2022-04-22, 08:50
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Är det en bra dokumentär? Har sett att den finns på svtplay, men har inte tittat på den.
Jag vet inte, har bara sett ett avsnitt men känslan är väl tyvärr att den är skapligt vinklad.
Citera
2022-04-22, 08:52
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Jag vet inte, har bara sett ett avsnitt men känslan är väl tyvärr att den är skapligt vinklad.
Okej, på vilket sätt vinklad? Det är ju svt så det mesta som visas är rätt vinklat.
Citera
2022-04-22, 08:58
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Okej, på vilket sätt vinklad? Det är ju svt så det mesta som visas är rätt vinklat.
Haha jo sant förstås! Vinklad så att snubbens pappa verkligen var Zodiac alltså.
Citera
2022-04-22, 09:06
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Haha jo sant förstås! Vinklad så att snubbens pappa verkligen var Zodiac alltså.
Okej, då är det som en annan dokumentärserie där de hävdade att den amerikanska seriemördare H.H Holmes var Jack the Ripper.
Citera
2022-04-22, 21:04
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Zodiac är sjukt överskattad som seriemördare. Hans "storhet" baseras enbart på att han är oidentifierad. Hade han åkt fast så hade hans "storhet" knappast nått de löjliga höjder som de är på idag.

Vill ni ha en riktigt förskräcklig mördare så är Joseph DeAngelo den ni söker. Zodiac framstår snarare som en ren pajas med sina brev fulla av lögner, medan DeAngelo är självaste fan.

Finns värre personer än honom. Ta David Parker Ray som exempel. Där har du fan själv. Helt otroligt att det inte skrivits något om honom i kvällspressen här i Sverige. Det blev bara halv hypat i staterna, men när det inte hittades några kroppar på hans tomt så blev det bara lokalnyheter. Väldigt tragiskt att rättsväsendet mer eller mindre gav upp när fanskapet dog. Ingen förtjänar att utsättas för det som han gjorde. Att de förmodligen var horor eller annat som ingen skulle sakna spelar ingen roll, man borde fortfarande leta efter kropparna.

Men jag förstår din poäng och håller med, Zodiac skulle inte varit något speciellt om han åkt fast.
Citera
2022-04-22, 21:09
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Se färdigt alla avsnitt är mitt tips
Citera
2022-04-22, 21:13
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Den är väl baserad på boken antar jag? Tror inte SVT haft något med vare sig boken eller dokumentären att göra.
Citera
2022-04-22, 22:15
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Jodå så får det bli!
Citera
2022-04-23, 16:21
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det är även mitt tips.
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Den är väl baserad på boken antar jag? Tror inte SVT haft något med vare sig boken eller dokumentären att göra.
Inledningsvis går man mycket på Gary L. Stewarts uppgifter. Man presenterar dem närmast som fakta.
Mot slutet framgår alltmer hur han har fifflat med bevis och duperat sin spanare Susan D. Mustafa, som blev kraftigt besviken på hans svek igenom processen.
Citera
2022-04-23, 18:53
Medlem
Mandelbrots avatar
Här berättar Susan med egna ord hur sveket gick till. Endast delar av större artikel nedan.
Citat:
At the end of FX’s The Most Dangerous Animal of All, journalist Susan Mustafa says she’s planning to “get drunk as shit” and “burn the fuck out of that book.” The book, of course, is the 2014 best-selling memoir The Most Dangerous Animal of All: Searching for My Father and Finding the Zodiac Killer, which she co-wrote with Baton Rouge businessman Gary L. Stewart.
Citat:
In the four-part docuseries, streaming on FX on Hulu, executive producer Ross Dinerstein and director Kief Davidson conducted their own investigation of Stewart’s findings and debunked all of his theories. The producers didn’t share with Stewart or Mustafa what they uncovered until they conducted their last interviews with them near the end of production. When they confronted Mustafa with their evidence on camera, she was so upset she asked for a break.
https://www.vulture.com/2020/03/susan-mustafa-zodiac-killer-the-most-dangerous-animal-of-all.html
Citera
2022-04-26, 21:14
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Okej, då är det som en annan dokumentärserie där de hävdade att den amerikanska seriemördare H.H Holmes var Jack the Ripper.

Herman Mudgett som han egentligen hette var handelsresande och var i England under bl.a 1888.

Modus operandi för Jack the Ripper och "H.H Holmes" skiljer sig så mycket åt att det blir svårt att göra någon koppling mellan dem.

Citat:
Until the moment of his death, Holmes remained calm and amiable, showing very few signs of fear, anxiety, or depression. Despite this, he asked for his coffin to be contained in cement and buried 10 feet deep, because he was concerned grave robbers would steal his body and use it for dissection.
Citera
2022-04-27, 07:41
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Herman Mudgett som han egentligen hette var handelsresande och var i England under bl.a 1888.

Modus operandi för Jack the Ripper och "H.H Holmes" skiljer sig så mycket åt att det blir svårt att göra någon koppling mellan dem.
Precis det är skillnad på de båda mördarna. Dokumentären är väl bara till för spänningen och inte så mycket av sanningen. Den enda likheten är bara vilket århundrade som de mördade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in