2006-10-29, 18:26
Bannlyst
Eftersom det är trådar mest varje dag så tänkte jag skriva ner lite ni får gärna hjälpa till att skriva till mer för jag kommer inte ta upp allt.

För att slippa lumpen så är det en merit att vara straffad i belastningsregistret gärna.

Oftast så brukar det funka att säga att du inte vill göra lumpen på mönstringen.

Göra bort dig hos psykologen genom att påstå att du är en kallblodig mördare.

Ja lägg till mer det ni kommer på.
Citera
2006-10-29, 18:43
Medlem
vanbunks avatar
hörde att du kan söka vapenfri, och sen inte låta dem göra kollen i polisregistert. Tydligen nått loophole för att du måste godkänna att de gör kollen och vill du ha vapenfri måste de göra den.
Citera
2006-10-29, 18:44
Bannlyst
Erkänn ett drogmissbruk, de slänger ut dig på sekunden.
Citera
2006-10-29, 19:16
Medlem
I dessa dagar känns det som en "så gör du för att få göra lumpen"-tråd känns mer motiverad.

Eller vem vet, kanske sitter det forfarande en sadistisk inskrivningsförättare någonstans i vårt avlånga land och tvingar in de som inte vill i det militära.
Citera
2006-10-29, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ruzlerta
I dessa dagar känns det som en "så gör du för att få göra lumpen"-tråd känns mer motiverad.

Eller vem vet, kanske sitter det forfarande en sadistisk inskrivningsförättare någonstans i vårt avlånga land och tvingar in de som inte vill i det militära.

La upp den mest för att få slut på allt spam och om det är gillas så kanske den blir klistrad
Citera
2006-10-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffen
För att slippa lumpen så är det en merit att vara straffad i belastningsregistret gärna.
Självklart är det ju sååå mycket bättre med lite kåkfarardagar om man inte redan har det...
Citat:
Ursprungligen postat av Duffen
Göra bort dig hos psykologen genom att påstå att du är en kallblodig mördare.
Psykstämpling är inte heller toppen att ha i bagaget kanske?

Jag kanske har missat det roliga i tråden men dina förslag kan ju faktiskt tas på allvar av en ung och oerfaren person.
Citera
2006-10-29, 20:50
Medlem
Fungerar det inte så numera att man får fylla i en enkät innan man tas ut till mönstring? Är väl bara att fylla i denna och säga att man inte är intresserad överhuvudtaget?
Citera
2006-10-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Fungerar det inte så numera att man får fylla i en enkät innan man tas ut till mönstring? Är väl bara att fylla i denna och säga att man inte är intresserad överhuvudtaget?

Ungefär så ja.
http://www.varnpliktsnytt.se/nyheter.php?id=3115
Citera
2006-10-29, 22:35
Medlem
Stofoluss avatar
eller så säger du att du har kroniskt ont i din fot och sen på styrketestet så lyften du extremt lite, du kan också låta bli att höra något på hörsel testet dessa gör nog att du åker hem ganska tidigt
Citera
2006-10-29, 22:41
Medlem
Daineas avatar
När jag mönstrade så var det snarare konkurrens om platserna, de som inte var intresserade lågpresterade på testerna och blev placerade i utbildningsreserven utan särskilt mycket bråk. Själv ville jag se vad jag fick för resultat så jag ansträngde mig, men lik förbaskat frågade dom om jag verkligen ville göra värnplikt, varpå jag helt sonika svarade att om dom inte hade någon kul placering kvar så stod jag gärna över om någon annan ville.

Mitt bästa tips är: tänk efter före du kommer till mönstring, vill du göra värnplikt eller inte, när du fått din placering är det väldigt sent, då har du tagit en plats för någon som är mer motiverad och det är rent ut sagt svinigt.
Citera
2006-10-30, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PinJay
Självklart är det ju sååå mycket bättre med lite kåkfarardagar om man inte redan har det...

Psykstämpling är inte heller toppen att ha i bagaget kanske?

Jag kanske har missat det roliga i tråden men dina förslag kan ju faktiskt tas på allvar av en ung och oerfaren person.

Finns nog en hel del desperata som använder sig utav det
Citera
2006-10-30, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vigwear
Erkänn ett drogmissbruk, de slänger ut dig på sekunden.

På morgonen dag två på min mönstring så frågades en kille inför alla där (40-tal personer) "Du har tagit droger va?"(eller liknande frågestänning, antar att han sa det dag 1) Minns inte vad han svarade, men han fick åka hem direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in