2006-10-31, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffen
Syftade på så sätt utan på de lata som skiter i att göra lumpen för att det häldre vill sitta vid sin dator och är så jäkla lat och inte orkar offra ca: 1år av sitt liv för att lära sig försvara sitt land.
Varför ska man slösa bort 1 år av sitt liv för att lära sig att riskera livet och försvara sitt land?
Nä, blir det krig så gömmer jag mig i skyddsrummen, de som har gjort lumpen får gärna riskera sina liv ute på fältet.

Känns säkrare i skyddsrummet
Citera
2006-10-31, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aboo_re
Varför ska man slösa bort 1 år av sitt liv för att lära sig att riskera livet och försvara sitt land?
Nä, blir det krig så gömmer jag mig i skyddsrummen, de som har gjort lumpen får gärna riskera sina liv ute på fältet.

Känns säkrare i skyddsrummet

För att om man slösat bort sitt liv 1 år så kan man åtminstone känna sig stolt över sig själv, istället för att ligga där i skyddsrummet.
Citera
2006-11-01, 16:18
Medlem
87oseknds avatar
Rätta mig om jag har fel, men kan inte mönstringsresultaten kommas åt av andra i efterhand...exempelvis arbetsgivare etc. Kanske inte så smart och säga att man missbrukar droger o är psykopat om det nu följer med en ut i arbetslivet.
Citera
2006-11-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87oseknd
Rätta mig om jag har fel, men kan inte mönstringsresultaten kommas åt av andra i efterhand...exempelvis arbetsgivare etc. Kanske inte så smart och säga att man missbrukar droger o är psykopat om det nu följer med en ut i arbetslivet.

Eller hur är det om man tex vill bli polis i framtiden? Polisuttagningarna sker väl hos pliktverket dem också?
Citera
2006-11-01, 16:56
Medlem
Rolzs avatar
En vacker dag skall alla ni frisedlar ställas upp mot en gigantisk mur.
Sedan skall man gå fram till var och en av er och fråga: Väljer du att kämpa för ditt fosterland eller att bli avrättad här och nu?
De som svarar rätt skall bli skonade och få visa vad dom går för, medans de andra bli skjutna som förrädare, ovärdiga att vistas bland fria svenska män och kvinnor.

Nej nu var jag elak, förlåt.
Citera
2006-11-01, 20:41
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Att du låtsas du har gräss allergi räcker.

Känns som ett bättre alternativ än att- Jag är sprut narkoman, för att slippa lumpen
Citera
2006-11-01, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackson
Ungefär så ja.
http://www.varnpliktsnytt.se/nyheter.php?id=3115

Det där verkar ju jävligt smidigt... Tror jag fick någon sån lapp för ett bra tag sedan, men inte fylde i den. Någon som vet hur man fixar det ändå?
Citera
2006-11-02, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rolz
En vacker dag skall alla ni frisedlar ställas upp mot en gigantisk mur.
Sedan skall man gå fram till var och en av er och fråga: Väljer du att kämpa för ditt fosterland eller att bli avrättad här och nu?
De som svarar rätt skall bli skonade och få visa vad dom går för, medans de andra bli skjutna som förrädare, ovärdiga att vistas bland fria svenska män och kvinnor.

Nej nu var jag elak, förlåt.

Håller med
Citera
2006-11-03, 14:50
Medlem
Gustavkukens avatar
Två saker du kan säga till psykologen som garanterat skickar ut dig direkt:

Du har väldigt svårt för att sova borta och att du har testat cannabis ett par gånger och kanske kommer att testa det igen.

Dessa använde jag mig av och det gav mig en kick på direkten (behövde inte ens göra resterande test, fick bara göra logik och psykologen) och ett par brev från soc. Men det antar jag att det var värt.
Citera
2006-11-03, 15:02
Medlem
Trollishs avatar
Först får man juh göra ett test som ska vissa hur "smart" man är.
Tryck på jag vet inte hela tiden så får du en 1 på testet och blir skickad till psykologen.

Sen hos psykologen säg att du är en missbrukare efter det får du aldrig göra lumpen du lär troligtvis inte få gå med i hemvärnet heller.

Psykologen skrev ner i mina papper att jag inte är kapabel till att göra lumpen pga troligtvis omfattande hjärnskador följt av ett narkotikamissbruk.

sen när mötet var slut så fråga han om jag ville ha några nummer som kunde hjälpa mig med mitt missbruk.

Allafall svårare än så är det inte.
Citera
2006-11-03, 15:12
Medlem
Venators avatar
När man läser inläggen här börjar man fundera på om inte försvaret borde intetreras i arbetet med att rehabilitera missbrukare, och det kunde lämpligtvis kombineras med att få folk som försöker smita undan att tänka till lite. Kanske fältgravtjänsten behöver utökas? Blir det allvar i närområdet behövs ju folk som kan gå längs stränderna och samla ihop lik och gräva massgravar. Somliga som postat här kunde nog må bra av att ägna ett år åt att träna på att gräva massgrav medelst spade (inga grävskopor om det är drivmedelsransonering).

Dessa uppgifter ligger väl på Civilförsvaret idag, så det kunde bli en av somliga omhuldade utökningen av värnplikten till att även om fatta civiltjänst.
Citera
2006-11-03, 16:29
Medlem
Oddballs avatar
Följande bör medföra att man slipper:

- Man går till mönstringen i en inlånad svart SS-uniform.

- Joggar in på området och brölar "if I die in a combat zone - put me in a bag and send me home".

- Vägrar prata med kvinnor.

- Skriver "Taxi driver" med en tuschpenna i pannan.

- Kräver att du ska få en tjänst med mycket vapen och många befäl för du ska minsann skjuta av lite befälssvin.

- Man tar med sig en påse alternativt anskaffar lite egen avföring på plats som man leker & kladdar med under psykologintervjun.

- Man undviker konstant ögonkontakt med alla.

- Fejkar Tourettes syndrom och skriker könsord stup i kvarten.

- Snortar florsocker inför alla och väser att "colombianerna vet minsann vad de gör".

- Rullar med ögonen från första stund.

- Nämna för alla att man tycker Bergling och Wennerström är hjältar.

Eller så kryssar du i lappen inför mönstringen att du inte är intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in