Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-10-28, 18:04
  #1
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Så nu är det dags. Den första episoden är släppt för de som bor i usa/canada. För oss andra släpps den 1nov.

Kanske till och med någon som redan testat spelet? Jag håller tummarna för att det inte ska bli en flopp men den första episoden har i alla fall fått bra betyg.

# GameSlave - 8/10
# DarkZero - 9/10

http://www.telltalegames.com/samandmax

Citat:
Sam & Max: Season 1 - Release Calendar (obs. endast för usa/can)

Tuesday, October 17, 2006 - Sam & Max Episode 1 “Culture Shock”

Thursday, December 21, 2006 - Sam & Max Episode 2

Thursday, January 25, 2007 - Sam & Max Episode 3

Thursday, February 22, 2007 - Sam & Max Episode 4

Thursday, March 29, 2007 - Sam & Max Episode 5

Thursday, April 26, 2007 - Sam & Max Episode 6
Citera
2006-10-28, 18:36
  #2
Medlem
MacGayVers avatar
Ett nytt Sam&Max ? det här är ju riktigt bra nyheter, jag är ganska säker på att jag har det första som original någonstans hemma hos farsan
Citera
2006-10-28, 21:45
  #3
Medlem
offe_mans avatar
Ordnar det när hela är släppt
Citera
2006-10-28, 22:10
  #4
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uLLe.buLLe
Så nu är det dags. Den första episoden är släppt för de som bor i usa/canada. För oss andra släpps den 1nov.

Kanske till och med någon som redan testat spelet? Jag håller tummarna för att det inte ska bli en flopp men den första episoden har i alla fall fått bra betyg.

# GameSlave - 8/10
# DarkZero - 9/10

http://www.telltalegames.com/samandmax
Går den att tanka?
Citera
2006-10-28, 23:21
  #5
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Går den att tanka?


Förmodligen inte än, det går att spela episoderna genom "gametap" 1 månad innan dom släpps om jag förstått det rätt. Har ingen koll på den tjänsten men det är någon slags online grej tror jag. Gissar att det kommer bli rippat/crackat när episoderna släpps på riktigt.

1 November släpps första avsnittet "på riktigt"... får se hur det blir.
Citera
2006-10-29, 08:42
  #6
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uLLe.buLLe
Förmodligen inte än, det går att spela episoderna genom "gametap" 1 månad innan dom släpps om jag förstått det rätt. Har ingen koll på den tjänsten men det är någon slags online grej tror jag. Gissar att det kommer bli rippat/crackat när episoderna släpps på riktigt.

1 November släpps första avsnittet "på riktigt"... får se hur det blir.
Så vadå? Kan man redan spela episoderna gratis på nätet? Hur ska man göra då? Trodde det var begränsat till en nordamerikansk publik?
Citera
2006-10-29, 11:47
  #7
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Så vadå? Kan man redan spela episoderna gratis på nätet? Hur ska man göra då? Trodde det var begränsat till en nordamerikansk publik?


Nej inte gratis, (såklart) att det släpps på gametap i förväg är nog bara ett sätt att mjölka gamers på sina slantar. Och som sagt, tjänsten finns endast för folk i usa/cannada och för tillfället är bara episod 1 släppt där.
Citera
2006-11-01, 21:08
  #8
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Nu finns ep1 ute på

http://www.telltalegames.com/
Citera
2006-11-01, 21:54
  #9
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uLLe.buLLe
Nu finns ep1 ute på

http://www.telltalegames.com/
Jag klarade just demot. Attans, vilken humor! Precis i den Sam n' Max anda jag minns! Jag är positivt överraskad. Hoppas fulla versionen håller samma standard.
Citera
2006-11-01, 21:59
  #10
Medlem
Jag tror jag kommer vara så ful att invänta morgondagen eller veckoslutet då detta borde ha släppts på välsorterade trackers. Det kommer bli kanon!

Och jag tror det hela med "avsnitts"-spel kan fungera faktiskt...
Citera
2006-11-01, 23:11
  #11
Medlem
Z4Ws avatar
Dialogen är verkligen lysande!!!
Citera
2006-11-02, 03:32
  #12
Medlem
fjöniGs avatar
Helt okej demo faktiskt, störde mig dock på att Max var tvungen att kommentera ALLT, det gjorde han väl inte i orginalet ?
Kändes klumpigt också, men som många andra har skrivigt, asskön dialog.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback