Citat:
Ursprungligen postat av
Craigg
Eftersom det för mig är ganska självklart att sättet de skriver T på är väldigt likt så är det nog enklare för dig att säga varför du inte tycker det, för det vore intressant.
De båda skriver vågrätt-strecket i T:et ungefär i mitten istället för längst upp. Vem som helst kan ju se att det är likt?
Även om vi är oense i frågan kanske vi kan enas om att bokstaven "T" är en av de enklare bokstäverna. Det krävs inte så mycket för att stilen mellan två personer ska vara likartad.
Har jag räknat rätt är bokstaven "T" med på fem ställen i jämförelsebilden. Första stället är skillnaderna att den lutar samt att mittenstrecket är längre på seriemördarens stil. Placeringen är dock samma på mittenstrecket.
På andra stället ser jag väldigt stora skillnader, motivering här torde vara överflödig. På tredje stället är det mycket stora skillnader, Arthur Leigh Allen skiljer sig verkligen med sina tre första "T" jämfört med seriemördarens som har ganska lika stil. Samma sak med fjärde, det är stora skillnader på Arthur Leigh Allens stil.
Angående det femte och sista stället är det slarvigt skrivet av Zodiac men någon direkt likhet är svår att se.