2008-05-11, 06:14
Medlem
Forums_hornys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardkårr
Jag såg filmen "Zodiac" för ca en månad sen.
Jag tyckte den var sjukt bra, jag var verkligen vettskrämd.
Upptäckte denna tråden idag och började läsa lite smått här och var..
Och nu har jag läst det mesta på TheZodiacKiller hemsidan hehehe..

J*vligt inressant läsning må jag säga!
Jag får gåshud när jag läser hans brev och koder.. Man känner verkligen
djupt in i kroppen hur störd denna snubben är..

Själv tror jag det är ALA.. Men vem vet?

Sorry för att dra upp en gammal tråd men jag tror som dig, att ALA var mördaren. Dock så känns det som att den snubben var lite för efter för att kunna skriva sådana skickliga brev och chiffer. Jag skulle kunna tänka mig att hans bror skulle kunna ha ett finger i det hela, eftersom att skrivstil kan vara ärftligt... Jag skriver tex nästan exakt som en av mina bröder gör så jag tippar på att det ärftligt.

Man känner verkligen hur entusiasmen som Robert fick när han började gå djupare in i fallet stiger i kroppen.

Men ifall nån annan skulle vara med i det hela så verkar det lite skumt att breven slutade sändas när han satt i fängelse. Och att samtalen mitt på natten hem till Robert slutade när ALA avled.

Måste säga att filmen lyckades få fram en drivande kraft att söka vidare på fallet.

Men jag tror att det var ALA, det mesta pekar emot det.

Hoppas jag inte tillförde nåt helt ointressant, jag är inte direkt insatt jag tycker bara att det är ett fruktansvärt intressant fall.
Citera
2008-05-12, 14:21
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forums_horny
Men ifall nån annan skulle vara med i det hela så verkar det lite skumt att breven slutade sändas när han satt i fängelse. Och att samtalen mitt på natten hem till Robert slutade när ALA avled.

Måste säga att filmen lyckades få fram en drivande kraft att söka vidare på fallet.

Men jag tror att det var ALA, det mesta pekar emot det.

Alltså ledsen om jag gör dig besviken, men filmen 'Zodiac' än en fiktionell historia löst baserad på Zodiac-morden, kanske 25-30% av det som filmen framställer är verklighet, resten av historian är både omskriven för att passa med manus och är rejält packad med rena faktafel och lögner för att dramatisera.

ALA är i dagsläget i princip helt avskriven som misstänkt för morden.

Citat:
Ursprungligen postat av respekt
mycket intressant historia världens skickligaste seriemördare och psykopat ?

Ja historian är extremt intressant men världens skickligaste seriemördare är han ju inte. Hyfsat klyftig åtminstonde men han hade även rätt mycket tur också. En stor anledning till att fallet är ouppklarat beror ju på polisernas inkompetens och ovilja att samarbeta med varandra. Tänk också på att detta utspelades på 60-talet, hade Zodiac kommit idag hade det varit helt andra förutsättningar.

Psykopat tror jag absolut inte han är, uppenbarligen störd och kanske inslag av psykotiska episoder men inte psykopat.
Senast redigerad av AntiAlias 2008-05-12 kl. 14:44.
Citera
2008-05-14, 21:33
Medlem
Forums_hornys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Alltså ledsen om jag gör dig besviken, men filmen 'Zodiac' än en fiktionell historia löst baserad på Zodiac-morden, kanske 25-30% av det som filmen framställer är verklighet, resten av historian är både omskriven för att passa med manus och är rejält packad med rena faktafel och lögner för att dramatisera.

ALA är i dagsläget i princip helt avskriven som misstänkt för morden.

Haha okej, blir inte besviken jag spekulerade bara Finns det någon bra samlingssida om allt det här? Grymt intressant.
Citera
2008-07-04, 01:08
Medlem
Kenny Kuks avatar
Drog igång en ny tråd här som handlar om en ny möjlig zodiac copycat https://www.flashback.org/showthread.php?t=702615
Citera
2008-07-04, 14:27
Medlem
Bokias avatar
Ringen med kryss igenom... Vad sägs den föreställa?
Citera
2008-07-07, 03:30
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokia
Ringen med kryss igenom... Vad sägs den föreställa?
Loggan för zodiac (klockmärket) dvs zodiac snodde sin symbol och namn ifrån schweiziska klockor :P
http://www.vintagezodiacs.com/images/ZodiacAgentRedSign.jpg
Citera
2008-07-07, 10:54
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Tack för fina lästips =)
Citera
2008-07-09, 16:12
Medlem
BERNFs avatar
Vad tror ni om lawrance kane?
Han verkar ju passa in ganska bra på profilen, nästan lite för bra. Hittat igentligen inget som säger emot direkt men har inte hittat om dom jämfört dna/fingeravtryck och sånt (läste bara raporten om han när han var mistänkt http://www.zodiackiller.com/KaneReport1.html)
Citera
2008-09-01, 18:17
Medlem
espen21s avatar
http://cbs13.com/slideshows/zodia.killer.sacramento.20.805871.html
Citat:
Ursprungligen postat av CBS13
Eight years of Dennis Kaufman's life has been consumed with attempting to prove the only father he's known since he was five-years-old, Jack Tarrance, is none other than the Zodiac Killer. After providing the FBI with evidence, including a the disguise allegedly worn by the Zodiac Killer during an attack, the FBI confirms they are now investigating his claims.

Intressant. Inte särskilt svårt att hitta på det hela dock
Citera
2008-09-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espen21
http://cbs13.com/slideshows/zodia.killer.sacramento.20.805871.html

Intressant. Inte särskilt svårt att hitta på det hela dock

Snubben verkar vara ett ganska välkänt internettroll, fast å andra sidan, OM det nu faktiskt är så att han haft Zodiac som styvfarsa hela uppväxten så är det kanske inte så konstigt att man blir lite socialt handikappad.

Nå, här har han en sajt... skulle dock föreslå att ni avvaktar lite med att beställa filmen.

http://thezodiackiller.digitalzones.com
Citera
2008-09-05, 13:13
Medlem
Intressant!, det här skall följas och se vad det mynnar ut i
Citera
2008-09-05, 14:05
Medlem
Ap-ungens avatar
På ett sätt hoppas man på att det är Jack Terrance men ändå inte. Mystiken om mördaren och hans identitet är oerhört spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in