2006-10-30, 01:05
Medlem
ssshhs avatar
Citat:
Erkänn ett drogmissbruk, de slänger ut dig på sekunden.

Fungerade för mig
Citera
2006-10-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffen
Finns nog en hel del desperata som använder sig utav det

http://www.flashback.org/showthread.php?t=388767
Om det finns situationer som den i länken ovan, samt som för killen som sa att han svimma och fick körkortet indraget, DÅ(man kan ju inte alltid lita på allt som skrivs på flashback(om man är mogen nog)), kan det finnas sådana situationer.

Slut.
Citera
2006-10-30, 19:10
Medlem
Adzs avatar
Citat:
.

För att slippa lumpen så är det en merit att vara straffad i belastningsregistret gärna.

Fick brev idag av en Kriminalinpektör pch registernämnden.. ser inte ljust ut för mig
Citera
2006-10-30, 19:11
Medlem
Vad är syftet med att "komma undan lumpen"? Jag tror att många av dagens ungdomar skulle må riktigt bra att under 10-15 månader göra värnplikten.
Citera
2006-10-30, 19:19
Medlem
Megons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBIT
Vad är syftet med att "komma undan lumpen"? Jag tror att många av dagens ungdomar skulle må riktigt bra att under 10-15 månader göra värnplikten.

Varför det? Att ha gjort lumpen är inte direkt en merit att räkna med när man söker jobb idag, dessutom slösar du bort ett år av ditt liv som du kunde pluggat/jobbat whatever under istället.
Citera
2006-10-30, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megon
Varför det? Att ha gjort lumpen är inte direkt en merit att räkna med när man söker jobb idag, dessutom slösar du bort ett år av ditt liv som du kunde pluggat/jobbat whatever under istället.

Eller lärt dig en hel del om dig själv.... hur du reagerar under stress, ledarskap, överlevnad, etc samt bidragit till vårt gemensamma försvar (det lilla som numera är kvar...).
Citera
2006-10-30, 19:29
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:

Det verkar vara döjobbigt för dagens ungdom att lära sig disciplin och vistas i skogen utan internet.
Citera
2006-10-30, 19:35
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Eller lärt dig en hel del om dig själv.... hur du reagerar under stress, ledarskap, överlevnad, etc samt bidragit till vårt gemensamma försvar (det lilla som numera är kvar...).

Stress och ledarskap är något man får (är tvungen att) lära sig i arbetslivet ändå, om man är intresserad av överlevnad så finns det kurser för sådant, men det "gemensamma" försvaret är en giltig punkt.
Citera
2006-10-30, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det verkar vara döjobbigt för dagens ungdom att lära sig disciplin och vistas i skogen utan internet.

Håller med helt och hållet, De som sitter framför en dator och käkar chips och dricker coca cola och äter pizza, borde fan bli tvångsomhändertagna av försvaret och placerad någonstans i lumpen.
Citera
2006-10-30, 23:36
Medlem
Citat:
Håller med helt och hållet, De som sitter framför en dator och käkar chips och dricker coca cola och äter pizza, borde fan bli tvångsomhändertagna av försvaret och placerad någonstans i lumpen.

Du tror inte de kommer fortsätta göra sådant på helgerna ändå? Samt fortsätta med sin livsstil efter lumpen? Lumpen är en kort period i ens liv, knappast något som kommer ha fortsatt avgörande effekt på en fem-tio år senare. Lumpen har ett syfte, och det är att utbilda folk för att kunna användas för att försvara landet vid behov, det är en utbildning, inte fostran i att bli en bättre människa.
Citera
2006-10-30, 23:48
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Du tror inte de kommer fortsätta göra sådant på helgerna ändå? Samt fortsätta med sin livsstil efter lumpen? Lumpen är en kort period i ens liv, knappast något som kommer ha fortsatt avgörande effekt på en fem-tio år senare. Lumpen har ett syfte, och det är att utbilda folk för att kunna användas för att försvara landet vid behov, det är en utbildning, inte fostran i att bli en bättre människa.

Kan ju bara gå till mig själv: Den tiden har haft avgörande positiv betydelse för mina livsval och har betydelse för mig ännu efter tjugo år, och var absolut en nyttig social fostran, som handlade både om att lära sig ansvar och att tro på sig själv.

Sedan förstår jag inte den som säger att det inte är en merit. Visst sjutton är det en merit bara att ha blivit utvald att göra lumpen, idag mer än någonsin. Att ha varit befäl är ännu högre civil merit.

Men jag är å andra sidan en MÖP...
Citera
2006-10-30, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum

Syftade inte på så sätt utan på de lata som skiter i att göra lumpen för att det häldre vill sitta vid sin dator och är så jäkla lat och inte orkar offra ca: 1år av sitt liv för att lära sig försvara sitt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in