Citat:
Ursprungligen postat av mojo_13
hahah..det kanske skulle vara nånting
Men nu är det ju så att jag inte har rykt in än, men det får bli plan B eller nåt. Men hur stora är chanserna att få slippa lumpen om man typ glider in till skol kurratorn/psykologen och säga att man ångest attacker å dyl. och därifrån från hon/han skicka ett brev eller nånting till pliktverket.
Skulle det va nånting eller skulle dom genomskåda bluffen?
Jo det kan funka. Gå till skolpsykologen och lätta på hjärtat ordentligt. Satsa verkligen allt på att övertyga, nämn ångest attacker som du säger. Lyckas du så får du någon form av intyg han/hon. Men ge inte upp om det inte funkar första gången. Gå dit igen och ge det verkligen en chans.
Får du till slut ett intyg så är det bara att skriva ihop ett brev om varför du tycker att du ska slippa + ett intyg av något slag och skicka till Pliktverket.
Jag kommer ihåg att det stod i de papper jag fick hemskickade inför lumpen att man kan slippa om man lider av psykisk ohälsa, övervikt eller fysiska skador. Får du avslag för det psykiska får du prova något annat. Om du känner efter riktigt noga så har du nog ont i ryggen, fryser lätt om fötterna, ofta huvudvärk eller något liknande

Gå till skolsköterskan och berätta om dina besvär och har du lite tur så går det vägen. Har du tur är det en trevlig dam med starka moderskänslor så att hon känner medkänsla för dig. Har haft kompisar som gått till skolsköterskan och klagat över liknande saker och till slut har hon bara frågat:du vill verkligen slippa va?. Får du höra de gyllene orden så är det fixat.
Funkar inte det heller så får du väl äta mycket hamburgare och pizza så du blir fet och sedan gå till läkare. Då kommer de säga att du har riktigt dåliga värden, högt blodtryck etc. och bör inte göra lumpen.