffat flickvän och att hon kan vara kvinnan i sitt liv och att hon misstycker med lumpen? eller att man kanske kommer få ett heltidsjobb och det är en once in a lifetime oppurtunity? känns ju som att man måste dra en såndär historia för att få slippa,, jag vill inte göra lumpen längre! lär ju inte funka..
Citera
2007-02-26, 14:49
Medlem
Statics avatar
jag sa bara att jag inte pallar att jag jobbar och blir häldre framgångs rik än o ligga o leka i lera med massa pojkar och vapen.. så sa dom jaja.. du slipper och du blir inte insatt som reserver .. tack för det så gick ajg hem efter 5timmars väntan på att gå in till psykologen i 5min fick resa 2timmar hem igen.. cp
Citera
2007-02-26, 15:11
Medlem
mojo_13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Static
jag sa bara att jag inte pallar att jag jobbar och blir häldre framgångs rik än o ligga o leka i lera med massa pojkar och vapen.. så sa dom jaja.. du slipper och du blir inte insatt som reserver .. tack för det så gick ajg hem efter 5timmars väntan på att gå in till psykologen i 5min fick resa 2timmar hem igen.. cp

ja men nu är det så att jag redan blivit uttagen, och datum när jag ska rycka in är bestämt..
Citera
2007-02-26, 18:01
Medlem
Bajslocks avatar
säg att du har svår astma..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in